• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Gizza

Ja, det här med att vara gravid är verkligen heeeelt fantastiskt när man tänker på hur mycket som ska klaffa för att det över huvud taget ska kunna bli nåt.

Förra gången var graviditeten inte planerad, men oerhört välkommen och jag kände bara lycka och pirrningar när jag tänkte på att jag faktiskt var gravid!

Nu var det mer planerat och när jag tog testet var jag helt säker på att det skulle vara negativt. När jag sen såg två streck blev det mer "Jaha, oj!" typ. Men varje gång jag kommer på att jag är gravid får jag verkligen en WOWkänsla. Ska vi verkligen få gå igenom det här fantastiska IGEN? Och då känner jagcatt jag redan nu älskar den där lilla millimeterstora bönan i min mage. Det där fantastiska som jag och min man skapat. Det är nog därför jag är mer orolig för missfall den här gången, nu vet jag vad man går miste om.

• Sinilam

Kan vi inte göra en bf lista? Så ser man lite lättare att se när alla är beräknade. Jag börjar så kan man fylla på! Sinilam 30maj-1 juni (alla säger olika) andra barnet.

• saran86

Hej alla gravida :) Jag hoppar in här i juni-tråden.

Jag testade positivt för en vecka sedan, efter att ha haft konstig mensverk i två dagar vilket jag aldrig brukar ha. Mensen dök såklart aldrig upp.

Glädjen efter plusset blev och är fortfarande obeskrivlig!

Om jag har räknat rätt så borde bf vara runt första juni.

Vi har sedan tidigare en fantastisk liten son som är född i maj 2013. Han kommer hinna bli ganska exakt två år när fröet föds.

För övrigt så är jag 28år, jobbar som sjuksköterska och bor i norra sverige.

Hur mår ni alla? Någon som har börjat må illa än?

• Sinilam

]Kan vi inte göra en bf lista? Så ser man lite lättare att se när alla är beräknade. Jag börjar så kan man fylla på! Sinilam 30maj-1 juni (alla säger olika) andra barnet,24 år!

• Hemlig78
    Sinilam skrev 2014-09-29 18:32:32 följande:

]Kan vi inte göra en bf lista? Så ser man lite lättare att se när alla är beräknade. Jag börjar så kan man fylla på! Sinilam 30maj-1 juni (alla säger olika) andra barnet,24 år!

Bra idé, få in även ort :)
  • jemi02
    summer88 skrev 2014-09-29 17:29:12 följande:

Plussade i lördags och är idag i vecka 6 (5+0) känns fantastiskt men också overkligt att jag är gravid. Jag och min underbara man gifte oss i somras och blev gravida på första försöket! Livet kan verkligen vara ett mirakel. Ska bli oerhört kul att följa er andra mammor här i tråden. Mår idag hur bra som helst, lite ömmande bröst men i övrigt inget.

Jag har dock en liten fundering gällande träning, hur gör ni andra? Älskar mina träningspass på SATS men vill inte riskera nått. Tacksam för alla tips!

Grattis till plusset!

När magen börjar växa ska du undvika magträning såsom situps (Bättre med stab-övningar som plankan). Annars kan du köra på. Undvik dock högintensiv träning då du närmar dig maxpuls. Sen kommer du själv känna när det är dax att sluta med hopp och studs och löpning. Min förra graviditet sprang jag fram till v20 tror jag. Då fick jag ta det väldigt lugnt mot slutet. Sen var jag på gymmet 2 gånger i veckan fram till v36.

Vilka pass brukar du köra?
  • stayyoung

Då fortsätter jag på listan :D

• stayyoung

Användarnamn
    BF
    Antal barn
    Ålder
    Stad

- Sinilam 30maj-1 juni (alla säger olika) andra barnet,24 år!
    - stayyoung, 4 juni, första barnet, 26 år, Jönköping.

• Hemlig78

Användarnamn
    BF
    Antal barn
    Ålder
    Stad

- Sinilam 30maj-1 juni (alla säger olika) andra barnet,24 år!
    - stayyoung, 4 juni, första barnet, 26 år, Jönköping.
    - Hemlig78 , 24 maj , första barnet , 36 , Stockholm

• KnytetsMamma
    {#emotions_dlg.flower} BF-lista {#emotions_dlg.flower}

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!
    3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping
    4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.
Svar på tråden BF Juni 2015