• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • lillafii
    Manelma skrev 2014-09-29 21:16:23 följande:

Ser att det är många här som ska ha sitt andra barn eller tredje, hur är det denna gång för er jämfört med förra? Jag kan inte låta bli att förundras över skillnaden. Är det skillnad för er med mellan första och andra barnet? Än är det ju tidigt men ja hade kraftig mensvärksliknande känsla med sonen och brösten sprängdes. Nu känner jag inget i brösten och har dovt molande i magen då och då. 

Har nog lite samma känsla som dig. Endast lite molande känsla i magen annars inget, tröttheten är dock på ingång.
  • lillafii
    enannanmaria skrev 2014-09-29 21:38:40 följande:

BF-lista

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad.

4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga
  • Isabella89

Hej!

Jag plussade idag, en dag före BIM. Gifte mig i somras och har en dotter på 2,5 år. Kom hem från den lilla smekmånaden i Rom igår och kände att brösten inte var som de brukade så tog ett test. Testade i onsdags och i fredags med och då syntes knappt ens skuggor men idag var det inga tvivel om saken.

Räknat efter senaste mens så är BF 7 juni. Lite roligt då det är min pappas födelsedag.

• micra

Ser att det är många här som ska ha sitt andra barn eller tredje, hur är det denna gång för er jämfört med förra? Jag kan inte låta bli att förundras över skillnaden. Är det skillnad för er med mellan första och andra barnet? Än är det ju tidigt men ja hade kraftig mensvärksliknande känsla med sonen och brösten sprängdes. Nu känner jag inget i brösten och har dovt molande i magen då och då. 

Mina två graviditeter som har resulterat i barn var totalt olika varandra. Den andra var skitjobbig medan den första var helt ok. Visst, hade ganska ordentlig foglossning bägge gångerna men utöver det fanns inga likheter. Kanske berodde det på att det var just första och andra gången jag var gravid, kanske berodde det på att den ena är pojke och den andra flicka? Spännande att se hur det blir denna gång.
  • jemi02

Med första kändes det mer i brösten vid den här tiden. Men mådde lika bra då som nu. Känner mer av lite molande mensvärk och svullen mage om kvällarna nu.
  • Kessika

Hej!

Hoppar in i den här tråden jag också, för det verkar iaf än så länge som att det är här jag hör hemma. Glad

Plussade igår, helt oväntat kan jag säga, är nog fortfarande smått chockad! Enligt sista mensen ska jag vara 4+3 idag, med BF 4:e juni. Gjorde ett digitalt test idag som ansåg sig ha en helt annan uppfattning, och meddelade mig att jag är i vecka 2-3! Förvånad Det är fysiskt omöjligt.... så jag vet i nuläget inte riktigt var jag står med veckorna, men det lär väl reda ut sig.

Jag vill gärna vara med på BF-listan om det går bra?

4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm

• Manelma
    micra skrev 2014-09-29 22:19:32 följande:
    Mina två graviditeter som har resulterat i barn var totalt olika varandra. Den andra var skitjobbig medan den första var helt ok. Visst, hade ganska ordentlig foglossning bägge gångerna men utöver det fanns inga likheter. Kanske berodde det på att det var just första och andra gången jag var gravid, kanske berodde det på att den ena är pojke och den andra flicka? Spännande att se hur det blir denna gång.
    Så kul att det ändå kan skilja en del. Jag hade också foglossning som även kom tidigt redan vecka 14 ungf blev värre och värre ju närmare bf jag kom så är något spänd inför denna. Har ledproblem normalt så känns som att den biten blir svår att undvika men vore kul med lite under. :)
  • Manelma
    lillafii skrev 2014-09-29 21:56:20 följande:
    Har nog lite samma känsla som dig. Endast lite molande känsla i magen annars inget, tröttheten är dock på ingång.
    Mmm upplever också den men vet inte om det är pg av graviditeten eller att jag är helt slut av jobb, råddande med livlig snart 21 månaders som är i hög fart från att man kommer hem från förskola & jobb.
  • Isabella89

Kessika: Var det cb? Den visar ju hur många veckor du varit gravid (sen befruktning). Jag fick gravid 1-2 veckor men är i v5 (4+0) enligt senaste mens

• Kessika
    Isabella89 skrev 2014-09-29 23:06:05 följande:

Kessika: Var det cb? Den visar ju hur många veckor du varit gravid (sen befruktning). Jag fick gravid 1-2 veckor men är i v5 (4+0) enligt senaste mens

Mäh! ???? Hur slut i skallen är jag? Tack!! Ja, det var cb. Så mao, 4+3 idag kan stämma hyggligt iaf om cb sa 2-3 veckor?
Svar på tråden BF Juni 2015