• lillafii

BF Juni 2015

Hej. Hoppar med här då vi fick ett plus nu i veckan som va, redan på bim -3 :) Tog sig på första försöket.

Är 27 år, har en som född mars -13 och lever tillsammans med min man.

Är just nu i v 4(3+4) och det enda jag känner än är lite molande värk i tjejmagen. Förra graviditeten kom illamåendet i v 6. Så antar att de dyker upp denna gång med.

• lillafii

Nån som kan lägga till mig i bf listan, försökte från telefonen men funkade inte att skicka.

4 juni, lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga

• lillafii
    Manelma skrev 2014-09-29 21:16:23 följande:

Ser att det är många här som ska ha sitt andra barn eller tredje, hur är det denna gång för er jämfört med förra? Jag kan inte låta bli att förundras över skillnaden. Är det skillnad för er med mellan första och andra barnet? Än är det ju tidigt men ja hade kraftig mensvärksliknande känsla med sonen och brösten sprängdes. Nu känner jag inget i brösten och har dovt molande i magen då och då. 

Har nog lite samma känsla som dig. Endast lite molande känsla i magen annars inget, tröttheten är dock på ingång.
  • lillafii
    enannanmaria skrev 2014-09-29 21:38:40 följande:

BF-lista

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad.

4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga
  • lillafii
    Amie skrev 2014-10-03 15:59:00 följande:

Bara jag som inte känner mig gravid över huvud taget? Inte illamående, inga ömma bröst, inga andra konstiga behov. Mensvärk imellanåt och humörsvängningar bara! Är bara i v 5 men man tycker ju att man borde känna något?

Jag känner inte heller direkt något. Men om ja läser mina anteckningar från förra grav så kom allt i v 7. Så får väl se om illamåendet och ömma bröst kommer om en vecka.

De enda ja känt är lite små ont i magen ibland, som rejäl mensvärk.
  • lillafii
    Manelma skrev 2014-10-06 06:34:48 följande:

Då va det premiär för nattlig uppgång för att gå och kissa. Har i flera dagar varit sjukt kissnödig på nätterna men klarat av att hålla mig till morgonen. Dock med drömmar där jag ska gå och kissa konstant, så det är ett under jag inte kissat ner mig i sängen. Men inatt gick det inte att ens försöka. Så nu är väl det igång. Nattkisserierna. Sist höll va det flera ggr per natt till o med. Jag som normalt aldrig kissar på nätterna. Måste vänja mig och hitta sätt att somna om fortare på efter det. För inatt resulterade det bara i ca 30 min vridande och vändande... Men man vänjer sig väl snart. Men ett mkt bra tecken på att något växer i magen och tar plats! 

Jag va också uppe och kissade inatt. :/ 04.20, han precis somna om och så vaknade sonen 04.45. Så har egentligen inte sovit nått sen ja vaknade för att kissa. Kommer bli en lång dag idag. Och jag som blivit sjukligt trött senaste dagarna. Undra hur man ska klara av alla små yrväder på jobbet? (Jobbar i en fskklass)
  • lillafii

Vi har berättat för våra föräldrar (kunde inte hålla en sån hemlighet för min mamma&pappa) ville att dom ska ha nått att glädjas för då min pappa kämpar mot sin cancer. Sen berättade vi för svärmor förra veckan i samma veva som hon fick cancer besked.

Har även berättat för en av mina bästa vänner som också är gravid. Samt för en av mina närmsta kollegor som frågade rakt ut om ja va gravid när ja sa att jag hade ett läkarbesök ja va tvungen att gå på denna vecka.

• lillafii
    Manelma skrev 2014-10-08 10:37:30 följande:
    Det är inte mars 2013 gruppen? Hört mkt om den.
    Vad har du hört om mars 2013

Gruppen manelma? :) är nämligen med i den ????????
  • lillafii
    Manelma skrev 2014-10-08 20:53:44 följande:
    Att det är en mkt bra facebookgrupp har en vän som är med där o pratat mkt om den. :)
    Kul :) :)
  • lillafii
    VioloLaviose skrev 2014-10-14 10:05:29 följande:

Vi ska ha stor släktträff i november, det kommer bjudas på alkohol och jag är inte den som är den. Hur tusan ska jag göra?!

Köp en flaska alkoholfritt vin och häll i det i en flaska vanligt vi. Absolut ingen som ser ???? inte gjort så själv men vet kompisar som gjort de.
Svar på tråden BF Juni 2015