Inlägg från: Isabella89 |Visa alla inlägg
  • Isabella89

BF Juni 2015

Hej!

Jag plussade idag, en dag före BIM. Gifte mig i somras och har en dotter på 2,5 år. Kom hem från den lilla smekmånaden i Rom igår och kände att brösten inte var som de brukade så tog ett test. Testade i onsdags och i fredags med och då syntes knappt ens skuggor men idag var det inga tvivel om saken.

Räknat efter senaste mens så är BF 7 juni. Lite roligt då det är min pappas födelsedag.

• Isabella89

Kessika: Var det cb? Den visar ju hur många veckor du varit gravid (sen befruktning). Jag fick gravid 1-2 veckor men är i v5 (4+0) enligt senaste mens

• Isabella89

Sushi är ok bara den är nygjord ???? i alla fall enligt de rekommendationer som finns.

Är för övrigt också mer hungrig än vanligt. Äter frukost på jobbet och det är sällan några problem med kurrande mage. Men både igår och idag har det blivit ganska jobbigt halvvägs (har ca 1 timme till jobbet). Och sen är min avdelning alltid så sega på att äta lunch så vi har inte ätit än!

Tror jag ska sparka iväg chefen och kollegorna till lunchrummet nu :)

• Isabella89

Jag hade bim 29/9 men fick ett väldigt svagt streck på RFSU testa tidigt onsdagen innan. Fick ett starkt streck på bim med ett likadant test

• Isabella89

Vi kommer berätta för våra föräldrar nästa helg. Min mamma fick veta att jag var gravid med dottern när hon var på en resa och då är hon på en resa med. Sen behöver min pappa veta då vi har planerat för en skidsemester i januari och då jag endast åker utför känns det sådär. Vill avvakta med att boka i alla fall. Sen kommer mannens mamma få veta då med. Sist fick hon en chock då mannens bror meddelat att de skulle ha barn veckan före. Så när vi sa att hon skulle bli farmor så sa hon bara 'ja men det vet jag ju' tills vi sa 'igen'. Skiljer nio dagar mellan flickorna :)

Tror jag ska göra ett VUL. Sist fick jag ett då jag inte visste när jag blev gravid (trodde vi hade skyddat oss men var visst lite onyktra den där midsommaraftonen). Men får väl gå privat annars. Skulle kännas skönt att få se hjärtat picka

• Isabella89
    Fiiaaa skrev 2014-10-01 22:39:56 följande:

Hur är det med skidåkning förresten...? Nån som vet? Åker ju gärna både på längden och utför och är rädd för att det blir en låååång vinter utan skidåkning. Törs man åka utför och hur länge isåfall? Har hållit på och fundera på typ sälen i början av dec när det är premiär, men jag är redan då i v 16-17 och det kanske är lite riskabelt eller? Och längd...i bra längdspår ingår alltid backar, och jag känner mig nästan mer osäker på dem än på ett par stadiga slalomskidor i blå/grön pist... Kanske är lika bra att inse att det inte blir nån skidåkning i år, eller hur tänker ni andra (om det finns nån mer skidåkare)?

Egentligen är det väl ingen fara. Men jag valde att inte åka sist (dottern född feb-12) för jag var rädd för att ramla men ännu mer rädd för att bli påkörd. Även om det är tidigt så...

Längd är ju bättre i så fall. Tyvärr är jag värdelös på det.

Lite surt då vi preliminärbokat en resa till Champoluc i januari. Älskade åkningen sist vi var där men nu känns det inte värt det. Möjligtvis kan jag ha hand om dottern som då nästan är tre i barnbacken men sist mådde jag illa och kräktes nästan fram till v20 och sen kom foglossningen... Så vet inte om jag törs :/
  • Isabella89

Jag läste någonstans sist jag var gravid att man blir lite lättare sjuk. Immunförsvaret blir liksom lite svagare för att inte kroppen ska stöta bort embryot/fostret

• Isabella89

Amie: Känner mig inte heller så gravid. Som du säger, känns lite i magen bara. Sist jag var gravid kände jag inget förrän i V6 då jag började må illa. Kräktes från V7... Och då blev jag även väldigt känslig för lukter. Får se om det blir så den här gången med eller om det blir annorlunda. I så fall borde tröttheten komma snart med...

• Isabella89

Berättade för min pappa idag då vi har (hade) en skidresa till Italien planerad i januari. Nu avvaktar vi till jag gjort ett VUL för då vet man ju mer. Han är den första som fick veta av våra föräldrar men jag fick honom att lova att vara tyst :) direkt när jag sa att jag antagligen inte skulle kunna åka skidor så frågade han 'är du med barn?' :)

Svar på tråden BF Juni 2015