Fiiaaa skrev 2014-10-01 22:39:56 följande:
Hur är det med skidåkning förresten...? Nån som vet? Åker ju gärna både på längden och utför och är rädd för att det blir en låååång vinter utan skidåkning. Törs man åka utför och hur länge isåfall? Har hållit på och fundera på typ sälen i början av dec när det är premiär, men jag är redan då i v 16-17 och det kanske är lite riskabelt eller? Och längd...i bra längdspår ingår alltid backar, och jag känner mig nästan mer osäker på dem än på ett par stadiga slalomskidor i blå/grön pist... Kanske är lika bra att inse att det inte blir nån skidåkning i år, eller hur tänker ni andra (om det finns nån mer skidåkare)?
Egentligen är det väl ingen fara. Men jag valde att inte åka sist (dottern född feb-12) för jag var rädd för att ramla men ännu mer rädd för att bli påkörd. Även om det är tidigt så...
Längd är ju bättre i så fall. Tyvärr är jag värdelös på det.
Lite surt då vi preliminärbokat en resa till Champoluc i januari. Älskade åkningen sist vi var där men nu känns det inte värt det. Möjligtvis kan jag ha hand om dottern som då nästan är tre i barnbacken men sist mådde jag illa och kräktes nästan fram till v20 och sen kom foglossningen... Så vet inte om jag törs :/