• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • micra
    Manelma skrev 2014-09-29 22:34:32 följande:
    Så kul att det ändå kan skilja en del. Jag hade också foglossning som även kom tidigt redan vecka 14 ungf blev värre och värre ju närmare bf jag kom så är något spänd inför denna. Har ledproblem normalt så känns som att den biten blir svår att undvika men vore kul med lite under. :)
    Ja har man fått det så tidigt under en graviditet är nog risken ganska stor att det blir så även vid nästa. :( Men det behöver ju absolut inte bli så! Min mamma hade jätteont när hon väntade mig men kände ingenting med min lillasyster som är 1,5 år yngre.

Det kan ju också vara lättare att hantera det när man varit med om det förut. Man vet hur man bör/inte bör böja sig, sitta, gå, stå. Man får ju alltid som ondast när man utfört "fel" rörelser och man kanske inte behöver prova sig fram lika mycket den andra gången.
  • Diamant

Jag tycker att det låter så himla mysigt med allas symtom! :) 

När börjar det? Vi är ju alla i väldigt tidigt stadie, men i vilken dag (efter BIM) började era symtom och vad har ni? 

BIM i söndags - Jag har mest en "obehagskänsla" i magen, varvat med lite molvärk, dålig i magen. Började få ont i brösten nu på eftermiddan och illamående. Men är det för tidigt att känna sånt? Är det inbillning? 

• micra
    effilant skrev 2014-09-30 13:06:49 följande:
    Nötter.. är jag den enda som är sugen på godis? Surt godis helst. Är öht rätt osugen på riktig mat och är mest sugen på snask.
    Nej du är inte ensam!! Jag vill helst äta godis typ hela tiden och gärna såna där sura nappar. Jag är så jäkla förkyld, feber och ont överallt, så jag har ingen aning om ifall jag har några grav.symptom. Godissuget var det enda som fick mig att misstänka. :)
  • joseeffin
    Diamant skrev 2014-09-30 13:14:18 följande:

Jag tycker att det låter så himla mysigt med allas symtom! :) 

När börjar det? Vi är ju alla i väldigt tidigt stadie, men i vilken dag (efter BIM) började era symtom och vad har ni? 

BIM i söndags - Jag har mest en "obehagskänsla" i magen, varvat med lite molvärk, dålig i magen. Började få ont i brösten nu på eftermiddan och illamående. Men är det för tidigt att känna sånt? Är det inbillning? 

Jag hade svåra magsmärtor i förra veckan, mådde verkligen riktigt dåligt. I lördags började jag undra när jag skulle ha mens egentligen men kunde inte minnas så gjorde ett test.

För mig är magsmärtor det första symptomet just pga min endometrios.

Runt vecka 6-7 började jag må illa förra gången och i vecka 11 kom foglossningen.
  • enannanmaria

Var tvungen att ta ett sista graviditetstest, men nu ska jag sluta.

Angående sugen på mat eller liknande så har jag inte märkt mer än att jag är mer hungrig. Men jag tycker nog att Satsumasen smakar extra gott i år. Eller bara hemmagjorda köttbullar, med potatis, sås och lingon. Mums. Åt nyss rödspätta men nu blev jag hungrig igen

Dags att åka in med ytterligare ett urinprov nu. Zzz

• MalinA87

Hej,
    Jag är en 27 år gammal tjej som fick veta förra veckan att jag är gravid. Är i vecka 6 nu och har BF 1a juni.. Det är mitt första barn och det kom väldigt oväntat då jag gick på RMC för endometrios.. men efter att de spolat äggledarna verkar det ha gått vägen av sig själv - känns underbart!

Det är mitt första barn och nu är jag lite nervös för att inte få i mig tillräckligt med näring under de här första kritiska veckorna. Har köpt MittVal Kvinna som jag tar 1 tablett 1-2 ggr/dag och sedan är jag en sunt människa för övrigt. Rör på mig 3-4 ggr/veckan och äter ganska varierad kost.

Några råd från er som varit med förut? Något som är extra bra att äta nu i början?
    Är laktosintolerant men visst ska inte det spela någon roll?

Kram Malin

• Diamant
    MalinA87 skrev 2014-09-30 13:39:20 följande:

Hej,
    Jag är en 27 år gammal tjej som fick veta förra veckan att jag är gravid. Är i vecka 6 nu och har BF 1a juni.. Det är mitt första barn och det kom väldigt oväntat då jag gick på RMC för endometrios.. men efter att de spolat äggledarna verkar det ha gått vägen av sig själv - känns underbart!

Det är mitt första barn och nu är jag lite nervös för att inte få i mig tillräckligt med näring under de här första kritiska veckorna. Har köpt MittVal Kvinna som jag tar 1 tablett 1-2 ggr/dag och sedan är jag en sunt människa för övrigt. Rör på mig 3-4 ggr/veckan och äter ganska varierad kost.

Några råd från er som varit med förut? Något som är extra bra att äta nu i början?
    Är laktosintolerant men visst ska inte det spela någon roll?

Kram Malin

Ta extra Folsyra också, just in case :) 

Jag är också laktosintolerant (och en massa annat, gluten osv.. Se inlägg högre upp..) men det spelar ingen roll för själva graviditeten, och just laktosfria produkter finns det ju MASSOR av så det blir inga problem för dig att hitta alternativ :) 

• MalinA87
    Diamant skrev 2014-09-30 13:52:53 följande:

Ta extra Folsyra också, just in case :) 

Jag är också laktosintolerant (och en massa annat, gluten osv.. Se inlägg högre upp..) men det spelar ingen roll för själva graviditeten, och just laktosfria produkter finns det ju MASSOR av så det blir inga problem för dig att hitta alternativ :) 

Så förutom MittVal Kvinna-tabletter så ska jag ta ytterligare extra folsyra? Annars innehåller ju 1 tablett 100% av RDI.
  • Kyy
    19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 
    24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 
    26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 
    27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 
    27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 
    28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år  
    28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 
    30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år
    30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!  
    30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 
    30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 
    30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 
    30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 
    30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 
    31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm  
    1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 
    2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 
    3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping  
    3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm  
    3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 
    3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 
    4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 
    4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås  
    4 juni: Snöfrid, första barn 32 och 37 år, Flen 
    4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund.
    5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 
    7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 
    7 Juni: Isabel­la89, andra barnet,  
    8 juni: Lg85, första barnet, Karlstadtrakten 
    11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen
  • Lg85

Om någon vill uppdatera BFlistan så kan man få skriva att jag är 29.

Känns som de va svårare att sova bra efter natt jobb nu. Får väl vila en stund sen innan natt 2.

Svar på tråden BF Juni 2015