• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • FruGnu

Hej!
    Jag är ny här. :) Tänkte dela med mig om min morgon. 

Bim + 5 eller 3 idag. Lite osäkert. Tog ett test nu på morgonen innan sambon gick till jobbet. 
    Såg en skugga på det lilla testet, så jag tog direkt ett digitalt clearbluetest. Både visade positivt, 2-3 veckor. 
    JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!! :D:D:D

Storbölade i typ en kvart! Jag är så lycklig!! Och det känns helt knäppt att tänka på, men så underbart!

HerrGnu blev jätteglad!! Så den 3/6 2015 bör vi vara föräldrar! 
    Tog ganska exakt ett år för oss.

Så nu väntar vi glatt på lille knodd.

• Onilla
    FruGnu skrev 2014-09-29 13:20:06 följande:

Hej!

Jag är ny här. :) Tänkte dela med mig om min morgon. 

Bim + 5 eller 3 idag. Lite osäkert. Tog ett test nu på morgonen innan sambon gick till jobbet. Såg en skugga på det lilla testet, så jag tog direkt ett digitalt clearbluetest. Både visade positivt, 2-3 veckor. JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!! :D:D:DStorbölade i typ en kvart! Jag är så lycklig!! Och det känns helt knäppt att tänka på, men så underbart!HerrGnu blev jätteglad!! Så den 3/6 2015 bör vi vara föräldrar! Tog ganska exakt ett år för oss.Så nu väntar vi glatt på lille knodd.

Så underbart, grattis! Kände du på dig att du var gravid denna gången? :)
  • Lg85

Hoppar in jag oxå. Plussade i förra veckan lite chockartat.

Enligt uträkningar nätet är jag i v 4(3+6). Känns dock lite osäkert då jag haft korta cykler sista månaderna. Varierat mellan 70-18 dagar sista året.

Men de spörs väl längre fram. Måste haft tidig ÄL som bara den, börja testa på dag 10 och aldrig fått pos men gick pos grav på dag 22.

BF runt 8/6

• carolinheiner

Cellprovet gick bra :) han passade på å mäta tappen å den va 3,4cm lång vilket är bra :) slemhinnan va tjockare än när man ska ha mens så de va ett tecken på graviditet men annars såg han inget alls. Men som han själv sa att de va mkt tidigt så de va inte ovanligt att inte se något vid denna tiden :) så ja e inte orolig :) nästa möte blir 7/10 för hälsosamtal å sen 20/10 läkaren igen för ny mätning och prover för baktriell vaginos(stavning!) illamåendet kommer å går som vanligt annars mår vi bra :)

• enannanmaria

Hej och grattis alla nytillkomna.

Nu är min kur mot UVI slut och nu på eftermiddagen har jag fått tillbaka sammandragningarna och känslan av UVI. Får ringa imorgon igen.

Illamåendet har hållits i schack genom att äta lite direkt när jag vaknar (innan jag går upp) samt att jag inte dricker kaffe på förmiddagen. Plus mina Seaband :)

• micra

Hej! Får jag hänga på er i denna grupp? Plussade i morse och är beräknad till början av juni. Om allt går vägen blir detta mitt tredje barn. Fick ett MA i mars i år och hoppas att jag gjort mitt på den fronten nu. Är 28 år och bor i Mellansverige.

• summer88

Plussade i lördags och är idag i vecka 6 (5+0) känns fantastiskt men också overkligt att jag är gravid. Jag och min underbara man gifte oss i somras och blev gravida på första försöket! Livet kan verkligen vara ett mirakel. Ska bli oerhört kul att följa er andra mammor här i tråden. Mår idag hur bra som helst, lite ömmande bröst men i övrigt inget.

Jag har dock en liten fundering gällande träning, hur gör ni andra? Älskar mina träningspass på SATS men vill inte riskera nått. Tacksam för alla tips!

• wishing
    summer88 skrev 2014-09-29 17:29:12 följande:

Jag har dock en liten fundering gällande träning, hur gör ni andra? Älskar mina träningspass på SATS men vill inte riskera nått. Tacksam för alla tips!

Ingen fara att träna, man får ju köra på så mycket som man orkar, ffa om man är van vid det sen tidigare. Det är så jag tänker göra, och det är vad som står överallt som jag läst :) Sen längre fram kanske man inte fixar riktigt allt, men det får man ju ta då.
  • FruGnu
    Onilla skrev 2014-09-29 15:00:14 följande:
    Så underbart, grattis! Kände du på dig att du var gravid denna gången? :)
    Detta är vårt första barn. Glömde jag skriva.
    Nja, jag har haft ömma bröst i över en vecka och mensen var ju som sagt några dagar sen. Så jag "trodde" att jag var gravid. Nu efteråt känns det som att jag nog kände det på mig. Tror att jag drömde det i natt också, känns lite som en dejavu-känsla.
    Men helt underbart!
    Nu har jag bokat tid hos MVC också, till på torsdag. Får se hur det går. :)
  • summer88
    FruGnu skrev 2014-09-29 17:53:24 följande:
    Detta är vårt första barn. Glömde jag skriva.
    Nja, jag har haft ömma bröst i över en vecka och mensen var ju som sagt några dagar sen. Så jag "trodde" att jag var gravid. Nu efteråt känns det som att jag nog kände det på mig. Tror att jag drömde det i natt också, känns lite som en dejavu-känsla.
    Men helt underbart!
    Nu har jag bokat tid hos MVC också, till på torsdag. Får se hur det går. :)
    Vi har samma BF  
Svar på tråden BF Juni 2015