• FruGnu

BF Juni 2015

Hej!
    Jag är ny här. :) Tänkte dela med mig om min morgon. 

Bim + 5 eller 3 idag. Lite osäkert. Tog ett test nu på morgonen innan sambon gick till jobbet. 
    Såg en skugga på det lilla testet, så jag tog direkt ett digitalt clearbluetest. Både visade positivt, 2-3 veckor. 
    JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!! :D:D:D

Storbölade i typ en kvart! Jag är så lycklig!! Och det känns helt knäppt att tänka på, men så underbart!

HerrGnu blev jätteglad!! Så den 3/6 2015 bör vi vara föräldrar! 
    Tog ganska exakt ett år för oss.

Så nu väntar vi glatt på lille knodd.

• FruGnu
    Onilla skrev 2014-09-29 15:00:14 följande:
    Så underbart, grattis! Kände du på dig att du var gravid denna gången? :)
    Detta är vårt första barn. Glömde jag skriva.
    Nja, jag har haft ömma bröst i över en vecka och mensen var ju som sagt några dagar sen. Så jag "trodde" att jag var gravid. Nu efteråt känns det som att jag nog kände det på mig. Tror att jag drömde det i natt också, känns lite som en dejavu-känsla.
    Men helt underbart!
    Nu har jag bokat tid hos MVC också, till på torsdag. Får se hur det går. :)
  • FruGnu

Jag och min sambo har försökt skaffa barn i ca ett år nu. Den här månaden hade vi bara sex två gånger runt ägglossning, jag hade inte så stor koll och vi hade en kompis över så blev inte så mycket tid för mys.

Samt att vi i slutet av augusti hade bokat tid för infertilitetsutredning till den 20 oktober.

Men så när bim närmade sig den här månaden var det annorlunda än de andra månaderna. Fick ont i brösten ca en vecka tidigare än vanligt. Och så hade jag mensvärk utan att ha mens. När det hade gått 3 eller 5 dagar (osäker på hur lång min cykel är) förbi bim beslutade jag mig för att ta ett test, det var igår. Och det var positivt!! :D Jag var helt säker på att det skulle vara negativt.

Jag storgrät i flera minuter och min sambo blev jätteglad.

Det hjälpte alltså att veta att vi nu skulle få hjälp! Då släppte väl all spänning och sånt.

Så nu är jag i vecka 5 och barnet är beräknat till 3 juni 2015.

På torsdag ska vi till Mvc för första mötet.

Kan någon lägga in mig på listan?

Första barnet, 31år,västsverige bf 3/6-2015.

Tack för att ni orkat läsa detta jättelånga inlägg. :)

• FruGnu
    micra skrev 2014-09-30 18:27:56 följande:

FruGnu

Grattis till det efterlängtade plusset, vilken härlig historia! Man går nog ofta runt och spänner sig mer än man själv är medveten om. Skönt att slippa utredningar och lyckas på egen hand!

Tack. 
    Ja man gör nog det. Alla säger ju, "ta det lugnt", "stressa inte", "tänk inte så mycket på det". 
    Men hur lätt är det när man får mens på mens på mens? 

Men nu, YIPPIE!
  • FruGnu
    knaappeen skrev 2014-10-01 09:44:37 följande:

Då är vi nästan på samma dag, 4+6 här.

Åh tvillingar. Har en liten dröm om att få tvillingar, är dock tvilling själv så vet inte hur stor chansen är. Men hade varit så mysigt!

Du bor i Västmanland också va?

Jag är också på 4+6 idag. :)
  • FruGnu
    knaappeen skrev 2014-10-01 11:13:17 följande:

Vad kul:) hur känner du dig?

Har du fler barn sen tidigare?

Detta är första barnet för oss. Ett väldigt efterlängtat barn, vi har försökt i 14 månader.

Inte jättemycket symptom än. Lite kissenödigare än vanligt, lite Illamående och brösten spänner av och till.

Men det kommer väl gissar jag.

Hur är det för dig? :)
  • FruGnu

Känner Inte heller så mycket symptom. Men idag kom luktsinnet i gång ordentligt! Jobbar i kök så det är lite jobbigt faktiskt. Såna lukter Jag aldrig känt av tidigare kändes rejält i dag.

Hade ömmande bröst igår kväll. Annars inte så mycket andra symptom.

Vi har bokat in KUB - test nu till 11/11. Och ultraljud till 18 /11. Känns bra att "veta" redan så tidigt.

• FruGnu
    effilant skrev 2014-10-06 07:38:52 följande:
    Ja jag är sjukt svullen vissa dagar men eftersom jag alltid har en liten kakmage är det ingen som kollar en extra gång på min mage :) ganska skönt kamouflage för tror ingen skulle tänka eller misstänka bebis. Sen får vi se hur länge det håller men tills dess springer jag runt i tighta klänningar osv. Byxor har jag övergett.
    Exakt samma här, förutom att jag har byxor istället för klänning. :)
    Har känt mig sjukt svullen över magen den senaste veckan. Men har också mage sedan innan så ingen lär märka/misstänka något. 

Känner inga symptom alls än, ibland kommer jag på mig själv att fundera över om jag verkligen är gravid. Men så kommer jag på att jag inte haft min mens än, så då måste det ju stämma att jag är gravid.. :)
  • FruGnu
    TinkyWinky skrev 2014-10-06 11:50:40 följande:

vet inte om det har pratats om det innan, men dte har det säkert ;)

Har ni ringt o skrivit in er på mvc eller hur länge till kommer ni vänta ?

Jag funderar att ringa nu, plussade igår :)

är i vecka 5 idag. känns lite tidigt.. men jag vill gärna ha samma bm som ja haft de andra o kanske blir hon upptagen om ja väntar för länge, eller om hon ens jobbar kvar eller har tid..

Jag ringde samma dag (29/9) som jag plussade och var på första inskrivningsmötet hos mvc den 2/10. Nu går jag och väntar på nästa möte som är blodprover och KUB-tester den 11/11 och sen ultraljud den 18/11.
    Kan knappt bärga mig till UL! 
  • FruGnu

Är det bara jag som är illamående hela dagen och inte har lust att äta något?
    Kan knappt äta frukost längre. :/

Svar på tråden BF Juni 2015