• FruGnu

BF Juni 2015

Jag är illamående i princip hela tiden, dygnet runt! Har nästan tappat matlusten helt, inte sugen på något, har därmed jättesvårt att hålla mig mätt. Så fort jag blir minsta hungrig så kommer illamåendet fram. (Har som tur är inte spytt än iaf.)
    Det är jättejobbigt! Jag vet inte hur jag ska göra. 
    Någon som har tips?

• FruGnu

Jag köpte mariekex och har vid sängen nu, åt ett i morse en stund innan jag skulle gå upp. Fungera ganska bra mot illamåendet, tycker att jag inte mått lika illa idag. Har även försökt äta mindre och oftare. 
    Köpte hem riskakor nu efter jobbet, mådde riktigt illa och tog en. Blev med ens mycket bättre! :)

Så ska försöka ha kex/riskakor i väskan när jag är iväg någonstans, så jag har det nära till hands!

• FruGnu
    VioloLaviose skrev 2014-10-14 10:05:29 följande:

Vi ska ha stor släktträff i november, det kommer bjudas på alkohol och jag är inte den som är den. Hur tusan ska jag göra?!

Om du har körkort så skyll på att det är du som ska köra hem. Brukar alltid fungera för mig. Eller att du ska upp och jobba tidigt nästa dag. Eller liknande. :)
  • FruGnu

Vi har redan berättat för svärföräldrarna och ska berätta för mina nu i helgen. 
    Vi har valt att berätta så här tidigt för om det skulle bli ett missfall så kan vi få våra föräldrars stöd och hjälp!
    Så sitter vi inte här själva i vår ensamhet och sorg. Samt att jag skulle inte kunna gå i flera veckor till utan att berätta, detta är ju en jättestor nyhet! :D

• FruGnu

Jag är tveksam till om jag verkligen får i mig allt, vitaminer och näring, som jag bör. För jag går mest omkring hungrig hela tiden. Är inte sugen på något typ. Förutom smoothies och rostemackor med ost ibland. :/

• FruGnu
    FruGnu skrev 2014-10-15 09:48:41 följande:

Jag är tveksam till om jag verkligen får i mig allt, vitaminer och näring, som jag bör. För jag går mest omkring hungrig hela tiden. Är inte sugen på något typ. Förutom smoothies och rostemackor med ost ibland. :/

Men är iaf inte sugen på skräpmat eller godis eller chips, vilket jag är glad för! För de två sistnämnda kan jag möla i mig i mängder annars.
  • FruGnu
    Asiela skrev 2014-10-25 08:24:09 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här om det är ok? :) jag och min sambo fick i april veta att vi inte kan få barn naturligt och i slutet av september började jag hormonbehandlingen för IVF försök. Jag åt i 2 v tabletter för att få igång mensen (är otroligt oregelbunden) och i 2 veckor nedreglerade jag med nässpray. 3 dagar innan jag skulle börja med sprutor hade mensen fortfarande inte kommit. Jag ringde min läkare som bad mig ta ett test. Jag va gravid! Tog 4 test för att vara säker. Undersökning i torsdags visade att jag va i v9 :) jag har haft många symptom med de trodde jag ju naturligtvis berodde på hormonbehandlingen. Bf är 3 juni :)

Åh vad härligt att äntligen få plusset! Grattis!

Vi har samma bf-datum. :)
  • FruGnu

Detta konstanta Illamående och trötthet! Hopas det går över snart! 8+3 idag.

• FruGnu
    eko my skrev 2014-10-25 19:50:36 följande:

förresten.. någon som har det som mig; någon timme efter jag ätit så känns det som ett sug i maggropen (magkatarr liknande) och jag är vrålhungrig! ont i magen om jag inte äter något som sedan går över till illamående om jag verkligen inte får i mig något..
    märkligt men jag måste fråga!

Känner igen det helt och hållet. Typ en halvtimme efter jag ätit mår jag illa som fan och ont i magen, precis som magkatarren brukar hålla på. Inte alls roligt! :(

Har märkt att te med mjölk och honung i lindrar mitt illamående. (Inte det efter maten dock.)
  • FruGnu
    Alvolina skrev 2014-10-26 21:18:35 följande:

Absolut! Det är jag dock väldigt lycklig för:) dem värsta oron har ändå varit om eller när det eventuellt skulle bli en graviditet igen. Nu har vi en kallelse och tester som ska skickas in som ligger här hemma, och som tur var inte behöver användas :) det kanske var en spärr hos mig som släppte när de väl godkände oss!? Vem vet.

Exakt så var det för oss också. Vi försökte i över ett år. När vi väl bokat tid för utredning och det var en månad kvar släppte Jag allt med att försöka skaffa barn, för nu skulle vi äntligen få hjälp. Och det fungerade verkligen! Allt släppte och vips så var jag gravid! :)

Men det är ju inte så lätt som de säger "bara att inte tänka på det" jo men visst. Det ligger undermedvetet.
Svar på tråden BF Juni 2015