BF Juni 2015
Någon mer här som är sjuuuukt trött på kvällarna? Sitter på jobbet och ska jobba till halv 8 hela den hår veckan och ögonen går redan i kors.
Jobbar i kök, så står upp och jobbar varje dag. Det är segt! Börjar ofta tidigt också.
Någon mer här som är sjuuuukt trött på kvällarna? Sitter på jobbet och ska jobba till halv 8 hela den hår veckan och ögonen går redan i kors.
Jag har också bara ömma bröst så ni är verkligen inte ensamma! :) men jag förstår att man blir nojig av att höra om alla mf och ma för jag gör de också :P men jag tänker som så att ingen graviditet är som den andra och vi får helt enkelt njuta av att bara ha lite ömma bröst :D
Vi vill inte veta könet innan, vi vill se det när han föder. Vi vill bli överraskade, samt att det spelar ingen roll om det är en flicka eller pojke så länge det är en bebis!
Vitaminer.. Har ni börjat med något extra sen ni vart gravida? Jag äter inget men antar att det är dax att börja med det.
Är det någon här som jobbar natt? Hur fungerar det i så fall med graviditeten?
Jag har blivit erbjuden 60% natt. Osäker på om jag orkar jobba så, är ju så trött under dagtid.
Angående nattjobb så förra graviditeten var jag sjukskriven 50% och min chef tvingade mig välja mellan hemtjänst (där jag vantrivdes) eller natt på min ordinarie arbetsplats. Så jag valde natt, min barnmorska avrådde starkt från nattjobb. Hon sa att när man är gravid bör man knte jobba natt (vet dock inte varför exakt)
Men jag fick i princip alla mina bristningar under nattjobbet! :/ kunde ju säkert fått dem ändå men jag kunde rent känna när jag fick en ny, det var INTE skönt :(
Hej alla glada!
Är de ok om jag hänger på här? Plussade 25/9.
Hade ett sent missfall i vecka 12 i somras, så nu håller vi tummarna! I onsdags va jag på ett tidigt vul och man såg ett litet foster och ett hjärta som tickade <3
Har bf 3/6 2015. Nu peppar vi för att allt ska vara bra på ul 24/11.
Jag heter förresten Emelie och bor i Småland med min sambo :) Jag är 25, här bor vi i våran 3:a och väntar med stora hoppningar om bebis i Juni! <3
Jag ska göra KUB-test nu på tisdag. Någon som gjort det innan och vet ännu tid det tar innan man går svaren på testet? Jag ska göra ultraljudet till kub nästa tisdag.
Ska du lämna prover på tisdag sen ul en vecka efteråt? Jag är nästan helt säker på att man får reda på direkt på ul med svar och så :)
Har en fråga!
Har börjat få ont i magen, livmodern, inte sådär molande som i början utan mer som stötar och nästan "knivstick" om ni förstår hur jag menar.
Blir lite nojig över det.
Är det fler som känner lika?