• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Malllis

Tröttheten tar redan knäcken på mig! Igår var jag så trött att jag inte ens kommer ihåg vägen jag körde till jobbet och på jobbet är det mest som en dimma i huvudet. Lite jobbigt när det är mycket att hålla koll på på jobbet. Har ju inga planer på att säga nåt på jobbet än så det kommer bli kämpiga veckor framöver. Utöver tröttheten så har magen redan svullnat upp så jag kan knappt knäppa mina jeans på eftermiddagarna. Det känns tidigt!

• joseeffin

Är också trött.. jobbigast är det vid 7 på morgonen då dottern vaknar. Bara att försöka mata med gröt och sedan ha orken med klädbyte och tvätt hon somnar oftast en timme på fm så sover då en sväng. Att ha en sån liten bebis samtidigt kommer bli en prövning

• KnytetsMamma

Ja, precis, bf 3-4 juni, finns en risk/chans att det blir på dotterns 3-årsdag den 6 juni.

effilant skrev 2014-09-28 14:22:56 följande:
    Jag har också haft MA och det tycker jag är sjukt läskigt. Jag hade ju ingen ANING sist om att det hade hänt förrän i vecka 11. Då hade fostret dött i vecka 5. Jag är i vecka 5 nu och är SKITNOJJIG för jag har inga riktiga symptom förutom mina bröst som DÖDAR mig. Men det gjorde de förra gången också, ganska länge. BM sa att det är vanligt att inte ha symptom såhär tidigt men ändå. Med MA "hjälper" symptomen liksom inte nödvändigtvis för att "bekräfta" normal graviditet. Åh, längtar till VUL så jag förhoppningsvis kan se ett litet pyre med ett litet aktivt hjärta.

• JosPhi

Jag känner mest som att jag skulle vara sjuk, känns nästan som jag har feber, är väldigt trött hela tiden och brösten gör så ont! Men så oroar jag mig hela tiden att det inte är något som växer i magen!

Ser fram emot första mötet hos bm på onsdag, att få lära känna barnmorskan och få allt att känna lite mera verkligt.

Nu vet hela min familj om vårt lilla frö, har aldrig känt en sån lycka, det har varit många glädjetårar den här helgen.

• joseeffin

Spännande! Imorgon ska jag ringa mvc och be om tid. Ska önska att få samma bm jag hade senast också, trivdes så bra med henne .

Ser på förlossningskliniken och längtar till en förlossning till. Denna gång blir det inte familjerum då vi har en dotter hemma, men tror jag vill stanna kvar en, två nätter för vila upp mig efter fl. Minns den tiden som magisk..

På bilden är dottern en dag gammal

• jemi02

Vi har berättat för mannens familj och så två nära vänner. Kommer berätta för min familj nästa gång vi träffar dom. Berättar gärna för mina närmaste inom några veckor och sen efter kub kommer jag vara mera öppen med det och berätta på jobbet.

• carolinheiner
    Gizza skrev 2014-09-28 13:18:25 följande:

Hej tråden!

Här kommer jag och hoppar in! Testade redan i månadgs, på dag 26 och är nu gravid med vårt andra barn.

Enligt ÄL är jag i v 5+1, går man efter mensen är jag på 4+2...

Jag har än så länge iiiiinga symptom alls, vilket gör mig lite orolig. Hade iofs inte jättemycket förra graviditeten heller (molvärk och ömma bröst), men nu alltså noll nada och ingenting... Önskar att jag kunde få nåt tecken iaf...

Har iaf inskrivning 27/10 så jag hoppas dagarna dit går fort...

De måste vara tvärt om va? Du kan ju inte vara gravid i v 5+1 enligt ÄL å 4+2 enligt mensen när mensen kommer efter ÄL.. Eller innan ÄL ;)
  • carolinheiner

Har berättat för svärföräldrarna å mina föräldrar :) syrran visste de direkt;) likadant hans syster misstänkte de ;) men alla e glada å nu har vi ett bröllop å planera om :( men allt för bebisen :)

• Kyy

Efter att ha varit helt symptomlös har jag äntligen i v5 (4+1), typ BIM + 12 börjat få ömma bröst, detta har hållit på i några dagar nu. Känns precis som helvetet jag känner innan varje mens, men alltså inte gjorde denna gång. Det var som sagt att jag inte hade bröstont som gjorde att jag misstänkte att jag var gravid, eftersom något var annorlunda. Känns riktigt bra att jag faktiskt börjar få symptom, om än få! Nu är det bara att tagga inför BM om 1½ vecka.  

Blir också lite nojig över allt detta snack om MF, verkar vara riktigt jobbigt. 

• sillen9

Hej hej!

Hoppar gärna in i denna tråd om det går bra ????

Testade den 21/9 och fick två härliga streck på Stickan ????

Gravid med barn nr 2 båda genom ivf ??

Svar på tråden BF Juni 2015