• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    effilant skrev 2014-09-26 11:46:06 följande:

När har ni inskrivningssamtal? Jag ska dit den 6 oktober och sedan ett läkarbesök med VUL några veckor senare. Är väldigt nervös för MA eftersom jag haft ett sådant tidigare (med jobbiga komplikationer) så barnmorskan sa det var lika bra att försöka boka in en tid så tidigt som möjligt efter vecka 7-8.

7/10 ska vi på hälsosamtal men inskrivningen ska vi inte på försen 18/11 när ja e i v 13(12+4) å innan dess ska vi till läkaren å mäta livmoderhalsen :) mkt besök ska vi på :) men de e skönt :)
  • Malllis

Hej!

Tänkte jag skulle hänga på här. Fick ett plus igår och BF är beräknat till 5/6. Blir vår tredje, har en 7 årig son och en 5årig dotter. Vi blev gravida på första försöket, vilket vi absolut inte trodde. Och samtidigt som vi är glada skrev vi igår på papper för köp av ny bostad så det blev lite mycket att smälta på samma gång.

För övrigt så är jag snart 30, gift och jobbar som sjuksköterska på barnmedicin. Har än så länge inte berättat för någon att vi ska ha barn igen, men nästa vecka måste vi när vi ska hem till min mamma.

• Fiiaaa

Jag har inte ens ringt BM än, tror jag avvaktar lite till. Eller måste man ringa såhär tidigt? (Går in i v 6 i helgen).

• Fiiaaa
    Malllis skrev 2014-09-26 14:17:37 följande:

Hej!

Tänkte jag skulle hänga på här. Fick ett plus igår och BF är beräknat till 5/6. Blir vår tredje, har en 7 årig son och en 5årig dotter. Vi blev gravida på första försöket, vilket vi absolut inte trodde. Och samtidigt som vi är glada skrev vi igår på papper för köp av ny bostad så det blev lite mycket att smälta på samma gång.

För övrigt så är jag snart 30, gift och jobbar som sjuksköterska på barnmedicin. Har än så länge inte berättat för någon att vi ska ha barn igen, men nästa vecka måste vi när vi ska hem till min mamma.

Grattis och välkommen =)
  • frida-li

5+2 här och det är mitt första barn jag väntar. Känns som jag har mensvärk och är illamående mest hela tiden, brösten ömmar på yttersidorna. Jag är inte alls sugen på godis längre som jag annars är varje dag, svårt att äta över huvud taget nu. Bokade tid häromdagen för inskrivning den 3 november. Känner ingen direkt brådska då jag tänker mig att vi inte får veta så mycket det besöket ändå. Jag är bara ivrig inför något slags VUL. Men det är väl inte förns vecka 18.

• Nolan

Hej hej! Hoppar gärna in här. Idag, på min födelsedag, vågade jag ta ett test som bekräftade att vi väntar barn igen. Har en son född dec 2012. Oregelbunden/lång cykel men enl fl är beräknad bf 1/6. Blev framflyttad med sonen som sen föddes ca 18 dagar tidigare, så ev maj. Hoppas bara allt går väl denna gång med!

• Fiiaaa
    frida-li skrev 2014-09-26 15:00:30 följande:

5+2 här och det är mitt första barn jag väntar. Känns som jag har mensvärk och är illamående mest hela tiden, brösten ömmar på yttersidorna. Jag är inte alls sugen på godis längre som jag annars är varje dag, svårt att äta över huvud taget nu. Bokade tid häromdagen för inskrivning den 3 november. Känner ingen direkt brådska då jag tänker mig att vi inte får veta så mycket det besöket ändå. Jag är bara ivrig inför något slags VUL. Men det är väl inte förns vecka 18.

V 18 är det väl typ dags för RUL? VUL kanske du kan boka privat annars?
  • jemi02

Hej allihop och grattis till plussen. Jag har nyss plussat,det blir andra barnet och är väl beräknad precis i början av juni, har inte riktigt koll. Har en dotter sedan innan som är född dec -12.

• tove78

Välkomna alla nya! 
    För mig är det andra barnet. Har en son som är född i feb - 11. 
    Jag har så galet ont i svanken, och även ner på baksidan av låren. Är det nån annan som har så? Minns inte att jag hade så förra gången jag var gravid...

• enannanmaria
    tove78 skrev 2014-09-26 16:51:24 följande:

Välkomna alla nya! 
    För mig är det andra barnet. Har en son som är född i feb - 11. 
    Jag har så galet ont i svanken, och även ner på baksidan av låren. Är det nån annan som har så? Minns inte att jag hade så förra gången jag var gravid...

Jag har haft ont i svanken 4 dagar de senaste två veckorna, men inte just nu. Jag kopplar ihop det med graviditeten, men det är ytterligare ett nytt symptom som jag inte har upplevt tidigare.

Vi börjar bli några stycken i tråden nu, kul!

Roade mig med att bygga ihop en ungefär likadan barnvagn vi hade sist på Emmaljungas hemsida. Antingen minns jag fel på priset vi gav förra gången eller så har priserna ökat med 43%
Svar på tråden BF Juni 2015