• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Höna87

Hej!
    Jag fick veta i morse att jag är gravid. det är tredje gången, men de första två slutade dessvärre i missfall i v.9... är därför väldigt orolig för att det inte kommer gå vägen den här gången heller... vid de två tidigare graviditeterna har mina bröst svullnat  och känts ömma. nu känner jag bara av lite mol i nedre delen av magen. har också upplevt att jag drömt mer de senaste nätterna. Är detta vanligt?
    Har så svårt att glädja mig åt detta, då det skitit sig de två tidigare gångerna...

• JosPhi

Jag plussade i torsdags, så det jag fått fram är att BF borde vara i maj/juni, hoppas det är ok att jag hänger på här ändå?
    Ska till BM i nästa vecka så vi får se hur allt går efter det.

Är 22 år och väntar första barnet tillsammans med min sambo

• Fiiaaa

Är det nån mer som känner av rejäl molvärk redan nu? Tycker det drar och molar och håller på hela tiden. Magen är dessutom jätteuppblåst, har typ inte kunnat knäppa byxorna under dagen, ser nästan gravid ut redan nu i v 5, hehe.

• enannanmaria
    Fiiaaa skrev 2014-09-23 16:20:44 följande:

Är det nån mer som känner av rejäl molvärk redan nu? Tycker det drar och molar och håller på hela tiden. Magen är dessutom jätteuppblåst, har typ inte kunnat knäppa byxorna under dagen, ser nästan gravid ut redan nu i v 5, hehe.

Jag har också blivit svullen om magen. Svullnaden gick ned något vid v. 9 sist, det är tarmarna. Nu känns det även som att livmodern drar ihop sig till och från. Kände inte av sammandragningar förrän vid v. 12 sist och inte förrän i tredje trimetern med första barnet.
  • Fiiaaa
    enannanmaria skrev 2014-09-23 16:49:09 följande:

Jag har också blivit svullen om magen. Svullnaden gick ned något vid v. 9 sist, det är tarmarna. Nu känns det även som att livmodern drar ihop sig till och från. Kände inte av sammandragningar förrän vid v. 12 sist och inte förrän i tredje trimetern med första barnet.

Det är förvillande likt mensvärk, men ändå lite annorlunda. Galet trött är jag också och blir så fruktansvärt hungrig när jag inte ätit nåt på ett tag. Känner mej allmänt labil, haha.
  • hellolove
    Fiiaaa skrev 2014-09-23 16:20:44 följande:

åååh jag känner av den också! värst är den när man har stått en längre tid haha. och magen ska vi inte prata om, jag har redan börjat rata mina jeans :')
  • Luttanlej

Grattas alla som plussat!!

Fb grupp kan vi göra lite senare, ville bara se intresse.

Min molvärk har försvunnit. I stället har jag börjat kissa på nättern och brösten gör jävligt ont.. Var rädd att pyret försvunnit så jag tog ett nytt test för att se om det stegrat. Den hann knappt bli blöt innan plusset kom fram!

Så nu är

jag lugn igen!

Svar på tråden BF Juni 2015