• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Luttanlej
    tove78 skrev 2014-09-22 17:04:15 följande:

Tack! Ja, jag tänker glädjas! :)

Mina symptom sista veckan har varit fett hår, fet hy (massa finnar på hakan), trött, varm, kissat ofta ont i bröst och ländrygg :) 

Jag har trott många gånger förr att jag varit gravid, men den här gången hade jag såna rejäla symptom så jag har varit helt säker! 

Jag har samma sympton som dig! Det med frtt hår och finnar är jobnigt för jag har aldrig haft set förut. Men jag antar att jag välkomnar det nu :)
  • Manelma

Jag är förvånad över hur lite symptom jag har. Haft lite difusa känningar i livmodern, brösten är inte påverkade just nu, vet inte om det beror på att dom redan ammat ett barn innan och redan klara för att fyllas med mer mjölk? Dofter har börjat kännas lite starkare än tidigare, är extra känslig och irriterad mer nu, kissar oftare, och gasig. Jag har också väldigt klara drömmar. Det har jag haft som symptom även med sonen. Drömmarna är så tydliga och färgstarka, känns verkliga. Mycket farodrömmar, som nu även involverar sonen. 

• tove78
    Luttanlej skrev 2014-09-22 21:26:49 följande:
    Jag har samma sympton som dig! Det med frtt hår och finnar är jobnigt för jag har aldrig haft set förut. Men jag antar att jag välkomnar det nu :)
    Haha, ja, enda gången i livet man är glad för  fett hår och finnar :)

Nu har jag vetat om en hel dag att jag varit gravid, känns som en evighet! HUR ska jag stå ut de första tolv veckorna utan att berätta för alla och HUR ska man orka vänta i nio månader!!! Men den som väntar på nåt gott.....
  • tove78
    Luttanlej skrev 2014-09-22 23:03:43 följande:

Någon som är sugen på en facebook sida som är hemlig?

Ja, jag är gärna med
  • tove78
    Luttanlej skrev 2014-09-22 23:03:43 följande:

Någon som är sugen på en facebook sida som är hemlig?

Ja, jag är gärna med
  • Manelma

Jo det låter bra med facebook grupp men tänkte det kunde bli lite fler här inne och hinna komma mer folk innan man gör det. Så vi blir ett bra gäng. Är ju bara några få juni som ens hunnit plussa ännu. Första tiden brukar många också vara lite hemliga innan man gått ut till nyheten till alla :)

• enannanmaria

Om nästan ingen stannar kvar här är jag med över till FB..

Var tvungen att ta ett digitalt test bara för att se om det svaga positiva var korrekt, och det var det ju. Igår kväll fick jag gå upp en stund _efter_ sänggåendet och äta eftersom jag mådde så illa.

• Manelma

Jag tänker stanna kvar här tills jag är mer officiell med graviditeten. :) Jag tar testlagrets test varje dag för att se hur den mörknar Enda som verkligen får det kvitterat att man faktiskt är gravid!

Svar på tråden BF Juni 2015