• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • tove78

Hej allihop!
    Jag plussade i morse! Har inte BIM förrän om några dagar, så blev lite överraskad över att det gav utslag. Däremot inte överraskad att jag var gravid, har känt det på mig i över en vecka, massor med symptom! 
    Jag är 36 år också, vi verkar vara flera stycken här ;) Bor på landet utanför Sigtuna. 

• Fiiaaa

32 år och bor i Uppsala. Första barnet men fick missfall i v 10 i våras. Förstår verkligen oron, jag har svårt att glädja mig, känns bara som att det kommer att bli mf igen. Dessutom har jag haft ett par ytterst minimala men ändå bruna flytningar igår. Förra gången hade jag det från och till i en månad innan det slutligen blev mf (fostret växte dock under tiden). Hoppas ni tycker det är ok att man ventilerar sin oro också såhär i början..,

Har rejält mycket molvärk från och till, ibland tror jag nästan att det är mensen... Känns också lite oroväckande, men det kanske är normalt?

På den mer positiva sidan (eller hur man nu ska uttrycka det) så känner jag av illamåendet mycket tydligare än förra gången. Är bara i v 5, men började känna av det redan förra veckan och fick mina misstankar redan då... Måste vara beredd med kex och nötter hela tiden, för kräkreflexen verkar sätta igång så fort jag blir lite för hungrig...

Jag är på 4+1 idag, bf den 30/5 enligt fls uträkning :) oj så långt det är dit!!

• Fiiaaa

32 år och bor i Uppsala. Första barnet men fick missfall i v 10 i våras. Förstår verkligen oron, jag har svårt att glädja mig, känns bara som att det kommer att bli mf igen. Dessutom har jag haft ett par ytterst minimala men ändå bruna flytningar igår. Förra gången hade jag det från och till i en månad innan det slutligen blev mf (fostret växte dock under tiden). Hoppas ni tycker det är ok att man ventilerar sin oro också såhär i början..,

Har rejält mycket molvärk från och till, ibland tror jag nästan att det är mensen... Känns också lite oroväckande, men det kanske är normalt?

På den mer positiva sidan (eller hur man nu ska uttrycka det) så känner jag av illamåendet mycket tydligare än förra gången. Är bara i v 5, men började känna av det redan förra veckan och fick mina misstankar redan då... Måste vara beredd med kex och nötter hela tiden, för kräkreflexen verkar sätta igång så fort jag blir lite för hungrig...

Jag är på 4+1 idag, bf den 30/5 enligt fls uträkning :) oj så långt det är dit!!

• tove78

Hej Fiiaa!
    Jag fick mf för ett år sen i vecka 9, och jag är också väldigt orolig. Känns hela tiden som om mensen ska komma, men jag vet ju att det är ett grav-tecken. Men det är klart, svårt att inte vara orolig... 

• Fiiaaa
    tove78 skrev 2014-09-22 13:13:37 följande:

Hej Fiiaa!

Jag fick mf för ett år sen i vecka 9, och jag är också väldigt orolig. Känns hela tiden som om mensen ska komma, men jag vet ju att det är ett grav-tecken. Men det är klart, svårt att inte vara orolig... 

Vad skönt att det är någon som känner igen sig!! Det är väl bara att ta en dag/vecka i taget antar jag och försöka fokusera på andra saker också, inte bli för uppslukad av det här med graviditeten...och hålla tummarna hårt hårt hårt! Kul att vi verkar vara några stycken relativt nära geografiskt också :)
  • kanien

Jag var till läkaren idag och fick lergigan comp utskrivet mot illamående och jag är bara i v. 3+5! Har även väldigt ont i brösten :) jag tycker bara det är skönt med biverkningarna för då minskar oron för missfall!

• Hemlig78

Grattis alla till ett +

Nu väntar man för mirakel då man ska på vul.

Det verkar ( när man läst i mååånga trådar) att många får mf i v 8-10. Usch hoppas att det går bra för alla:)

• Manelma

Tjejer det är så klart helt naturligt att vara rädda för missfall och det kommer man inte ifrån men försök inte låta det överskugga glädjen med att vara gravid. För trots biverkningar och min hemska första erfarenhet av det (utomkveds som varade i flera månader) är det det det finaste jag varit med om någonsin (andra gången)! Försök njuta av vetskapen om att det växer ett litet frö inom er och se framåt positivt. Jag tror att man drar till sig positiva saker och tvärtom så om man fokuserar endast på det dåliga kanske man drar till sig negativa saker. Jag försöker hela tiden påminna mig själv att slappna av inte oroa mig för mycket. Inget jag gör kan förändra något särskilt så här tidigt. Se till och vara noga med vad ni äter, sova, stressa ner, dra ner på koffein och annat som kan skada bebis så blir säkerligen allt finemang! Stress kan ju också ha negativ påverkan på en. Försök att slappna av och välkomna alla symptom med öppna armar för dom är bara tecken på att det är litet liv som växer där i! Swish säger det så har vi våra bebisar i famnen!

• tove78

Tack! Ja, jag tänker glädjas! :)

Mina symptom sista veckan har varit fett hår, fet hy (massa finnar på hakan), trött, varm, kissat ofta ont i bröst och ländrygg :) 

Jag har trott många gånger förr att jag varit gravid, men den här gången hade jag såna rejäla symptom så jag har varit helt säker! 

• hellolove

Jag har ingen aning vilken vecka jag är i, jag tror det är runt vecka 6 iallafall enligt uträknaren. Men mitt mensvärksmolande ligger där och trycker hela tiden. Är det någon annan som blir grymt svettig av minsta ansträngning? Jag som inte brukar svettas mycket i vanliga fall känner hur det rinner längs ryggen när jag bara kommer innanför dörren när jag kommer hem!

Jag har precis berättat för min bästa vän sen barnsben om detta, även om det är tidigt. Om det blir missfall vill jag ju ändå ha någon som vet vad som försigår och som kan stötta liksom. Annars vill jag inte tänka på risken för det, jag hoppas verkligen att det kommer vara en smidig graviditet!  I vilket fall blev hon överlycklig, om det var för att jag var gravid eller att vi sen tonåren slagit vad om vem som blir gravid först & hon vann vet jag inte ;)

Svar på tråden BF Juni 2015