• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • effilant

Hej, jag hoppar in här. 25 år, sambo. Gjort två tester som visar plus så jag får väl börja försöka förstå det här nu. Och våga hoppas <3 MA i februari och efter det vågade jag inte försöka igen förrän nu. Tog ut min p-ring för en månad sen og det tog sig på första försöket.

• stayyoung

Hej.

Äntligen min tur att skriva i en tråd av detta slag. Jag är en 26-åring som plussade igår. Vi har försökt i 15 månader och fick förra veckan remiss för att göra IVF. När mensen däremot inte kom igår gjorde jag ett test men kände kolla resultatet. När jag väl såg att vet var positivt, misstänkte jag att något var fel på testet. Men det stämde, insåg jag efter ytterligare 5 test.

Känns overkligt och min man är världens lyckligaste, han går och ler hela tiden.

Jag vill så gärna berätta för min mamma, men min man tycker att vi ska vänta.

Jag kände inga symptom alls förutom ömma bröst som jag alltid jag innan mens. Mensvärkskänslan har satt igång rejält sedan jag plussade.

• Sinilam

Hej, har bf någon gång mellan 29 maj till 2 juni alla sidor säger olika? Har en son som föddes 13 december 2013 ,fick ett missfall i juni 2014 så hoppas verkligen detta tar sig :) är 24 år och bor i Täby.

• Manelma

Uh vad jag vill ha mer symptom nu! Känns märkligt att brösten knappt ömmar och att allt känns som vanligt. Pytte lite molande i livmodern bara. Är det så här med andra barnet? Kan det va så olika mellan graviditeterna?

• enannanmaria
    Manelma skrev 2014-09-25 19:32:53 följande:

Uh vad jag vill ha mer symptom nu! Känns märkligt att brösten knappt ömmar och att allt känns som vanligt. Pytte lite molande i livmodern bara. Är det så här med andra barnet? Kan det va så olika mellan graviditeterna?

Ja, det kan vara olika. Jag kände knappt något mina förra graviditeter men känner desto mer nu.

Idag verkar tröttheten ha kommit, skulle kunna gå och lägga mig för natten nu.
  • KnytetsMamma

Jag har inga symtom alls....när jag var gravid med dottern hade jag inte heller det, blev lite illamående i vecka 7 tror jag men det gick över väldigt snabbt. I våras när jag blev gravid och som sen slutade i ma kom aldrig illamåendet så nu hoppas jag nästan på att det kommer om några veckor.

• Manelma
    enannanmaria skrev 2014-09-25 19:48:16 följande:
    Ja, det kan vara olika. Jag kände knappt något mina förra graviditeter men känner desto mer nu.

Idag verkar tröttheten ha kommit, skulle kunna gå och lägga mig för natten nu.
    Jag har varit såååå trött hela dagen. Även varit på föreläsning hela dagen, kändes som att två tändstickor skulle behövas för att hålla ögonen öppna, satt vid chefen hela dagen och tänkte om hon skulle reagera på mina ständiga gäspanden, men har ju en 20 månaders här hemma så man kan alltid skylla på det.. :)  Va skönt att höra att det kan variera, men sätter lite griller i hjärnan på mig. Måste slappna av och lita på kroppen. 
  • Kyy
    Manelma skrev 2014-09-25 19:32:53 följande:

Känner precis detsamma! Jag vill ha symptom! Det blir liksom ett kvitto att jag faktiskt är gravid, känns nästan som på låtsas nu. 

Svar på tråden BF Juni 2015