• effilant

BF Juni 2015

Hej, jag hoppar in här. 25 år, sambo. Gjort två tester som visar plus så jag får väl börja försöka förstå det här nu. Och våga hoppas <3 MA i februari och efter det vågade jag inte försöka igen förrän nu. Tog ut min p-ring för en månad sen og det tog sig på första försöket.

• effilant

När har ni inskrivningssamtal? Jag ska dit den 6 oktober och sedan ett läkarbesök med VUL några veckor senare. Är väldigt nervös för MA eftersom jag haft ett sådant tidigare (med jobbiga komplikationer) så barnmorskan sa det var lika bra att försöka boka in en tid så tidigt som möjligt efter vecka 7-8.

• effilant
    JosPhi skrev 2014-09-27 17:42:22 följande:
    Det är väl jättebra, sålänge du har något som passar, du lär ju behöva dom längre fram om inte annat :)

Jag växte ur alla mina bhar nu (är i vecka 7) så jag passade på att köpa större amningsbhar, de kommer jag ju ha nytta av sedan när jag börjar amma. :)
    Alltså BRÖSTEN?! Känns som de är dubbelt så stora?! Och det är inte direkt skoj eftersom jag redan har 70G... Hur ska detta sluta...
  • effilant
    KnytetsMamma skrev 2014-09-27 20:38:35 följande:

Jag är väldigt nojig och orolig eftersom jag fick ma i juli. Jag är nu i vecka 5 (4+2) men har inga som helst symtom mer än kanske lite tröttare än vanligt. Inget illamående, inga ömma bröst och ingen molvärk....vet ju att det är helt normalt att inte ha några symtom så här tidigt men oron gnager ändå....

Jag har också haft MA och det tycker jag är sjukt läskigt. Jag hade ju ingen ANING sist om att det hade hänt förrän i vecka 11. Då hade fostret dött i vecka 5. Jag är i vecka 5 nu och är SKITNOJJIG för jag har inga riktiga symptom förutom mina bröst som DÖDAR mig. Men det gjorde de förra gången också, ganska länge. BM sa att det är vanligt att inte ha symptom såhär tidigt men ändå. Med MA "hjälper" symptomen liksom inte nödvändigtvis för att "bekräfta" normal graviditet. Åh, längtar till VUL så jag förhoppningsvis kan se ett litet pyre med ett litet aktivt hjärta.
  • effilant
    Manelma skrev 2014-09-30 08:37:42 följande:

Uppdaterat ännu en gång med nytillkomna och en som ramlat av sen tidigare. 

BF-lista    

19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik

24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år 

28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år! 

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm

30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg.

30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm 

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping 

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm 

3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga

4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm

4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås 

4 juni: Snöfrid, första barn 32 och 37 år, Flen

5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

7 Juni: Isabel­la89, andra barnet, 

8 juni: Lg85, första barnet, Karlstadtrakten

11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen

Jag fick det inte att funka heller via tlf tyvärr men 25 år, första barnet, bf 3 juni, Göteborgstrakten :)
  • effilant
    wishing skrev 2014-09-30 10:27:39 följande:

Känner igen mig i hungern - ett riktigt sug, men för min del mycket mer på eftermiddagen/kvällen än morgonen. Jag har löst det genom att äta lite nötter när det blir jobbigt, det är mättande tycker jag. 

Nötter.. är jag den enda som är sugen på godis? Surt godis helst. Är öht rätt osugen på riktig mat och är mest sugen på snask.
  • effilant
    micra skrev 2014-10-01 18:55:08 följande:

Är det fler här som haft ett MA tidigare? I vilken vecka? Hur kommer ni göra, kommer ni be om ett tidigt vul?

Ja jag fick MA i februari. Konstaterades i vecka 11, fostret hade dött i v 5. Jag "krävde" att få VUL denna gången med så ska förhoppningsvis få göra det om några veckor. Gick in i vecka 6 idag och har vansinnigt ont i brösten och lite lite illamående så lever på hoppet om symptomen som ett graviditetsbekräftelse.
  • effilant
    micra skrev 2014-10-01 20:49:26 följande:

I vilken vecka ungefär kommer du att få göra vul? Innan v 8 antar jag att det är meningslöst, att de ser hjärtat slå är väl den största grejen man går på för att se att allt står rätt till?

Hade du märkt någonting innan det upptäcktes att du fått ett MA?

Jag har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra... Mitt upptäcktes i v 13 och den hade dött i v 8, alla symptom var borta hela den tiden. Så försvinner alla symptom kommer jag garanterat kräva det för jag vill inte gå fyra veckor igen och inte veta att den är död, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska ligga på om ett vul ändå. Frågar man bara i förbifarten lär man ju inte få något så man lär ju ha bestämt sig för sin sak. :)

Jag vet inte riktigt när det blir, ska dit på måndag så skulle vi boka en tid. Men kan tänka mig det blir v 8-9 som tidigast. Alltså jag hade en dålig känsla liksom (sa flera gånger till mina väninnor nåt var fel) men det kom ändå som en superdupermegachock på ultraljudet. Jag är helt bestämd på att jag vill och ska ha ett VUL men hur du ska göra kan jag såklart inte säga. Du får känna efter om det känns viktigt helt enkelt :)
  • effilant
    Fiiaaa skrev 2014-10-02 11:45:41 följande:

Hur är det med flygresor? Har en jobbresa inplanerad snart med långflygning. Kan det påverka missfallsrisken? Usch, idag känner jag mig nojig för ALLT ;)

Åh gud. Jag ska till Thailand i december när jag borde vara i vecka 14 ungefär. Det är ju en himla lång resa att göra, kan det va nån risk tror ni?
Svar på tråden BF Juni 2015