• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Manelma
    knaappeen skrev 2014-09-26 10:49:59 följande:
    Rätta mig om jag har fel men jag är i v 5(4+1)

CB digital säger 1-2 veckor och då menar den sedan befruktning, alltså inte från senaste mensens första dag .
    Den visar veckor efter äl inte veckor efter senaste mens. Står så i instruktionen ialf.
  • Manelma

Då har även jag fått tummen ur och ringt in mig för inskrivning. 15/10 är det VUL inbokad och sen inskrivning den 27/10. Velade en del om var jag skulle skriva in mig då jag inte längre bor i närheten av där jag gick senast med sonen. Men igår kollade runt massa på nätet och beslutade mig för MamaMia. Himla bra första kontakt bokade allt med en gång med tanken på att jag måste ha VUL för att säkerställa att graviditeten är i livmodern. Så den 15/10 kanske det blir mer verkligt, blev det med sonen efter liknande VUL & man fick se lilla hjärtat slå. Magiskt. Nu får man längta!

• Luttanlej

Är det konstigt att köpa gravid leggings redan nu? Är i vecka 6. Det gör så ont med tajta byxor men gravid leggingsen är mycket mjukare mot magen.

Jag kan inte knäppa ett enda par jeans längre. Är det normalt?

• JosPhi
    Luttanlej skrev 2014-09-27 17:36:28 följande:

Är det konstigt att köpa gravid leggings redan nu? Är i vecka 6. Det gör så ont med tajta byxor men gravid leggingsen är mycket mjukare mot magen.

Jag kan inte knäppa ett enda par jeans längre. Är det normalt?

Det är väl jättebra, sålänge du har något som passar, du lär ju behöva dom längre fram om inte annat :)

Jag växte ur alla mina bhar nu (är i vecka 7) så jag passade på att köpa större amningsbhar, de kommer jag ju ha nytta av sedan när jag börjar amma. :)
  • effilant
    JosPhi skrev 2014-09-27 17:42:22 följande:
    Det är väl jättebra, sålänge du har något som passar, du lär ju behöva dom längre fram om inte annat :)

Jag växte ur alla mina bhar nu (är i vecka 7) så jag passade på att köpa större amningsbhar, de kommer jag ju ha nytta av sedan när jag börjar amma. :)
    Alltså BRÖSTEN?! Känns som de är dubbelt så stora?! Och det är inte direkt skoj eftersom jag redan har 70G... Hur ska detta sluta...
  • KnytetsMamma

Jag är väldigt nojig och orolig eftersom jag fick ma i juli. Jag är nu i vecka 5 (4+2) men har inga som helst symtom mer än kanske lite tröttare än vanligt. Inget illamående, inga ömma bröst och ingen molvärk....vet ju att det är helt normalt att inte ha några symtom så här tidigt men oron gnager ändå....

• lillafii

Hej. Hoppar med här då vi fick ett plus nu i veckan som va, redan på bim -3 :) Tog sig på första försöket.

Är 27 år, har en som född mars -13 och lever tillsammans med min man.

Är just nu i v 4(3+4) och det enda jag känner än är lite molande värk i tjejmagen. Förra graviditeten kom illamåendet i v 6. Så antar att de dyker upp denna gång med.

• joseeffin

Hej alla :) får jag hoppa in? Jag plussade idag men ver inte alls när det är bf. I slutet av maj/början av juni kanske. Borde skrivit upp mensen i augusti men med en liten bebis hemma glömde jag av det.

Dottern är nyss fyllda sju månader så det blir runt 15 månader mellan dom om denna graviditeten går som den ska

• carolinheiner

Uh ja har ont i svanken å så sitter de som ett band/gripklo runt höften.. Kan detta va foglossningar redan? Är i v 6(5+2)..

• joseeffin
    carolinheiner skrev 2014-09-28 08:10:33 följande:

Uh ja har ont i svanken å så sitter de som ett band/gripklo runt höften.. Kan detta va foglossningar redan? Är i v 6(5+2)..

Jag fick foglossning i vecka 11 med dottern. För mig började det med att det kändes som om svanskotan var krossad.

Om du är osäker så låt bli att göra sådant som är påfrestande. Inga lyft, inga onödiga spring i trappen, dammsug inte och vila mycket.
Svar på tråden BF Juni 2015