• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • KnytetsMamma
    Onilla skrev 2014-09-29 07:11:19 följande:
    Vi har också ganska långt gånga bröllopsplaner, när hade ni tänkt gifta er och när blir det istället? Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur man kommer må längre fram och hur mycket vi orkar med, samtidigt som vi längtar så efter att få gifta oss och vill ha gjort det innan BF datum, som det ser ut nu krockar de datumen ganska exakt men orkar vi hade det varit lite coolt att säga ja till varandra som höggravida :)
    Jag och min man gifte oss när jag var höggravid med dottern, 3 veckor innan hon föddes. Vi hade visserligen ett litet borgerligt bröllop med bara våra föräldrar närvarande men det var precis lagom, tror inte att jag hade orkat med en annan typ av bröllop när jag var så långt gången. Men det blev härliga bilder med en stor mage :)
  • Kyy
    joseeffin skrev 2014-09-28 21:30:48 följande:
    Är också orolig gällande mf/ma men som bästa vännen sa förra sommaren "du väntar ett barn, inte ett missfall". Det sa jag till mig själv då och säger till mig nu.

Vilka kloka och fina ord av din vän! Det ska jag helt klart tänka på. Tack! 

jemi02 skrev 2014-09-28 21:35:36 följande:

Kyy- har du väldigt kort cykel, förstår inte hur du kan vara på bim+12 och V4+1.

Jag är V4+4 men bara bim+4.

Fiiaaa skrev 2014-09-28 21:48:41 följande:
    Jag tänkte precis samma sak. Trodde jag gick in i v 6 (5+0) idag och jag är typ bim+9. Men känner mig lite förvirrad, räknar iaf kommande vecka som v 6, det var 3 veckor sen jag hade äl.

Jemi02 och Fiiaaa ja min cykel är riktigt kort, typ max 24 dagar men jag inser självklart att jag hade skrivit helt tokigt! Jag menade +5, annars hade det varit väldigt osannolikt. Tack för rättelsen!

Jag är nu alltså precis som du Jemi02 i V4+4 men BIM+8. 

Förlåt om jag pga. av slarv förvirrar till det för er!

• Luttanlej

I dag ska jag på inslrivning! Ska bli spännande! Kanske gör det att jag tror mer på att jag är gravid?

Hur mår ni andra?

Jag mår oförskämt bra än så länge (5+1) men det får jag väl äta upp snart!

Någon här skrev om någon som sagt att du väntar ett barn inte ett missfall! Kloka ord! Det ska jag ta till mig!!

• carolinheiner
    Onilla skrev 2014-09-29 07:11:19 följande:
    Vi har också ganska långt gånga bröllopsplaner, när hade ni tänkt gifta er och när blir det istället? Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur man kommer må längre fram och hur mycket vi orkar med, samtidigt som vi längtar så efter att få gifta oss och vill ha gjort det innan BF datum, som det ser ut nu krockar de datumen ganska exakt men orkar vi hade det varit lite coolt att säga ja till varandra som höggravida :)
    6/6-2015 har vi bokat lokal å kyrka till.. Å ja tror ja kommer ha bf runt den dagen :/ ja vet inte hur vi ska göra om vi ska flytta fram de eller bak de :/ eller lägga de på is sålänge å ta de nästa år igen :( vi ska ha ett bröllop med 40 pers så de går inte å planera över en natt direkt ;) men hade vart skönt att få de gjort innan :/ men allt hänger på min livmodertapp :(
  • carolinheiner
    Gizza skrev 2014-09-29 06:21:33 följande:
    Äsch, de här jäkla verktygen är inte på min sida! :P

Hade sista mens 29/8, sen hade jag ÄL helgen efter. 6/9. Men det verkar ibte gå att få in när man försöker räkna BF via ÄL. Dessutom har min cykel pendlat mellan 16-34 dagar sen jag slutade med pillren i maj (26 i senaste cykeln), så jag vet inte hir jag ska få det att stämma bäst... Eftersom jag hade ÄL redan på dag 8-9 borde jah ju vara längre gången än vad senaste mens visar...
    Ja får inte ihop de.. Först kommer mensen sen ÄL å sen BIM.. Därav borde du vara länge gången om man räknar från första dagen på senaste mens än ÄL oavsett... Eller e de ja som inte fattar ;)
  • carolinheiner

Idag ska ja på cellprover efter koniseringen :( sjukt nervös men han får ju inte göra mer än bara cellprover :/..

Jag väntar ett barn och inte ett missfall till.. Ja tar de lite som de kommer.. Händer de så händer de då var de inte meningen att de skulle stanna.. Men man hoppas ju att de ska gå vägen.. :)

• Gizza
    carolinheiner skrev 2014-09-29 09:24:22 följande:
    Ja får inte ihop de.. Först kommer mensen sen ÄL å sen BIM.. Därav borde du vara länge gången om man räknar från första dagen på senaste mens än ÄL oavsett... Eller e de ja som inte fattar ;)
    Haha, nä, det är där det inte stämmer... Fyller jag i när jag hade ÄL flyttar uträknaren bak min mens en vecka (till 23e) för att jag hade ÄL så tidigt. Det är därför det skiljer nästan en vecka. Och det är därför jag inte får ihop hur jag ska räkna eftersom jag vet att jag hade tidig ÄL och att standardmodellen (28 dagars cykel och ÄL efter 14 dagar) inte stämmer. Men jag vet inte hur jag ska göra för att få det rätt...
  • tove78
    carolinheiner skrev 2014-09-29 09:24:22 följande:
    Hej, jo eftersom att menscykeln är så kort - hon har ÄL redan på dag 8, medan andra har kanske på dag 14. Så från hennes ÄL har det gått 2 veckor, men från hennes första mens dag har det bara gått 3 veckor. För nån som har ÄL dag 14 har det ju gått 4 veckor.. 
    Räknar man hur lång tid det gått från ÄL så har hon ju varit gravid lika länge som nån som har en 4 veckor lång menscykel... Alltså är hon längre gången om hon räknar från ÄL, än från mensens första dag. Är du med? ;)
  • carolinheiner
    tove78 skrev 2014-09-29 09:43:06 följande:
    Hej, jo eftersom att menscykeln är så kort - hon har ÄL redan på dag 8, medan andra har kanske på dag 14. Så från hennes ÄL har det gått 2 veckor, men från hennes första mens dag har det bara gått 3 veckor. För nån som har ÄL dag 14 har det ju gått 4 veckor.. 
    Räknar man hur lång tid det gått från ÄL så har hon ju varit gravid lika länge som nån som har en 4 veckor lång menscykel... Alltså är hon längre gången om hon räknar från ÄL, än från mensens första dag. Är du med? ;)
    Nä men ja e lite halv trög ;)
  • Manelma

Från första graviditeten var det ingen som någonsin brydde sig om att veta när jag hade ÄL fast jag visste exakt på dagen då jag har ont i sidan vid ÄL. All gravuträkning gick efter sista mensens första dag, och en två frågade hur lång min cykel normalt är. Men medicinskt kommer det räknas från sista mensens första dag. Jag tyckte ju att dom tidigarela mig lite väl som att min mens var mkt tidigare än vad den var efter RUL men då gick dom efter barnet och inte mensen längre och korrigerade en. Men som sagt ändå föddes han 10 dagar senare än BF jag fick på RUL men exakt på dagen efter ÄL. :) 

Svar på tråden BF Juni 2015