• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Gizza

Hej tråden!

Här kommer jag och hoppar in! Testade redan i månadgs, på dag 26 och är nu gravid med vårt andra barn.

Enligt ÄL är jag i v 5+1, går man efter mensen är jag på 4+2...

Jag har än så länge iiiiinga symptom alls, vilket gör mig lite orolig. Hade iofs inte jättemycket förra graviditeten heller (molvärk och ömma bröst), men nu alltså noll nada och ingenting... Önskar att jag kunde få nåt tecken iaf...

Har iaf inskrivning 27/10 så jag hoppas dagarna dit går fort...

• knaappeen

Jag är också i vecka 5 (4+3) idag.

Jag är tröttare än vanligt men inga andra symptom förutom det heller , men en ständig oro att det kan hända något.

Men försöker att inte tänka så mycket på det.

Har du också BF runt 3-4 juni?

KnytetsMamma skrev 2014-09-27 20:38:35 följande:

Jag är väldigt nojig och orolig eftersom jag fick ma i juli. Jag är nu i vecka 5 (4+2) men har inga som helst symtom mer än kanske lite tröttare än vanligt. Inget illamående, inga ömma bröst och ingen molvärk....vet ju att det är helt normalt att inte ha några symtom så här tidigt men oron gnager ändå....

• wishing

30 år, första barnet. Har försökt i 14 månader och fick till slut prova Pergotime och ÄL-terst vilket verkar ha gjort susen. Ett underbart besked att få, har varit en hel del tårar över det... Orolig över risken för MF, men försöker tänka positivt - inte jättesvårt när jag bara vill le.

Enligt beräkningarna antingen sent i maj eller tidigt juni, själv tror jag mer på juni eftersom jag hade ägglossning senare än jag "borde" om man ser till en vanlig menscykel. Dag 5+1 enligt appen. Hittills inga riktiga symtom förutom en del ont i magen som verkar normalt, men mer kommer väl. Får vara glad så länge man är pigg och inte mår illa, antar jag.

• Hemlig78

Jag har också problem med symptomen, men de kommer o går har många sagt till mig.

• effilant
    KnytetsMamma skrev 2014-09-27 20:38:35 följande:

Jag är väldigt nojig och orolig eftersom jag fick ma i juli. Jag är nu i vecka 5 (4+2) men har inga som helst symtom mer än kanske lite tröttare än vanligt. Inget illamående, inga ömma bröst och ingen molvärk....vet ju att det är helt normalt att inte ha några symtom så här tidigt men oron gnager ändå....

Jag har också haft MA och det tycker jag är sjukt läskigt. Jag hade ju ingen ANING sist om att det hade hänt förrän i vecka 11. Då hade fostret dött i vecka 5. Jag är i vecka 5 nu och är SKITNOJJIG för jag har inga riktiga symptom förutom mina bröst som DÖDAR mig. Men det gjorde de förra gången också, ganska länge. BM sa att det är vanligt att inte ha symptom såhär tidigt men ändå. Med MA "hjälper" symptomen liksom inte nödvändigtvis för att "bekräfta" normal graviditet. Åh, längtar till VUL så jag förhoppningsvis kan se ett litet pyre med ett litet aktivt hjärta.
  • jemi02

Jag är på 4+4 tror jag, eller 5+0. Känner väldigt lite symtom. Känner inget alls i brösten men däremot lite molande värk, ungefär som mensvärk till och från. Var på fest igår och känner mig bakis idag tror att jag inte drack och fick sova nästan 8 timmar. Tänker att det kanske är lite graviditetssymtom.

• banantelefon

Hej! Plussade helt oplanerat i torsdags efter att mensen, som annars kommer enligt klockan, inte dykt upp. Har en dotter på 7 år och en dotter som fyllde 1 år förra helgen. Hade tänkt satsa lite på arbete och ett bröllop i slutet av maj och har därför haft en jobbig helg med stora beslut att ta. Nu är det iallafall bestämt att bröllopet blir framskjutet på obestämd framtid och istället kör vi bebis med bf 2 juni. Detta blir alltså mitt 3:e (och sista) barn. Är 33 år, boendes utanför Helsingborg.

• Onilla

Visst är det märkligt men härligt med symtomen man känner! Jag känner som hugg i nedre delen av magen ibland och är öm i brösten, sen blev jag pangförkyld igår så tröttheten beror nog på det :)

Förstår ni som är oroliga, men man kan vara hoppas på det bästa! Jag tänker att det man kan göra är att ta hand om sig så bra det går, inte stressa, äta nyttigt med mycket vitaminer och hålla igång lagom fysiskt.

Har någon berättat mer än för partnern? Känns lite tidigt men åh vad jag vill dela det stora!

• Fiiaaa
    Manelma skrev 2014-09-28 10:14:51 följande:

Jag mår fortsatt bra. Inte alls som med sonen. Lite humörsvängningar och sugen på massa mat hela tiden. Kollade med digital idag och visar nu 2-3 veckor. Molar lätt i magen vissa dagar annars oförskämt bra så långt. Nästan så jag undrar om det är normalt.

Skönt att du mår så bra! Det verkar ju kunna vara olika mellan olika graviditeter så det är nog bara att vara glad smålägenheter man mår bra:) å andra sidan tycker jag att det är lite skönt med fler tecken än förra gången eftersom det slutade dåligt då. Men tror iofs inte att det säger nånting... Jag är både hungrig typ jämt, yr/illamående, galet trött, har ömma bröst och molvärk och kan bli skitarg för ingenting...typ att sambon ville välja en annan grill än mig idag, vi skulle handla grill på rean inför nästa säsong, men kom hem utan, haha.

Ska checka med digitalt imorrn, blir spännande :)
  • Fiiaaa
    carolinheiner skrev 2014-09-28 10:45:10 följande:

Imellanåt känns de som denna graviditeten äg värre än med sonen :/ å ibland så känner ja mig inte alls gravid :/

Jag är också lite så. Oftast känner jag jättemycket, men precis efter att jag ätit känns det alltid bättre, då märker jag nästan inget :)
Svar på tråden BF Juni 2015