Inlägg från: joseeffin |Visa alla inlägg
  • joseeffin

BF Juni 2015

Hej alla :) får jag hoppa in? Jag plussade idag men ver inte alls när det är bf. I slutet av maj/början av juni kanske. Borde skrivit upp mensen i augusti men med en liten bebis hemma glömde jag av det.

Dottern är nyss fyllda sju månader så det blir runt 15 månader mellan dom om denna graviditeten går som den ska

• joseeffin
    carolinheiner skrev 2014-09-28 08:10:33 följande:

Uh ja har ont i svanken å så sitter de som ett band/gripklo runt höften.. Kan detta va foglossningar redan? Är i v 6(5+2)..

Jag fick foglossning i vecka 11 med dottern. För mig började det med att det kändes som om svanskotan var krossad.

Om du är osäker så låt bli att göra sådant som är påfrestande. Inga lyft, inga onödiga spring i trappen, dammsug inte och vila mycket.
  • joseeffin
    malin247 skrev 2014-09-28 08:49:14 följande:

Hej på er!

Första inlägget här. Är 22 år, sambo och gravid med första barnet i v 6.

Har haft alla symptom väldigt kraftigt men illamåendet börjar avta succesivt, bör man vara orolig när känningar försvinner eller är det bra? Är lite nervös för mf.

Spökveckor kallas det när symptomen plötsligt avtar.. Jag hade det i vecka 8-10 typ. Sen kom allt tillbaka igen ;)
  • joseeffin

Är också trött.. jobbigast är det vid 7 på morgonen då dottern vaknar. Bara att försöka mata med gröt och sedan ha orken med klädbyte och tvätt hon somnar oftast en timme på fm så sover då en sväng. Att ha en sån liten bebis samtidigt kommer bli en prövning

• joseeffin

Spännande! Imorgon ska jag ringa mvc och be om tid. Ska önska att få samma bm jag hade senast också, trivdes så bra med henne .

Ser på förlossningskliniken och längtar till en förlossning till. Denna gång blir det inte familjerum då vi har en dotter hemma, men tror jag vill stanna kvar en, två nätter för vila upp mig efter fl. Minns den tiden som magisk..

På bilden är dottern en dag gammal

• joseeffin
    Kyy skrev 2014-09-28 21:12:38 följande:

Efter att ha varit helt symptomlös har jag äntligen i v5 (4+1), typ BIM + 12 börjat få ömma bröst, detta har hållit på i några dagar nu. Känns precis som helvetet jag känner innan varje mens, men alltså inte gjorde denna gång. Det var som sagt att jag inte hade bröstont som gjorde att jag misstänkte att jag var gravid, eftersom något var annorlunda. Känns riktigt bra att jag faktiskt börjar få symptom, om än få! Nu är det bara att tagga inför BM om 1½ vecka.  

Blir också lite nojig över allt detta snack om MF, verkar vara riktigt jobbigt. 

Är också orolig gällande mf/ma men som bästa vännen sa förra sommaren "du väntar ett barn, inte ett missfall". Det sa jag till mig själv då och säger till mig nu.
  • joseeffin

BF-lista

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg.

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

• joseeffin
    Manelma skrev 2014-09-29 21:16:23 följande:

Ser att det är många här som ska ha sitt andra barn eller tredje, hur är det denna gång för er jämfört med förra? Jag kan inte låta bli att förundras över skillnaden. Är det skillnad för er med mellan första och andra barnet? Än är det ju tidigt men ja hade kraftig mensvärksliknande känsla med sonen och brösten sprängdes. Nu känner jag inget i brösten och har dovt molande i magen då och då. 

Hittills precis som förra gången. Starka magsmärtor, lätt illamående och huvudvärk. Jag känner redan av fogarna, bådar inte gott alls.
  • joseeffin
    JosPhi skrev 2014-09-29 21:03:27 följande:

Jag har räknat ut min BF till 19 Maj, kanske borde ha varit i maj-gruppen, hoppas det är ok att jag hänger lite med er ändå smile1.gif

Första barnet, 22 år från Västervik

Nejdå. Du passar här :) jag flyttades bak 1,5 vecka förra gången och andra framåt. Rul avgör
Svar på tråden BF Juni 2015