• tove78

BF Juni 2015

Hej allihop!
    Jag plussade i morse! Har inte BIM förrän om några dagar, så blev lite överraskad över att det gav utslag. Däremot inte överraskad att jag var gravid, har känt det på mig i över en vecka, massor med symptom! 
    Jag är 36 år också, vi verkar vara flera stycken här ;) Bor på landet utanför Sigtuna. 

• tove78

Hej Fiiaa!
    Jag fick mf för ett år sen i vecka 9, och jag är också väldigt orolig. Känns hela tiden som om mensen ska komma, men jag vet ju att det är ett grav-tecken. Men det är klart, svårt att inte vara orolig... 

• tove78

Tack! Ja, jag tänker glädjas! :)

Mina symptom sista veckan har varit fett hår, fet hy (massa finnar på hakan), trött, varm, kissat ofta ont i bröst och ländrygg :) 

Jag har trott många gånger förr att jag varit gravid, men den här gången hade jag såna rejäla symptom så jag har varit helt säker! 

• tove78
    Luttanlej skrev 2014-09-22 21:26:49 följande:
    Jag har samma sympton som dig! Det med frtt hår och finnar är jobnigt för jag har aldrig haft set förut. Men jag antar att jag välkomnar det nu :)
    Haha, ja, enda gången i livet man är glad för  fett hår och finnar :)

Nu har jag vetat om en hel dag att jag varit gravid, känns som en evighet! HUR ska jag stå ut de första tolv veckorna utan att berätta för alla och HUR ska man orka vänta i nio månader!!! Men den som väntar på nåt gott.....
  • tove78
    Luttanlej skrev 2014-09-22 23:03:43 följande:

Någon som är sugen på en facebook sida som är hemlig?

Ja, jag är gärna med
  • tove78
    Luttanlej skrev 2014-09-22 23:03:43 följande:

Någon som är sugen på en facebook sida som är hemlig?

Ja, jag är gärna med
  • tove78

Lider med er som är illamående! Hoppas jag klarar mig. Det var inte särskilt farligt förra graviditeten. Däremot är jag så galet TRÖTT. Jag är egenföretagare och jobbar hemifrån, och de senaste två dagarna har jag tagit tupplurar på två-tre timmar! Glad att jag inte har ett traditionellt jobb nu! :)

• tove78

Välkomna alla nya! 
    För mig är det andra barnet. Har en son som är född i feb - 11. 
    Jag har så galet ont i svanken, och även ner på baksidan av låren. Är det nån annan som har så? Minns inte att jag hade så förra gången jag var gravid...

• tove78
    carolinheiner skrev 2014-09-29 09:24:22 följande:
    Ja får inte ihop de.. Först kommer mensen sen ÄL å sen BIM.. Därav borde du vara länge gången om man räknar från första dagen på senaste mens än ÄL oavsett... Eller e de ja som inte fattar ;)
    Hej, jo eftersom att menscykeln är så kort - hon har ÄL redan på dag 8, medan andra har kanske på dag 14. Så från hennes ÄL har det gått 2 veckor, men från hennes första mens dag har det bara gått 3 veckor. För nån som har ÄL dag 14 har det ju gått 4 veckor.. 
    Räknar man hur lång tid det gått från ÄL så har hon ju varit gravid lika länge som nån som har en 4 veckor lång menscykel... Alltså är hon längre gången om hon räknar från ÄL, än från mensens första dag. Är du med? ;)
Svar på tråden BF Juni 2015