BF Juni 2015
Jag måste bara säga att apropå sushi, så har jag dille på sushi och har ätit det tre dagar irad. Nu för tiden får man ju äta sushi och jag åt det under förra graviditeten också. :)
Jag måste bara säga att apropå sushi, så har jag dille på sushi och har ätit det tre dagar irad. Nu för tiden får man ju äta sushi och jag åt det under förra graviditeten också. :)
Jag tycker att mitt vanliga snabbkaffe smakar pecka. Så jag kan utan svårighet dra ner på alla koppar. Däremot om jag dricker finkaffe ute så smakar det fortfarande ganska bra. Men jag kommer nog att sluta helt så småningom, det gjorde jag under min förra graviditet. Jag tyckte helt enkelt inte att det var gott längre!
Man kan inte få missfall av att flyga. Det man avråder från är att flyga när det finns risk för att föda, så oroa dig inte för det!!
Jag flög både till Tyskland och Gran Canaria under min första graviditet. Och i december åker vi till Bali.
Jag är också orolig för missfall, men försöker att leva mitt liv som vanligt och inte hitta missfallsrisker där det inte finns några. Hoppas att ni andra som är oroliga också kan känna er lite lugnare snart!
Något annat också, är det någon som har en aning om hur riskabelt det är att flyga i 4:e-5:e månaden, så pass långt som i 15-19 timmar? Är lite nervös. Beställde resa och boende innan jag visste att jag var gravid. Dock ett väldigt välkommet barn ;)
Hoppas alla mår bra!
Hej, alltså - jag var på en middag igår, och satt och smög med uppknäppta jeans under bordet. Magen är verkligen helt uppblåst!
Dessutom är jag så sjuuuuuukt trött. Fattar inte hur jag ska orka vara vaken en hel dag!!
Hur är det med er andra?
Haha, är det bara jag som bara testat en gång??
Jag fick lägga in BF-listan två gånger, för precis när jag lagt upp den hade det kommit en uppdatering - så det är sista listan som stämmer :)
Jag är också gärna med i en hemlig fb-grupp! :)
Hej allihopa!
Har inte varit inne och läst på några dagar och guuuuuud vad många inlägg det har hunnit bli, har inte hunnit läsa igenom allt!
Här är det bra, har börjat få illamående kring lunch och eftermiddagar, sen blir det bättre igen. Vindruvor är det som funkar bäst för mig.
Annars har det tyvärr blivit mycket skräpmat, har varit otroligt saltsugen och i helgen hade jag riktiga cravings efter dillchips, som egentligen är mina sämsta chips! Smällde i mig hela påsen. Nu ska jag skärpa till mig och äta lite bättre.
Kaffe har jag helt fått sluta med, det går inte ner, smakar så illa. Vill knappt pussa min man när han har druckit kaffe ;)
Kram på er!
I morgon har jag hälsosamtal. Ser fram emot det, bara för att då kommer det kännas mer verkligt och på riktigt att jag faktiskt är gravid. :)
Hej, jag har varit på hälsosamtal idag, och fick frågan om jag ville göra KUB. Ska ha bestämt mig innan inskrivningen om tre veckor. Men jag är väldigt tveksam. Med min son valde jag att inte göra KUB. Jag är 36 år, så jag blir erbjuden, men alltså, jag vet inte vad jag skulle göra med resultatet. Det är ju bara sannolikheter och om man går vidare och gör fler test så finns risk för missfall.
Nä, jag tror att jag struntar i det faktiskt. Det blir nog inget KUB för mig...
Hur resonerar ni?
Jag lämnar Er
De aprikosa flytningar jag fick igår och idag var ett MI samma dag= 8+2 :(
Usch tårarna bara sprutar :(
Lycka till alla
sorry om jag fortsatte ämnet.. risken med att skriva innan man läst klart alla inlägg.. håller med om att något annat är mer positivt att skriva om.
Hoppas inte någon tog illa upp.. Det var bara lite tankar..
ok nya ämnen...
Någon som tänkt mycket på namn?
Vi kommer att ta reda på kön. Gjorde det med min son och jag tyckte att det var jättemysigt att veta om att det var en liten pojke därinne :)
Idag är det en sån där dag som inget fungerar, en jäkla tur att jag är ledig idag kan jag säga. Har sovit 11 timmar inatt men ögonen går ändå i kors, var upp och åt frukost förut men nu ligger jag igen. Svettningar, huvudvärk, yr och som sagt... Trött! Är andra dagen helt utan snus här, börja ana att det kan vara det som ställer till det.