• Malllis

BF Juni 2015

Hej!

Tänkte jag skulle hänga på här. Fick ett plus igår och BF är beräknat till 5/6. Blir vår tredje, har en 7 årig son och en 5årig dotter. Vi blev gravida på första försöket, vilket vi absolut inte trodde. Och samtidigt som vi är glada skrev vi igår på papper för köp av ny bostad så det blev lite mycket att smälta på samma gång.

För övrigt så är jag snart 30, gift och jobbar som sjuksköterska på barnmedicin. Har än så länge inte berättat för någon att vi ska ha barn igen, men nästa vecka måste vi när vi ska hem till min mamma.

• Malllis

Tröttheten tar redan knäcken på mig! Igår var jag så trött att jag inte ens kommer ihåg vägen jag körde till jobbet och på jobbet är det mest som en dimma i huvudet. Lite jobbigt när det är mycket att hålla koll på på jobbet. Har ju inga planer på att säga nåt på jobbet än så det kommer bli kämpiga veckor framöver. Utöver tröttheten så har magen redan svullnat upp så jag kan knappt knäppa mina jeans på eftermiddagarna. Det känns tidigt!

• Malllis
    Manelma skrev 2014-09-29 21:16:23 följande:

Ser att det är många här som ska ha sitt andra barn eller tredje, hur är det denna gång för er jämfört med förra? Jag kan inte låta bli att förundras över skillnaden. Är det skillnad för er med mellan första och andra barnet? Än är det ju tidigt men ja hade kraftig mensvärksliknande känsla med sonen och brösten sprängdes. Nu känner jag inget i brösten och har dovt molande i magen då och då. 

Det jag än så länge tycker är skillnaden är hur svullen magen är redan! Nästan så jag undrar om det kan vara fler än en där inne. Annars så mår jag som med de tidigare, inget illamående än utan bara trött.
  • Malllis

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland