• Malllis

BF Juni 2015

Hej!

Tänkte jag skulle hänga på här. Fick ett plus igår och BF är beräknat till 5/6. Blir vår tredje, har en 7 årig son och en 5årig dotter. Vi blev gravida på första försöket, vilket vi absolut inte trodde. Och samtidigt som vi är glada skrev vi igår på papper för köp av ny bostad så det blev lite mycket att smälta på samma gång.

För övrigt så är jag snart 30, gift och jobbar som sjuksköterska på barnmedicin. Har än så länge inte berättat för någon att vi ska ha barn igen, men nästa vecka måste vi när vi ska hem till min mamma.

• Malllis

Tröttheten tar redan knäcken på mig! Igår var jag så trött att jag inte ens kommer ihåg vägen jag körde till jobbet och på jobbet är det mest som en dimma i huvudet. Lite jobbigt när det är mycket att hålla koll på på jobbet. Har ju inga planer på att säga nåt på jobbet än så det kommer bli kämpiga veckor framöver. Utöver tröttheten så har magen redan svullnat upp så jag kan knappt knäppa mina jeans på eftermiddagarna. Det känns tidigt!

• Malllis
    Manelma skrev 2014-09-29 21:16:23 följande:

Ser att det är många här som ska ha sitt andra barn eller tredje, hur är det denna gång för er jämfört med förra? Jag kan inte låta bli att förundras över skillnaden. Är det skillnad för er med mellan första och andra barnet? Än är det ju tidigt men ja hade kraftig mensvärksliknande känsla med sonen och brösten sprängdes. Nu känner jag inget i brösten och har dovt molande i magen då och då. 

Det jag än så länge tycker är skillnaden är hur svullen magen är redan! Nästan så jag undrar om det kan vara fler än en där inne. Annars så mår jag som med de tidigare, inget illamående än utan bara trött.
  • Malllis

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad.

4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga

• Malllis

Nu har vi börjat berätta. Barnen fick reda på det igår och sonen blev så glad att han började gråta. Makens familj fick också reda på det, och det va ingen som var förvånade direkt.

Pratade med mvc i morse, ska dit 15/10 på ett första besök. Verkar vara något nytt för med de andra har jag varit på första besöket efter v.12.

Nu längtar jag tills tiden går så jag kommer förbi den här hemska tröttheten och kan berätta på jobbet.

• Malllis

Nu har vi börjat berätta. Barnen fick reda på det igår och sonen blev så glad att han började gråta. Makens familj fick också reda på det, och det va ingen som var förvånade direkt.

Pratade med mvc i morse, ska dit 15/10 på ett första besök. Verkar vara något nytt för med de andra har jag varit på första besöket efter v.12.

Nu längtar jag tills tiden går så jag kommer förbi den här hemska tröttheten och kan berätta på jobbet.

• Malllis
    carolinheiner skrev 2014-10-02 10:14:39 följande:
    Första samtalet dvs hälsokontrollen gös tidigt.. Iaf här i halland.. Sen inskrivningen sker i v 12
    Ja det va något nytt iaf. :)

Ett tips, lindex online har jättefina mammakläder. Jag beställde lite därifrån redan i helgen eftersom magen växer i rasande fart, kom idag och var supersköna!
  • Malllis

Är det någon mer som har lite problem med svängande humör? Jag kan bli fruktansvärt arg och tycker själv att det är riktigt jobbigt! Jag skäller på man och barn utan någon direkt anledning. Jag hoppas att det inte kommer vara såhär resten av graviditeten för då lär ingen stå ut med mig.

Symtom annars är tröttheten och hungern. Hungern är jag rätt tacksam för då jag är viktopererad och senaste halvåret haft svårt med matlust och få i mig tillräckligt med måltider. Nu är jag tom hungrig på morgonen, vilket jag aldrig varit tidigare. :)

Annars mår jag bra, men precis som er andra så längtar jag tills v12 närmar sig. Då ska jag berätta på jobbet, vilket kommer kännas skönt eftersom jag i nuläget är helt dimmig i huvudet. Sedan har dom nog lite mer förståelse.

• Malllis
    Lina881 skrev 2014-10-04 22:11:33 följande:

Hej alla, kul att vi är så många och roligt att känna igen sig i det ni skriver.

Förra fredagen började jag blöda och hade ont i magen plus lite klumpar så åkte till akuten. Gjorde vul men såg bara hinnsäcken, läkaren trodde missfall eller eventuellt utomkvedshavandeskap så skulle lämna blod mån, ons och fredag för att mäta hcg. Måndagens värde visade ca 8000 så visst var jag gravid, onsdagens endast ca12000 så läkaren ringde och bokade in ett nytt vul på fredagen. Mådde kasst och blev hemma från jobb. Fredagen kom och vul, såg hinnsäcken och såg tom ut men så bad läkaren kolla och där slog ett litet hjärta! Vilken lycka, vilken glädje och lycka!

Givetvis så är inte allt safe ännu men så skön känsla att veta att det är bra just nu :)

Någon annan som varit i samma sits?

Härligt att det såg bra ut! Nu håller vi tummen för att det fortsätter så! :)
  • Malllis

Hur är det med kub/nupp tester, är det olika från landsting till landsting vilka som får göra? Någon som har koll?

Jag har fått frågan vet jag vid mina två tidigare graviditeter men då avböjt.

Svar på tråden BF Juni 2015