• Onilla

BF Juni 2015

Jag ansluter mig till er efter morgonens pluss :) 

Är 25 år, fästman sedan ca 2 år och detta var vårt första försök med första barnet. 

Är enligt kalendern i vecka 5 + 0 och har inte känt att jag är gravid mer än att jag är tröttare än vanligt. 

Efter att ha läst om sommarens kaos på många förlossningar med tanke på personalbrist och vikarier funderade jag lite på det... Hur tänker ni? 

• Onilla

Visst är det märkligt men härligt med symtomen man känner! Jag känner som hugg i nedre delen av magen ibland och är öm i brösten, sen blev jag pangförkyld igår så tröttheten beror nog på det :)

Förstår ni som är oroliga, men man kan vara hoppas på det bästa! Jag tänker att det man kan göra är att ta hand om sig så bra det går, inte stressa, äta nyttigt med mycket vitaminer och hålla igång lagom fysiskt.

Har någon berättat mer än för partnern? Känns lite tidigt men åh vad jag vill dela det stora!

• Onilla
    carolinheiner skrev 2014-09-28 21:08:16 följande:

Har berättat för svärföräldrarna å mina föräldrar :) syrran visste de direkt;) likadant hans syster misstänkte de ;) men alla e glada å nu har vi ett bröllop å planera om :( men allt för bebisen :)

Vi har också ganska långt gånga bröllopsplaner, när hade ni tänkt gifta er och när blir det istället? Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur man kommer må längre fram och hur mycket vi orkar med, samtidigt som vi längtar så efter att få gifta oss och vill ha gjort det innan BF datum, som det ser ut nu krockar de datumen ganska exakt men orkar vi hade det varit lite coolt att säga ja till varandra som höggravida :)
  • Onilla
    FruGnu skrev 2014-09-29 13:20:06 följande:

Hej!

Jag är ny här. :) Tänkte dela med mig om min morgon. 

Bim + 5 eller 3 idag. Lite osäkert. Tog ett test nu på morgonen innan sambon gick till jobbet. Såg en skugga på det lilla testet, så jag tog direkt ett digitalt clearbluetest. Både visade positivt, 2-3 veckor. JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!! :D:D:DStorbölade i typ en kvart! Jag är så lycklig!! Och det känns helt knäppt att tänka på, men så underbart!HerrGnu blev jätteglad!! Så den 3/6 2015 bör vi vara föräldrar! Tog ganska exakt ett år för oss.Så nu väntar vi glatt på lille knodd.

Så underbart, grattis! Kände du på dig att du var gravid denna gången? :)
  • Onilla

BF-lista

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

• Onilla

Idag bokade jag tid för hälsosamtal som blir nästa vecka, då kommer nog allt kännas mer verkligt eftersom det bara är jag och sambon som vet om miraklet än så länge :)

• Onilla
    micra skrev 2014-10-04 09:50:45 följande:
    Jag rider också, har inga egna hästar dock. Har tänkt fortsätta tills jag fått mage (bebismage, inte uppsvällda-tarmar-mage ;) ). Då känns det för riskabelt om man skulle åka av.

Löpningen tänkte jag fortsätta med så länge det fungerar, där kan man ju lätt styra tempo och träningstid själv. Men känner igen det där med kondisen! Simning är ju jäkligt bra, tyvärr tycker jag att det är sååå tråkigt! :/
    Jag löptränar också och vill fortsätta så länge det bara går, mår nästan psykiskt dåligt om jag inte kommer ut 2-3 ggr/vecka och tror inte min kropp mår bra om jag blir inaktiv flera månader. Men vad svårt det är nu när jag är så trött. Styrketräning känns också väldigt viktigt, tror att en stark muskulatur underlättar foglossning och återhämtning efter förlossningen.

Sen har vi hund också som jag går med minst 1 timme per dag så det är toppen att ha ett "måste" varje dag för att komma ut.

Idag kommer mannens familj hit en heldag, oj vad svårt det kommer bli att hålla inne med våran hemlis!!
  • Onilla
    Sinilam skrev 2014-10-05 09:06:42 följande:

Någon som också har typ huggande,stickande,svidande känsla i övre magen typ vid revben/bröstkorg? Det gör inte ont men känns ju lite obehagligt.. någon som har någon aning om vad det kan vara? Hade även så innan jag plussade och visste att jag var preggo. :)

Jag har också det ibland och det är väl typ halsbränna eller förstadie till det? Hjälper mig att inte äta stark mat, sötsaker eller för mycket fet mat :)
  • Onilla

Idag har vi varit på inskrivning hos bm :) alla värden såg super ut, känns så skönt. Dock blev vi lite osäkra på BF så det blir ett tidigt UL redan i slutet av denna veckan. Spännande!

Svar på tråden BF Juni 2015