Inlägg från: stayyoung |Visa alla inlägg
  • stayyoung

BF Juni 2015

Hej.

Äntligen min tur att skriva i en tråd av detta slag. Jag är en 26-åring som plussade igår. Vi har försökt i 15 månader och fick förra veckan remiss för att göra IVF. När mensen däremot inte kom igår gjorde jag ett test men kände kolla resultatet. När jag väl såg att vet var positivt, misstänkte jag att något var fel på testet. Men det stämde, insåg jag efter ytterligare 5 test.

Känns overkligt och min man är världens lyckligaste, han går och ler hela tiden.

Jag vill så gärna berätta för min mamma, men min man tycker att vi ska vänta.

Jag kände inga symptom alls förutom ömma bröst som jag alltid jag innan mens. Mensvärkskänslan har satt igång rejält sedan jag plussade.

• stayyoung

Då fortsätter jag på listan :D

• stayyoung

Användarnamn
    BF
    Antal barn
    Ålder
    Stad

- Sinilam 30maj-1 juni (alla säger olika) andra barnet,24 år!
    - stayyoung, 4 juni, första barnet, 26 år, Jönköping.

• stayyoung
    molltroll skrev 2014-10-01 11:36:01 följande:
    Så då borde jag tidigast kunna testa på fredag då? En vecka innan BIM.. Det är ju så spännande och man är så nervös, jag är helt upp åt väggarna för jag brukar ha kontroll över situationer men nu känner jag mig helt utlämnad oc förvirrad av att inte veta smile5.gifsmile1.gif ha ha
    Mitt tips till dig är att vänta till 10/10 hur svårt det än är. Jag tycker att man krossar sitt eget hjärta hundra gånger om när man inte får något streck. Därför är det bättre att bara vänta tills du med all säkerhet borde kunna se det i morgonurinet.
  • stayyoung

Har gått in i vecka 6 (5+1) och symptomen är inte lika starka. Brösten är lite ömma till skillnad från förra veckan då jag inte stod ut utan BH.

Mensvärken har gått över även om jag känner något vid livmodern, lite som det brukar vara de sista mensdagarna.

Ryggen/svanken gör fortfarande lite ont men inte alla som förra veckan.

Jag börjar bli orolig att mina symptom börjar försvinna, och inga nya dykt upp. Brukar det vara så här?

• stayyoung
    heterSandra skrev 2014-10-01 11:59:00 följande:

Hej och GRATTIS till alla som har plussat!

Jag fick ett plus i söndags - en dag innan BIM och har inskrivningssamtal med mvc på måndag då jag är i v.6(5+0)

Just nu mår jag nästan för bra så jag blir orolig istället att det inte händer någonting där inne men barnmorskan sa att det var normalt, lite öm i brösten och haft mer molvärk vid dagarna när jag plussade men ännu inget blod och smärta så jag hoppas vidare att det går som det ska! Någon annan som känner lika?

Detta är första barnet så känner efter hela tiden! BF är 7 juni :)

Grattis till dig med! :D

Jag har också första besöket nästa vecka och precis som du orolig för att jag har för lite symptom. (Se mitt inlägg ovan)
  • stayyoung

Blir så glad av att läsa att ni andra, liksom jag, knappt känner av att man är gravid.

Jag är i V6 (5+3) och har precis berättat för mina föräldrar. De blev superglada och har väntat länge!

• stayyoung
    micra skrev 2014-10-03 20:29:50 följande:

Jag märker inte heller av det särskilt mycket. Det som känns är att det värker och drar lite i magen och att jag är lite öm i bröstvårtorna. Men än är det så tidigt så jag är helt säker på att om en vecka eller två kommer illamåendet komma som ett brev på posten.

Tränar ni något tjejer? Vad? Har ju läst att flera av er åker skidor, vad gör ni annars? Hur har ni tänkt kring träningen och graviditeten?

Funderar mycket på det där med träning. Kanske låter dumt, men jag är rädd att ta i så pass att jag kan få MF. Därför har jag bara powerwalkat sedan plusset.

Ska till barnmorskan på måndag och då ska jag fråga...
  • stayyoung

Jag hade precis mitt hälsosamtal. Skönt att få komma igång :)

Fick:

Vul 22 okt

inskrivning 26 nov.

KUB-test skulle jag boka själv.

Inget av detta kostade och jag är jätteförvånad. Trodde att både vul och kub kostade.

• stayyoung

Kommer mina fb-vänner kunna se att jag gått med i gruppen?

Svar på tråden BF Juni 2015