Inlägg från: stayyoung |Visa alla inlägg
  • stayyoung

BF Juni 2015

Kom precis hem från Akuten

Jag är i v7 (6+4) och fick en mörkröd blödning samt stickningar.

Min man är bortrest och jag grät hysteriskt i en halvtimme innan jag ringde 1177. Sjuksköterskan skrämde livet av mig men ni 2h senare har jag fått se att min bebis mår bra och hjärtat har börjat slå.

Jag skakar fortfarande, men börjar bli lugn. Jag är så glad att allt är bra och vill bara förvarna er att inte få panik ifall ni får en mindre blödning. Självklart ska ni göra det som ni känner att ni behöver i den situationen, men det jag lärde mig av kvällen var att försöka tänka positivt för att inte bryta ihop.

• stayyoung

Går in i V8 idag och jag älskar tisdagar nuförtiden. Så härligt när det går ännu en vecka ??

• stayyoung

Är i v9(8+4) och redan gjort två VUL. Ett för att jag är en orolig typ, ett för att jag fick en blödning och åkte till akuten. (1177 trodde det kunde vara utomkv)

Bägge gångerna fick jag se hjärtat slå, men konstigt nog så är jag fortfarande orolig. Ännu värre nu när barnmorskan senast sa: "oroa inte dig så mycket, barnet känner av det och det kan vara farligt"

Jag tycker att det där va helt jäkla idiotiskt att säga. Hon trodde väl att jag helt plötsligt skulle skuta va orolig när hon sa så. Snarare tvärtom.

• stayyoung

Jag har fått KUB-tid när jag är i v 15(14+6). Är inte det lite väl sent?

Enligt lite googlande så är det för sent att se kromosomfel då.

• stayyoung

Ring o dubbelkolla. Jag fick KUB-tid när jag skulle vara i v14 och ringde tillbaka, barnmorskan sa att det var tur att jag gjorde det för v14 är alldeles för sent

lillafii skrev 2014-11-01 18:38:20 följande:

Oj va olika datum. Vi ligger nästan lika i veckor enligt mig ligger jag nu i v 9+1men enligt bm på 8+4 (tror dock inte på hennes datum då min cykel bara är 23 dagar)

Och jag har fått mitt kub den 28/11, tycker att de nästan känns lite sent? Om man nu ska gå efter mitt beräknade datum som blir om jag fyller i allt rätt på familjelivs appen.

Bör jag kanske kontakta bm och ifrågasätta? Be om att få en tidigare tid??

• stayyoung

angående sex, jag har varit extremt sugen sedan jag blev gravid och vi har nog gjort det varannan dag (ibland varje dag) jag är i v10(9+5).

Gör ett lugnt försök om ni är sugna, känns det bra så är det bara att fortsätta ;)

Vi försökte bli gravida i 15 månader och "tvingade" oss själva till sex. För första gången på länge så är det av ren lust, och det har stärkt vår relation väldigt mycket.

• stayyoung

Håller med dig! Går så himla fort. För mig är det redan v11 på tisdag. :O Min mage börjar synas i mina vanliga tighta kläder så jag får tänka två gånger innan jag går hemifrån.

Längtar till KUB 26/11, efter det ska vi berätta :D

Ska ni vänta ända till jul med att berätta? Hur långt gången är du?

fru noren skrev 2014-11-01 11:55:23 följande:

Är väl bara jag som tycker tiden går så fort :) rätt vad det är så kommer julen helt plötsligt, och det är då jag ska berätta för släkt och vänner

• stayyoung

Även om ni som just nu mår illa kommer att störa sig på mig, så säger jag det ändå!

JAG ÖNSKAR ATT JAG MÅDDE ILLA, eller åtminstone kände något! Jag är i vecka 11 (10+3) och känner absolut ingenting - ingen trötthet, inget illamående, ingen ömhet, ingenting!

Jag går runt och är orolig hela tiden och är så rädd för att få höra att fostret har dött när jag ska på KUB 26/11. Jag gjorde ett VUL i vecka 9 och då slog hjärtat och bebisen växte som den ska. Men jag känner inte att det är en garanti att allt fortfarande är ok.

/En väldigt orolig själ som kämpat alldeles för länge för att det här ska gå snett.

• stayyoung
    vikarien skrev 2014-11-07 14:09:37 följande:

Är nog lite som så att alla är lite oroliga, oberoende av mycket symptom eller nästan inga alls

Alltid har man ju något att oroa sig för

Jag har lite för mycket fritid när jag är sjukskriven och hinner därför fundera på varje grej 300 gånger per dag ungefär

Blir nog bra när jag får börja jobba igen!

Du har rätt, vi all vill detta så gärna att vi per automatisk är så rädda för att förlora det vi äntligen är på väg att få. :)

Att börja jobba kan nog vara din lösning! ;)
  • stayyoung
    Iida01 skrev 2014-11-10 14:58:27 följande:
    Wilbes skrev 2014-11-10 13:48:20 följande:
    Jag får ont av att sitta på vissa sätt oxh så men det är mer i ljumskar och fogar.. så det beror nog mer på foglossning oxh ischias i alla fall för mig men så har jag gått igenom detta 2 ggr lnnan ocks oxh kan relatera mina besvär till de..
    Okej, men skönt att höra att jag inte är ensam i alla fall! Tack! 

Du är verkligen inte ensam! Jag har också stickningarna, ibland kraftiga hugg, som kan uppstå var som helst i den nedre regionen. Jag har alltid haft det vid mens tidigare, men nu är de så kraftiga att jag ibland hoppar till. Blir lite pinsamt vid möten på jobbet när alla är helt tysta. Brukar skylla på att foten somnat :P

Svar på tråden BF Juni 2015