• Kyy

BF Juni 2015

Hej alla!

Jag välkomnar mig själv till denna tråd! Detta är mitt första inlägg i FL vilket känns bra! Jag är 28 år detta är första gången jag är gravid, befinner mig förövrigt i Lund. 

Hade min BIM i söndags men hade gjort ett test redan BIM-4 som visade mycket mycket svagt streck, sen två till varannan dag som bara blev starkare varje gång. 

Blev gravid vid 6:e tillfället och då har jag nästan(!) trott att jag var gravid samtliga fem gånger innan denna. Skönt att äntligen få det där plusset för ush besvikelsen varje gång mensen kommer.

Denna gång "visste'" jag BIM-7 att nu satt den! Under dagen kände jag ett illamående som sköljde över mig, detta återkom flera gånger. Sedan började det sticka som sjutton i underlivet under kvällen. Detta hade jag aldrig varit med om tidigare. Kan det ha varit ägget som fäste månne? Kom hem sent den dagen och sa tvärsäker till min kille att i juni får vi barn. Men det tydligaste tecknet som verkligen bekräftade mina misstankar var att jag ALLTID, som på beställning, får tokont i brösten typ 9 dagar innan mens tills mensen kommer, men denna månaden kände jag absolut ingenting. 

Imorgon går jag in i vecka 5 och jag har fortfarande typ inga symptom alls. Hade nästan mer förra veckan än denna då jag kände pyttelite stickningar i bröstvårtorna (fast fortfarande mycket mindre än bröstont innan mens). Det enda är kanske att jag är förbaskat trött, men det kanske mer är önsketänkande då jag välkomnar symptom. Inget av de där sköljande illamåendet jag kände BIM-7 har jag känt igen. 

Såg även att någon tidigare var symptomlös så antar att vi får stötta varandra. Jag misstänker att jag kommer få känna min beskärda del i sinom tid. Är mest fantastiskt glad!

• Kyy
    Hemlig78 skrev 2014-09-25 06:44:24 följande:

Kyy - mina symptom försvann natten efter jag hade plussat, nu går det lite bättre när de kommer o går(jag är inte illamående , bara lite ömma bröst, molvärken har också försvunnit helt)

Åh vad betryggande att du säger så! Jag kände faktiskt precis nu mig lite illamående, mycket tillfälligt dock, men detta välkomnar jag som sagt. Känns mer på riktigt! 

Kul förövrigt med en tråd att följa varandra i. 

• Kyy
    Manelma skrev 2014-09-25 19:32:53 följande:

Uh vad jag vill ha mer symptom nu! Känns märkligt att brösten knappt ömmar och att allt känns som vanligt. Pytte lite molande i livmodern bara. Är det så här med andra barnet? Kan det va så olika mellan graviditeterna?

Känner precis detsamma! Jag vill ha symptom! Det blir liksom ett kvitto att jag faktiskt är gravid, känns nästan som på låtsas nu. 

• Kyy
    Manelma skrev 2014-09-25 22:02:56 följande:
    Eller hur!! Precis så! Hahaha sen slår den väl en, illamåendet o så kommer man vilja va normal igen :) 
    Haha, ja detta kommer vi säkerligen få äta upp inom kort. 
  • Kyy

Efter att ha varit helt symptomlös har jag äntligen i v5 (4+1), typ BIM + 12 börjat få ömma bröst, detta har hållit på i några dagar nu. Känns precis som helvetet jag känner innan varje mens, men alltså inte gjorde denna gång. Det var som sagt att jag inte hade bröstont som gjorde att jag misstänkte att jag var gravid, eftersom något var annorlunda. Känns riktigt bra att jag faktiskt börjar få symptom, om än få! Nu är det bara att tagga inför BM om 1½ vecka.  

Blir också lite nojig över allt detta snack om MF, verkar vara riktigt jobbigt. 

• Kyy
    joseeffin skrev 2014-09-28 21:30:48 följande:
    Är också orolig gällande mf/ma men som bästa vännen sa förra sommaren "du väntar ett barn, inte ett missfall". Det sa jag till mig själv då och säger till mig nu.

Vilka kloka och fina ord av din vän! Det ska jag helt klart tänka på. Tack! 

jemi02 skrev 2014-09-28 21:35:36 följande:

Kyy- har du väldigt kort cykel, förstår inte hur du kan vara på bim+12 och V4+1.

Jag är V4+4 men bara bim+4.

Fiiaaa skrev 2014-09-28 21:48:41 följande:
    Jag tänkte precis samma sak. Trodde jag gick in i v 6 (5+0) idag och jag är typ bim+9. Men känner mig lite förvirrad, räknar iaf kommande vecka som v 6, det var 3 veckor sen jag hade äl.

Jemi02 och Fiiaaa ja min cykel är riktigt kort, typ max 24 dagar men jag inser självklart att jag hade skrivit helt tokigt! Jag menade +5, annars hade det varit väldigt osannolikt. Tack för rättelsen!

Jag är nu alltså precis som du Jemi02 i V4+4 men BIM+8. 

Förlåt om jag pga. av slarv förvirrar till det för er!

• Kyy
    19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 
    24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 
    26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 
    27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 
    27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 
    28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år  
    28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 
    30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år
    30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!  
    30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 
    30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 
    30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 
    30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 
    30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 
    31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm  
    1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 
    2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 
    3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping  
    3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm  
    3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 
    3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 
    4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 
    4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås  
    4 juni: Snöfrid, första barn 32 och 37 år, Flen 
    4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund.
    5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 
    7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 
    7 Juni: Isabel­la89, andra barnet,  
    8 juni: Lg85, första barnet, Karlstadtrakten 
    11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen
Svar på tråden BF Juni 2015