Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

BF Juni 2015

Hoppar in här jag med, plussade i söndags med ett svagt svagt streck och tog ett digitalt igår bara för att få det svart på vitt. Så nu blir det syskon i juni, är beräknad till 3-4 juni och dottern blir 3 år den 6 juni så det kan bli på samma dag. Än så länge känner jag inte så mycket mer än att jag är ganska trött. Är dock ganska orolig då jag fick missfall i juli (eller det var ett ma, var på vul i vecka 9 och då hade allt avstannat i vecka 6+5) så jag är rädd att det ska gå på samma sätt denna gång Rynkar på näsan ska ringa kvinnohälsa idag och ska be om ett tidigt ultraljud i alla fall.

• KnytetsMamma

Jag har inga symtom alls....när jag var gravid med dottern hade jag inte heller det, blev lite illamående i vecka 7 tror jag men det gick över väldigt snabbt. I våras när jag blev gravid och som sen slutade i ma kom aldrig illamåendet så nu hoppas jag nästan på att det kommer om några veckor.

• KnytetsMamma

Jag är väldigt nojig och orolig eftersom jag fick ma i juli. Jag är nu i vecka 5 (4+2) men har inga som helst symtom mer än kanske lite tröttare än vanligt. Inget illamående, inga ömma bröst och ingen molvärk....vet ju att det är helt normalt att inte ha några symtom så här tidigt men oron gnager ändå....

• KnytetsMamma

Ja, precis, bf 3-4 juni, finns en risk/chans att det blir på dotterns 3-årsdag den 6 juni.

effilant skrev 2014-09-28 14:22:56 följande:
    Jag har också haft MA och det tycker jag är sjukt läskigt. Jag hade ju ingen ANING sist om att det hade hänt förrän i vecka 11. Då hade fostret dött i vecka 5. Jag är i vecka 5 nu och är SKITNOJJIG för jag har inga riktiga symptom förutom mina bröst som DÖDAR mig. Men det gjorde de förra gången också, ganska länge. BM sa att det är vanligt att inte ha symptom såhär tidigt men ändå. Med MA "hjälper" symptomen liksom inte nödvändigtvis för att "bekräfta" normal graviditet. Åh, längtar till VUL så jag förhoppningsvis kan se ett litet pyre med ett litet aktivt hjärta.

• KnytetsMamma
    Onilla skrev 2014-09-29 07:11:19 följande:
    Vi har också ganska långt gånga bröllopsplaner, när hade ni tänkt gifta er och när blir det istället? Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur man kommer må längre fram och hur mycket vi orkar med, samtidigt som vi längtar så efter att få gifta oss och vill ha gjort det innan BF datum, som det ser ut nu krockar de datumen ganska exakt men orkar vi hade det varit lite coolt att säga ja till varandra som höggravida :)
    Jag och min man gifte oss när jag var höggravid med dottern, 3 veckor innan hon föddes. Vi hade visserligen ett litet borgerligt bröllop med bara våra föräldrar närvarande men det var precis lagom, tror inte att jag hade orkat med en annan typ av bröllop när jag var så långt gången. Men det blev härliga bilder med en stor mage :)
  • KnytetsMamma
    {#emotions_dlg.flower} BF-lista {#emotions_dlg.flower}

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!
    3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping
    4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.
  • KnytetsMamma
    MalinA87 skrev 2014-09-30 20:11:03 följande:
    Ni får gärna skriva in mig också. Bf 1/6-15 27 år från Linköping
    Kul med fler Linköpingsbor, är det första barnet eller har du barn sen innan? Jag väntar mitt andra barn med BF 3 juni.
  • KnytetsMamma
    MalinA87 skrev 2014-10-01 10:47:50 följande:
    Jag väntar mitt första.. är lite nervös såklart :) Än så länge mår jag bra men är lite nervös för jag drack alkohol innan jag visste om att jag var gravid. Var på kräftskiva.. men folk säger ju att man inte ska oroa sig. Hur mår du?
    Jag mår bara bra men ganska trött, är dock lite orolig att jag inte känner något då jag fick ma i juli så är såklart nojig att det ska hända igen. Men har bestämt mig för att verkligen försöka glädjas så länge. Har du ringt kvinnohälsan än? Jag har ringt, ville ha samma barnmorska som med dottern och dessutom vill jag gärna göra ett tidigt vul eftersom det blev ma med dottern.
  • KnytetsMamma

Idag har jag mått illa sen jag vaknade, inte alls kul man får ju skylla mig själv för jag har ju önskat att få lite symtom....fick tvinga i mig frukosten (äter jag inte mår jag dåligt sen) men det kör runt i magen hela tiden och jag ska jobba till klockan 17....hoppas detta bara är en engångsföreteelse idag....

• KnytetsMamma
    Lg85 skrev 2014-10-06 09:49:02 följande:
    Sjukhuskläderna är allt bra på att dölja saker ;) Kollegan dolde sin kula tills hon gick på havandeskap en av sina grav.

Känner oxå att jag svullnar av och till, gjort sen veckan innan plus. Köpte nya byxor pga stor viktnedgång å veckan efter passade dem inte men tänkte inte på dä då. Men nu är de ok att ha vissa dagar. Får knäppa upp en knapp i jobbyxorna ibland oxå. Em är värst.

Igår fick jag slängt mot mig här hemma att sambon inte är på samma plan som mig när de gäller graviditeten. Mycket tårar. Hoppas han kan ändra sig för jag orkar inte gå igenom en abort igen...
    På vilket sätt blev det bråk och tårar? Är ni inte överens om att behålla barnet?
Svar på tråden BF Juni 2015