• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • Holk

Fick två stycken svepningar igår. Efter den andra fick jag Mensvärk och oregelbundna värkar nu under natten men tycker det har avtagit nu

Purlan; Jag förstår dig. Jag saknar min son nåt så fruktansvärt mycket men när dom varit här och hälsat på känner jag mig bara irriterad mot honom. Har sån huvudvärk och vill att han bara ska ligga och mysa med mig, han har dock andra planer. Som att banka i allt han ser tex. Älskar min lille skit men just nu är det jobbigt.

• Knoddas

Kan så här i efterhand konstatera att förvärkarna knappast var förvärkar, utan riktiga värkar. Vid kl 22 började vi så smått förstå att det kanske var på riktigt ändå. Kl 01.05 klev vi in på förlossningen, då hade jag värkar varannan minut och var öppen 9-10cm (!). Raka vägen in på ett förlossningsrum och kl 02.08 föddes vår lilla Alice. Nu ligger vi här på förlossningen och försöker ta igen oss allihop innan det är dags att bege sig till BB (finns inte plats åt oss där än).

Stort lycka till alla! Jag fortsätter hålla ett öga i tråden (och håller alla tummar för att det snart ska gå igång ordentligt för alla)

• Purlan
    Knoddas skrev 2014-06-02 10:05:13 följande:

Kan så här i efterhand konstatera att förvärkarna knappast var förvärkar, utan riktiga värkar. Vid kl 22 började vi så smått förstå att det kanske var på riktigt ändå. Kl 01.05 klev vi in på förlossningen, då hade jag värkar varannan minut och var öppen 9-10cm (!). Raka vägen in på ett förlossningsrum och kl 02.08 föddes vår lilla Alice. Nu ligger vi här på förlossningen och försöker ta igen oss allihop innan det är dags att bege sig till BB (finns inte plats åt oss där än).

Stort lycka till alla! Jag fortsätter hålla ett öga i tråden (och håller alla tummar för att det snart ska gå igång ordentligt för alla)

Stort grattis Knoddas!!! Det verkar ha varit en grym förlossning

Njut av er lilla, vi är många som är avis nu :)
  • nica
    Knoddas skrev 2014-06-02 10:05:13 följande:

Massa grattis! Så roligt hoppas allt gick bra.

Fint namn på tösen

Hur stor var hon?
  • nica

Purlan- känns verkligen jätte jobbigt för dig, men du kanske kan få hinnsvepning hos bm kan ju ev. Göra nytta.

Holk- jobbigt med symtom på att de kan vara på g sen dör de ut

Känns som de är envisa bebisar ni har som inte vill ut från varmen.

Själv känner jag inte av något oroar mig bara att gå över tiden då min kusins första bebis dog när hon gick över och min lille grabb inte fick tillräckligt med näring i magen visade sig när jag gått över. Ska prata med min bm om min oro idag.

• Knoddas

Tack!:) Vi får se detta som startskottet på förlossningar i tråden. Snart är alla ute, pigga och rosiga:)

Alice vägde 3060g och var 48 cm lång... Så TUL i förra veckan var ju inte fel ute i sin uppskattning.

• nica

Hur går det för er?

Knoddas- njut nu riktig ordentligt av din lilla Alice. Avis som tusan nu och vill bara få träffa min lilla flicka.

• Liiz01

Myyysigt Purlan! Stort grattis! Gick allt smidigt, likt tidigare förlossningar?

• nica

Stort grattis purlan! Sån liten sötnos.

Hur gick allt? Hur mår du?

Liiz01- hur går det för dig?

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?