• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • lkjs

Hej alla! 
    Jag har bf den 6/6 men hoppas verkligen att den har lust att titta ut lite tidigare. 
    Är så less på att vara gravid nu. Har inte fått sovit något alls inatt pga fruktansvärd halsbränna och kommer inte iväg till något apotek förrns imorgon.. Hur går det för er då? Hur mår ni? :)

• nica

MIn första graviditet var jobbig hade pinvärkar i typ 3 dagar åkte in när jag hade regelbundna värkar och då slutade det så klart (väldigt vanligt första gången att värkarna avtar när man kommer in, fick jag höra) fick sovdos och åkte hem igen 12på dagen. värkarna började nästan direkt jag kom hem. åkte in igen på natten/tidig morgon och han föddes 13,03. använde bara lustgas.
    Med min andra grabb började värkarna runt 2 på natten skrev in oss på förlossningen 16-tiden lite efter 18,00 var han ute. Använde mig av lustgas och duschen.

får se hur 3:dje gången blir, hade tänkt mig lustgas, ev. kvaddlar. vill inte ta något som kan påverka förlossningsarbetet. Vet dock att min ena syster använde EDA och sa att de var guld värt de =)

Välkommern alla nyaSkrattande

Knoddas- skönt att allt såg bra ut Glad Hur stor beräknas bebisen vara vid födsel?

HOLK- Känns ju inte så lockande att föda en 5kg bebis Obestämd men enligt dina egna beräkningar när är bebisen beräknad då? HUr stor var första när hon/han föddes?

lkjs- jobbigt med halsbränna Rynkar på näsan provat med typ banan. mjölk eller något sånt? själv har jag samarin på lager hemma ^^  kan hålla med om att sömnen börjar bli bristande, har känts som jag har träningsvärk i hela kroppen idag.
    Har fått en del kommentarer idag att min mage sjunkt själv kan jag inte säga att jag kan se det.

• Holk

Nica: Nej, tycker redan 4 kg låter mycket Våra egna Beräkningar stämmer mer med De På TUL, alltså skulle jag vara i vecka 39-40 nu. Har inget exakt.

Min första föddes vecka 37+0 och var också 'för stor' men 'bara' +25%. Han vägde då 3570g. Vilket denna lär gått förbi vid detta laget. :-/

Blodtrycket har varit kasst de senaste dagarna igen. Huvudvärk deluxe typ. Tungt och ont i bäckenet. Känner mig så gnällig men allt känns så jobbigt. Att vara så tung o ha ont samtidigt som man måste ha hand om och bära en annan liten..

• Knoddas

Nica - Har du testat kvaddlar tidigare? Just kvaddlar verkar mest göra ont och svida (efter vad jag hört?)? Jag har inte funderat så mkt på smärtlindring i övrigt utan tänker att jag tar det som barnmorskorna förespråkar..

Mini vägde just nu 2992 g och beräknas väga runt 3200 g vid födsel... Men de där uppskattningarna får man ju ta med en nypa salt. Jag har uppföljnings-UL 9 juni, dvs efter bf så jag hoppas att jag slipper det ultraljudet ;)

• Purlan
    Holk skrev 2014-05-26 22:02:13 följande:
    Nica: Nej, tycker redan 4 kg låter mycket smile5.gif Våra egna Beräkningar stämmer mer med De På TUL, alltså skulle jag vara i vecka 39-40 nu. Har inget exakt.
    Min första föddes vecka 37+0 och var också 'för stor' men 'bara' +25%. Han vägde då 3570g. Vilket denna lär gått förbi vid detta laget. :-/
    Blodtrycket har varit kasst de senaste dagarna igen. Huvudvärk deluxe typ. Tungt och ont i bäckenet. Känner mig så gnällig men allt känns så jobbigt. Att vara så tung o ha ont samtidigt som man måste ha hand om och bära en annan liten..

Det blir hektiskt med en liten ettåring och en nyfödd. Jag kände att det var svettigt med 23 månader emellan, främsta skälet var att lillebror var väldigt krävande och när jag väl kunde lägga bort honom orkade jag bara inte sitta och ha storebror på mig så han blev väldigt hänvisad till pappa. Det gick liksom över en natt och det kan jag känna skuld för. Han är min kille idag (5 år), men jag har ändå otroligt dåligt samvete :-/

Kan trösta dig med att min nr 2 vägde 4410 när han kom och den förlossningen flöt på just som den första. Tror du att du blir igångsatt?

• nica
    Holk- känns ju som att beräkningarna är fel, du kanske hade fel beräkning sist också. Hoppas iaf att din bebis vill titta ut snart så du slipper ha så ont och att bebisen inte blir så stor. Eller de kanske kan sätta igång dig?

Knoddas- Jag har inte testat kvaddlar innan men min BM hade de när hon födde. Hon sa att de gör ont att få ( men om man ger det under en värk så märker man inte av de) hon tyckte de hade gett god effekt.  VArför göra uppföljnings-UL?
  • Knoddas

Anledningen till att de ville göra UL nu var för att kolla tillväxten, då kurvan planat ut på sistone, och då måste de ju kolla vid två tillfällen för att ha något att jämföra med.

• lkjs
     Nica - Nej, jag har faktiskt inte gjort det. Det jag har prövat som faktiskt hjälpt bra är jättekolsyrat vatten så det är guld värt att ha en soda streamer hemma i alla fall :) 
    Jag tror att min mage också har sjunkit faktiskt. Hoppas det börjar närma sig för oss! Här får man få över tiden i 3 veckor tror jag och det är jag inte alls så sugen på..
  • Holk

Jotack, inser att det kommer bli sjukt jobbigt (om än mysigt) med två så små. Hade jag kunnat ändra på det hade jag väntat lite till. Men nu längtar jag så till min lilla också är hos oss. Och har stor o bra familj på både min o mannens sida som hjälper till med vad dom kan när dom kan. Så det känns ju bra.

Oj, 23 månader var ju långt mellan hehe.. blir ca 15 månader mellan mina beroende på när den lilla kommer.

Jo stor bebis behöver er inte nödvändigtvis betyda trubbel. Men finns ju fler risker och just det här att doktorn direkt pratade snitt istället för att diskutera andra sätt att sätta igång mig tidigare. :-/ Ska till BM imorgon och idag när vi pratade i telefon sa jag att jag ville hon skulle göra en hinnsvepning på mig. Återstår att se imorgon om hon gör det.

Idag har mitt blodtryck varit kasst hela dagen. Mått skit och är helt matt. Brukar lugna ner sig lite under dagen men det har det inte gjort idag utan legat högt hela tiden. Sjukt jobbigt.

Purlan skrev 2014-05-27 09:29:22 följande:
    Det blir hektiskt med en liten ettåring och en nyfödd. Jag kände att det var svettigt med 23 månader emellan, främsta skälet var att lillebror var väldigt krävande och när jag väl kunde lägga bort honom orkade jag bara inte sitta och ha storebror på mig så han blev väldigt hänvisad till pappa. Det gick liksom över en natt och det kan jag känna skuld för. Han är min kille idag (5 år), men jag har ändå otroligt dåligt samvete :-/Kan trösta dig med att min nr 2 vägde 4410 när han kom och den förlossningen flöt på just som den första. Tror du att du blir igångsatt?

• Purlan
    Holk skrev 2014-05-27 19:58:25 följande:
    Jotack, inser att det kommer bli sjukt jobbigt (om än mysigt) med två så små. Hade jag kunnat ändra på det hade jag väntat lite till. Men nu längtar jag så till min lilla också är hos oss. Och har stor o bra familj på både min o mannens sida som hjälper till med vad dom kan när dom kan. Så det känns ju bra.
    Oj, 23 månader var ju långt mellan smile2.gif hehe.. blir ca 15 månader mellan mina beroende på när den lilla kommer.
    Jo stor bebis behöver er inte nödvändigtvis betyda trubbel. Men finns ju fler risker och just det här att doktorn direkt pratade snitt istället för att diskutera andra sätt att sätta igång mig tidigare. :-/ Ska till BM imorgon och idag när vi pratade i telefon sa jag att jag ville hon skulle göra en hinnsvepning på mig. Återstår att se imorgon om hon gör det.
    Idag har mitt blodtryck varit kasst hela dagen. Mått skit och är helt matt. Brukar lugna ner sig lite under dagen men det har det inte gjort idag utan legat högt hela tiden. Sjukt jobbigt.

Ja förlåt, det var inte meningen att vara negativ! Det kommer att bli hur bra som helst

Håller tummarna att BM tycker hinnsvepning är en bra plan och att det kan dra igång sen. Ligger blodtrycket dessutom högt så borde det väl höja hennes motivation?

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?