Holk skrev 2014-05-26 22:02:13 följande:
Nica: Nej, tycker redan 4 kg låter mycket
Våra egna Beräkningar stämmer mer med De På TUL, alltså skulle jag vara i vecka 39-40 nu. Har inget exakt.
Min första föddes vecka 37+0 och var också 'för stor' men 'bara' +25%. Han vägde då 3570g. Vilket denna lär gått förbi vid detta laget. :-/
Blodtrycket har varit kasst de senaste dagarna igen. Huvudvärk deluxe typ. Tungt och ont i bäckenet. Känner mig så gnällig men allt känns så jobbigt. Att vara så tung o ha ont samtidigt som man måste ha hand om och bära en annan liten..
Det blir hektiskt med en liten ettåring och en nyfödd. Jag kände att det var svettigt med 23 månader emellan, främsta skälet var att lillebror var väldigt krävande och när jag väl kunde lägga bort honom orkade jag bara inte sitta och ha storebror på mig så han blev väldigt hänvisad till pappa. Det gick liksom över en natt och det kan jag känna skuld för. Han är min kille idag (5 år), men jag har ändå otroligt dåligt samvete :-/
Kan trösta dig med att min nr 2 vägde 4410 när han kom och den förlossningen flöt på just som den första. Tror du att du blir igångsatt?