• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • nica

Ibland känner jag mig super redo inför förlossningen och ibland känns det som det är för nära tills det är dags Tungan ute
    Tiden går lite snabbare när man redan har barn tycker jag.
    Det som gör mig nervös över förlossningen är väl att jag inte riktigt vet hur det kommer bli och eftersom jag haft bra förlossningar innan så är det lite så "tänk om".

Har hört att 3:dje barnet brukar vara lurigt så får se hur det blir =)

hellokitty: Usch vad jobbigt för dig som gått över så länge med alla. Hur gammla är dina andra barn?

• Liiz01
    Purlan skrev 2014-05-25 21:25:32 följande:

Ingen fara. Det skulle väl inte innebära så mycket mer än att jag får tänka om smile1.gif Krystfasen överrumplade mig första gången. Jag var inte alls beredd på den tryckande känslan och jag blev vääääldigt rädd för att spricka. Det var nog det enda jag tjatade om tror jag. Andra gången visste man vad som väntade så då var jag betydligt mer med i händelserna när det kommit så långt.

hellokitty skrev 2014-05-25 20:33:17 följande:Hej!
    jag har visserligen BF redan nu på fredag, 30 maj, men eftersom jag gått över varenda gång hittills och fått mina barn på bf+15, +15 och nu senast på +11 så räknar jag med att även fyran kommer tidigast en vecka över tiden, vilket skulle innebära 6 juni. Med andra ord kanske jag kan hoppa in här? trevligt med sällskap sista tiden! smile1.gif

Du är så välkommen smile1.gif  

Jag har  gått över nästan en vecka de andra gångerna, men idag sitter jag med ganska regelbunda (icke-onda) sammandragningar. Vet ju att det kan hålla på läääänge, men börjar ändå tro att denna bebis vill komma lite tidigare än syskonen. Det vore helt olämpligt för jag måste verkligen hinna städa och börja flyttpacka innan smile1.gif

Vad du är flitig! Du har ingen som kan hjälpa dig så du får ta det lite lugnt? Eller funkar det som förberedelse, att tänka på lite annat?

Jag städade hemma igår och fick blodtrycksfall och hade jätteont-fick lägga mig och flämta flera gånger.
  • Liiz01
    hellokitty skrev 2014-05-25 20:33:17 följande:

Hej!
    jag har visserligen BF redan nu på fredag, 30 maj, men eftersom jag gått över varenda gång hittills och fått mina barn på bf+15, +15 och nu senast på +11 så räknar jag med att även fyran kommer tidigast en vecka över tiden, vilket skulle innebära 6 juni. Med andra ord kanske jag kan hoppa in här? trevligt med sällskap sista tiden! smile1.gif

Roligt med fler! Har dina tidigare graviditeter visat tecken på att dra ut på tiden? Eller var du fräsch som en nyponros? Jag har fått höra både och; från den ena att jag är så fräsch o pigg och därför kommer gå över (har "bara mage", ingen vätska, fin i hyn osv). Andra säger att den kommer när som helst men definitivt tidigare pga att jag har sammandragningar, onda höfter, ont i framfogen och att bebisen är fixerad o långt nerborrad.

Hur har det varit för er? Finns det "tecken" på att gå över eller att få tidigare?
  • Liiz01

Hur tänker ni kring bedövningar? Vad har ni haft tidigare? Hur ser ni på alternativen om era förlossningar skulle bli tuffare än ni tror?

• Liiz01
    Liiz01 skrev 2014-05-26 06:06:09 följande:

Hur tänker ni kring bedövningar? Vad har ni haft tidigare? Hur ser ni på alternativen om era förlossningar skulle bli tuffare än ni tror?

"Än ni tror"- var väl fel ordval. Menade än era tidigare förlossningar..
  • Purlan
    Liiz01 skrev 2014-05-26 05:56:10 följande:
    Vad du är flitig! Du har ingen som kan hjälpa dig så du får ta det lite lugnt? Eller funkar det som förberedelse, att tänka på lite annat?
    Jag städade hemma igår och fick blodtrycksfall och hade jätteont-fick lägga mig och flämta flera gånger.

Nja...är nog mer inget val. Mannen har mycket på jobbet nu och med tanke på att vi flyttar i slutet av juni och det är då hans krafter (och ledighet) verkligen behövs så faller det på min lott. Han kommer inte att vara ledig direkt när bebsien kommit heller om allt går som det ska.  Vi bor väldigt tillfälligt i lägenhet nu, är emallan två hus. Flyttade hit i mitten av januari och lämnar i slutet av juni och det är grejer överallt. Vill gärna bringa lite ordning i kaoset innan bebisen kommer så nu ska ALLT som inte behövs sista månaden rensas bort och köras hem till min mamma.

Jag kör så mycket jag orkar, självlklart ska jag ligga på soffan och käka godis med

Tycker inte att jag haft så mycket tecken med de andra. Några dagar innan det dragit igång på riktigt har jag haft riktigt onda förvärkar på nätterna, men som varit helt borta på dagarna. Igår hade jag regelbundna sammandragningar på kvällen, men absolut inte ont. 

De andra gångerna har jag klarat mig jättebra med andning och lustgas, men skulle det dra  ut på tiden och vara väldigt smärtsamt så tänker jag inte plåga mig i onödan, men vill inte be om EDA det första jag gör då jag är rädd att de stannar av värkar och man ska behöva hålla på med värkstimulernade för att dra igång det igen.

Man har ju så olika ont. Läste om nån tjejs förlossning igår och hon beskrev hur härligt det var när hon fick EDA:n för då kunde hon vara som vanligt och smårprata mellan värkarna, med bara lustgas var hon som en våt trasa i "pausen". Så där har jag haft det utan EDA, mellan värkarna har jag pratat och tom käkat godis och druckit kaffe väldigt långt fram i förlossningen. Jag HOPPAS verkligen på en repris

• Knoddas

Nu har jag varit och tittat på bebis under TUL... Allt såg bra och normalt ut, beräknad vikt just nu är några gram under 3000. Man såg ju inte så mycket, men det var skönt att få en liten check på att allt såg bra ut:) Nu får den gärna komma tycker jag! Letar tecken i ALLT just nu haha. Men inser att det nog "bara" är sammandragningar än så länge, inga förvärkar...

• Knoddas

Hellokitty - Hallåj:) Har dina tidigare förlossningar startat "automatiskt" eller har du blivit igångsatt?

• Holk

Hej! Jag hoppar gärna in här o1 det är okej? Jag har egentligen bf 22/6 enligt RUL som vi alla är rätt säkra på blivit felmätning. Har gått på tillväxtultraljud sen vecka 24 och där räknas det som att jag(bebis) är 3 veckor längre än vad RUL sagt.

Förra veckan på TUL fick jag 'tillåtelse' att försöka få igång förlossningen från o med helgen som varit. Vilket jag verkligen försöker. Alla husmorsknep. Då var bebisen 34.9% för stor. Och skulle få väga i, vecka 35+1, ca 3525g. Detta innebär att om jag går full tid blir det snitt då de uppskattar vikten till bra över 5 kg. Deprimerande nyheter även om jag är glad över att den lilla mår bra.

Detta är mitt andra barn, har en son född i 5/3 förra året

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?