• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • nica

Liiz01-hur är det med dig? Några känningar av att de närmar sig?

• Liiz01
    nica skrev 2014-05-30 11:54:57 följande:

Liiz01-hur är det med dig? Några känningar av att de närmar sig?

Nja, jag vet inte hur det kan kännas när det är på g. Men jag har sammandragningar, och även förvärkar vad jag tror. Ligger mest och vilar/sover och äter (och läser förlossningsberättelser). Framfogen brinner typ så jag orkar inte röra mig så mkt.

Hur känns det för dig?
  • Purlan

Dessa barn! Vid UL-kollen efter ctg:n visade det sig att bebisen nu låg med huvudet ner :-P. De tyckte att vi skulle passa på att sätta igång det, 39+0 idag så jag har fått två shottar med cytotec och har fått betydligt mer sammandragningar. Inget som alls gör ont än så länge. De vill inte ta hål på hinnorna ännu eftersom där är så mkt fostervatten och bebisen ligger högt. De är rädda att navelsträngen i så fall faller fram och hamnar i kläm. Får se hur det utvecklas.

• nica

Liiz01- nää känner inte av något speciellt, gjorde de dock inte på grabbarna heller innan de startade.

Skönt att du kan passa på att vila

Brännande känsla har jag dock inte haft bara huggande och ilningar neråt sedan ett par veckor.

Knoddas- hur är de med dig?

Purlan- så skönt att bebis beslutat sig att ligga med huvudet neråt, lycka till idag hoppas de går snabbt och enkelt!

• Liiz01
    Purlan skrev 2014-05-30 13:01:20 följande:

Dessa barn! Vid UL-kollen efter ctg:n visade det sig att bebisen nu låg med huvudet ner :-P. De tyckte att vi skulle passa på att sätta igång det, 39+0 idag så jag har fått två shottar med cytotec och har fått betydligt mer sammandragningar. Inget som alls gör ont än så länge. De vill inte ta hål på hinnorna ännu eftersom där är så mkt fostervatten och bebisen ligger högt. De är rädda att navelsträngen i så fall faller fram och hamnar i kläm. Får se hur det utvecklas.

Så spännande! Hör av dig när du orkar. Lycka till nu!!!
  • Knoddas

Nica - ingen större förändring för mig. Har galet mycket sammandragningar, framförallt kvällstid när jag landat i TV-soffan. Känns som att magen än en betongballong mest hela tiden;) Idag har jag gått runt med molvärk hela dagen också, men tror det är "vanliga" magen som strular, inte bebismagen. Hur är det med halsbrännan? Lyckats få någon lindring? Några andra känningar?

• Liiz01
    nica skrev 2014-05-30 14:04:02 följande:

Liiz01- nää känner inte av något speciellt, gjorde de dock inte på grabbarna heller innan de startade.

Skönt att du kan passa på att vila smile1.gif

Brännande känsla har jag dock inte haft bara huggande och ilningar neråt sedan ett par veckor.

Knoddas- hur är de med dig?

Purlan- så skönt att bebis beslutat sig att ligga med huvudet neråt, lycka till idag hoppas de går snabbt och enkelt!

Ja, huggen o ilningarna har jag haft tidigare-obehagligt! Men jag tycker det har avtagit nu. Får titt som tätt en krampaktig känsla under magen, typ som i äggstocken som jag får andas mig igenom. Låter det som förvärkar tycker du? Trodde inte smärtan skulle vara så koncentrerad på ett ställe..
  • Holk

Mig sätter dom inte igång än dels pga att jag enligt rul inte gått så långt (dock enligt alla andra ultraljud o mätningar) och dels för dom vill ha kontroll på trycket. Som legat vid 90 stor del av dagen men nu ikväll blev det högt igen och har inte sänkt sig trots tablett. Så får väl se hur det blir.

Det tråkiga är att jag vet om att när graviditeten är över är även dessa bekymmer över. Så det får mig att bli så irriterad på att dom inte vill göra något för att få igång mig.

• nica

Holk- Men fy vad jobbigt vilken veckan skulle du nu vara enligt rul? Tänkte när man är 37+0 är ju bebisen färdig och de borde sätta igång dig! Hur mår du nu?

Liiz01- kan nog vara förvärkar, kan ha de i ryggen också. Hoppas de blir värre:-P enda gången man önskar någon nåt sånt hehe

Knoddas - känner inte av något, halsbränna får jag hela tiden. Bebisen trycker ner så hon träffar en nerv som låser såjag inte kan gå och de hugger till som fan. De är min killes första barn så varje gång jag säger aj blir han orolig och tror nästan att de är på g. :-P

Någon mer som samlat på sig vätska? Jag har köpt stödstrumpor men kan inte ha dom på mig då de är så varmt att man kokar.

Någon som har tips på att minska .svullnaden i ben och händer?

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?