• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • Knoddas
    Purlan skrev 2014-06-05 02:05:28 följande:

Hallå! Nu är lillebror här ?? phpYOISh497694.jpg

Men ååååhhh så söt!! Grattis!!
  • Liiz01
    nica skrev 2014-06-05 09:59:11 följande:

Stort grattis purlan! Sån liten sötnos.

Hur gick allt? Hur mår du?

Liiz01- hur går det för dig?

Det går långsamt. Jag går mest och känner efter men inga värkar här. Tycker mig känna en konstant mensvärk i ryggen, men den har funnits där sen någon vecka tillbaka. Vad störande dessutom med alla som smyger sig på och ska fråga och dalta, usch! Jag hatar att bli daltad med ..

Hur går det för dig? Har du känningar på att det skulle vara på gång?
  • Nathalie1992

Har haft värkar hela natten, lyckats sova lite emellan dom men sen har det gjort så fruktansvärt ont att jag vaknat. Ni som har haft värkar, hur långa var dom ungefär? För jag tycker att mina har varit rätt korta, kanske 20 sekunder bara...men dom har ändå kommit ganska tätt, med 3 min mellanrum som minst. Har dock inte haft någon vattenavgång och slemproppen har inte lossnat.

• nica
    Nathalie1992 skrev 2014-06-08 09:55:47 följande:
    Har haft värkar hela natten, lyckats sova lite emellan dom men sen har det gjort så fruktansvärt ont att jag vaknat. Ni som har haft värkar, hur långa var dom ungefär? För jag tycker att mina har varit rätt korta, kanske 20 sekunder bara...men dom har ändå kommit ganska tätt, med 3 min mellanrum som minst. Har dock inte haft någon vattenavgång och slemproppen har inte lossnat.

Sent svar och antar du redan ringt förlossningen. Önskar dig lycka till!
  • nica
    Liiz01 skrev 2014-06-08 07:24:54 följande:
    Det går långsamt. Jag går mest och känner efter men inga värkar här. Tycker mig känna en konstant mensvärk i ryggen, men den har funnits där sen någon vecka tillbaka. Vad störande dessutom med alla som smyger sig på och ska fråga och dalta, usch! Jag hatar att bli daltad med ..

Hur går det för dig? Har du känningar på att det skulle vara på gång?

Tror slemproppen kommer i omgångar ( har inte sett de när jag väntade grabbarna) dock vet jag att de inte behöver betyda något:-/
  • Liiz01
    nica skrev 2014-06-08 17:03:42 följande:

Tror slemproppen kommer i omgångar ( har inte sett de när jag väntade grabbarna) dock vet jag att de inte behöver betyda något:-/
    Så spännande! Det borde ju betyda något i och med att det är dags? Får jag fråga hur man vet att det är slemproppen som lossnar i omgångar? Jag har inte märkt någonting sånt än.
  • Snowboard

Hej hej, jag är "ny" här och har, med handen på hjärtat, inte läst hela tråden. Jag hade BF den 4 juni med nummer 2, men väntar fortfarande. Inte en tillstymmelse till action känner jag heller.... suck. Min mor gick över med både mig och min bror 10-14 dagar så oddsen att lillebror kommer snart är inte så höga. Grattis till er som fått, måste vara fantastiskt!

Är det någon mer här som inte känner någonting alls (förutom en massa krämpor, spydde t.ex. upp frukosten i morse)?

Jag undrar också hur värkar känns? (Ettan föddes med akut kejsarsnitt så jag har aldrig upplevt värkar). Ilar värkarna eller är det mer som kraftig molande mensvärk? Ibland får lillebror in riktiga punsches på, det jag tror är, urinblåsan så det ilar i hela underredet, är det så värkar typ känns sen?

Hej och hå kämpa på! =) 

• Snowboard

Hej hej, jag är ny här och har, med handen på hjärtat, inte läst hela tråden. Jag hade BF den 4 juni med nummer 2 men väntar fortfarande. Inte en tillstymmelse till action känner jag heller.....suck. Min mor gick över med både mig och min bror 10-14 dagar så oddsen att lillebror kommer snart är inte så höga. Ett stort grattis till er som redan fått, jag är sååååå avundsjuk!

Är det någon mer här som inte känner någonting alls (förutom en massa gamla krämpor, spydde t.ex. upp frukosten i morse)?

Jag undrar också hur värkar känns? (Ettan föddes med akut kejsarsnitt så jag aldrig upplevt värkar). Ilar värkarna eller är det mer som kraftig molande mensvärk? Ibland får lillebror in riktiga punsches på, det jag tror är, urinblåsan så det ilar i hela underredet, är det så värkar typ känns?

Hej och hå kämpa på! =) 

• nica

Liiz01- googlade på de så därav tror jag de är slemproppen, slemmiga klumpar typ som är lite rödfärgade ( väldigt trevligt va :-P) kan se olika ut.

Snowboard- Välkommen själv har jag inte bf förrän imorgon så har ännu inte gått över tiden. Har 2 pojkar sedan innan och gick över 12 dagar och 6 dagar så räknar med att gå över nu. Hmm jag kommer inte ihåg hur värkar känns riktigt. ..men när man väl har de så vet man:-P

• Holk

Hej! Har haft det tufft på senaste. Låg ju inlagd och fick medicin pga blodtrycket. Hinnsvepning på söndagen och där sa doktor att hände inte det något till dagen efter skulle vi sätta gel eller ta hål på hinnorna. Måndag kommer, ny läkare och läkaren skickar hem mig. Kände mig totalt uppgiven.

Kom tillbaka på återbesök i onsdags. Inget hade hänt efter 4 svepningar. Bebis fortsatt växa en massa och blodtrycket fortfarande de högt. Läkaren där tar ställning till att boka in igångsättning fredag. Men ville ,om jag kände att jag klarade det, vänta till måndag (imorgon). Kändes bättre men hade ändå tankar på att jag skulle komma fredag morgon och ny läkare skulle skicka hem mig.

Onsdag kväll försökte jag Göra nr 2. Gick inte så la mig i ett bad för att lugna mage och nerver. Upp ur badet en stund senare och trodde jag kissade då det rann på benet men nej, till min STORA förvåning gick vattnet. In till förlossningen och starka och täta värkar började snabbt. Fick morfin som tyvärr gjorde att värkarna kom glesare. Efter en 12 timmar satte dom värkstimulerande dropp. Och efter nån timme där satte allt igång med en väldans fart. För fort tyvärr. Allt som allt så fastnade navelsträngen om halsen på bebis och sen fastnade hon även med axlarna. Fick till Slut ut henne men hon mådde inte bra. Slapp, andades dåligt och var blå pga navelsträngen som satt fast. Men efter lite hjälp av en av de bästa barnläkarna mår hon till slut bättre. Jag ligger och har panik öVet att inte kunna få ha henne hos mig samtidigt som en massa Människor fortsatte pilla o trycka på mig. Förlorade visst en massa blod och hade en koagelklump i magen stor som moderkakan. Den kom ut efter massa dropp och tryck på mage=AJ som f-a-n. Kunde därefter inte ens sitta upp utan att bli svimfärdig, jätteobehagligt. Men idag åkte jag hem. Är inte hundra än men är skönt att vara hemma och ännu skönare att min dotter blev bra så snabbt efter det traumatiska.

Lång text men var skönt att skriva av sig lite. Hur går det för resten här inne?

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?