nica skrev 2014-06-09 19:25:22 följande:
Var tvungen och googla på hellps- syndrom
Fy tusan säger jag:-\ skönt iaf att allt gick bra till sist, konstigt kanske att de gick så långt som de gjorde.
Men hur mår du nu denna graviditet? Hur känns de nu när du gått över?
Räknade med att gå över tiden men man hoppades ju innerst inne att bebisen ville komma tidigare. Fyller själv år i morgon så får se om jag får behålla min dag själv eller om hon bestämmer sig för att komma då
Rent allmänt så har denna graviditet varit ungefär som jag minns den förra, dvs. illamående från vecka 7 till nu, foglossning (inte helt handikappande som tur är, men ändock) och trött, trött, trött. Att vara gravid är inte min cup of tea om man säger så. Jag har gått på extrakontroller och ätit medicin för att inte drabbas av HELLP igen och det verkar som att det kommer att gå fint denna gång (nu får jag väl fan för att jag skrev så :P).
Att gå över känns drygt men jag var inställd på det från början (även om man egentligen rent tekniskt inte gått över förrän vecka 42). Dagarna går ju, om än långsammare och långsammare. Jag önskar bara att jag kunde göra mer med tiden när jag ändå bara är hemma och dräller. Skulle vilja städa, rensa och röja men ryggen sätter totalstopp för det. Så det blir bara det mest basala, typ plocka i och ur diskmaskinen och göra rent handfatet :P. Idag städade jag dock badkaret vilket jag fick sota för sen då ryggen skrek rakt ut, hehe.
Hur gammal är du och dina pojkar? Hur har din graviditet flutit på?