• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-10 13:46:17 följande:
    De var kämpigt i början med grabbarna men nu har dom så roligt tillsammans (när de inte bråkar som hund och katt:-P) min 4-åring har

har ett väldigt humör. Tror dock dom växer lite när bebisen kommer för de är endå så pass gamla så man kan diskutera med som.

Tack! Storken kommer inte med någon bebis idag, känner 0 idag. Har mina pojkar vaeannan vecka så jag har sagt att hon kan komma söndag efter jag lämnat pojkarna hos deras pappa :-P

Ja helgbebis vore bra, ska vara svalare väder då (jag orkar inte föda barn i den här värmen!). Skönt att vara lite solo från barn ibland. Kanske ska be sambon att flytta så vi kan ta en vecka i var? ;P

Hur många år fyller damen, om man får fråga sådant? Jag fyller 33 i december.

Nä mensvärk kan ju vara vad som helst, men jag har inte känt så sedan växtvärken i början av grav. Well även om det är ett tecken så kan ju dagen D ändå vara långt bort. Bara att släpa sig vidare och vänta, vänta.
  • nica

Hehe du hade inte klarat så länge utan dom innan du saknat ihjäl dig :-P

Föda barn i denna värme känns inte lockande alls...tror de får bli till helgen om de skulle bli svalare då :-P

Var i vårt avlånga land bor du i?

Jag blir 28 år idag

Även fast man inte "vill" leta tecken gör man det ändå för man hoppas ju så

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-10 19:11:35 följande:
    Hehe du hade inte klarat så länge utan dom innan du saknat ihjäl dig :-P
    Föda barn i denna värme känns inte lockande alls...tror de får bli till helgen om de skulle bli svalare då :-P

Var i vårt avlånga land bor du i?
    Jag blir 28 år idag smile1.gif
    Även fast man inte "vill" leta tecken gör man det ändå för man hoppas ju så smile5.gif
    Jag bor i Gävle, om du vet vart det ligger... 10 mil norr om Uppsala. Vart håller du hus?

När folk runt i kring frågat idag om jag "känner något" så har jag bara sagt att nääää iiiiingenting, för jag vill inte dra igång ännu mer hets kring detta. Känns nästan som att man gjort något fel för att bebisen inte kommer ut "när den ska". Fast egentligen är det ju fullt normalt att föda 14 dagar efter som att föda på BF. Well well, det är som sagt bara att pölsa på. vecka 42 imorgon *gulp*

Har din födelsedag varit bra?
  • nica

Då är du långt från mig, själv bor jag nere i skåne

De är drygt som tusan att gå över då de är väldigt många som "tycker" man kan trycka ut ungen m.m. jag pallar inte ens svara på sms eller fb ang. Bebisen.

Hoppas de vill komma igång för snart.

• nica

Min födelsedag har förresten varit lugn med mina grabbar och killen. Orkade inte med massa folk.

• Holk
    Snowboard skrev 2014-06-08 23:07:49 följande:
    Men gudars skymning Holk! Vilket trauma! Hur mår DU?! Du har säkert skrivit det tidigare i tråden, men vad hände? Var det havandeskapsförgiftning som gjorde att du lades in från början? Grattis till bebis och Gud sådan tur att det trots allt slutade väl. Usch och fy!

Ja det var hemskt. Mina förra förlossning var visserligen bra men när sonen var ca 7 timmar gammal bröt helvetet loss där och han var visst väldigt sjuk. Hjärtat, lungor, kroppspulsådern, ja allt var inblandat typ. Slutade till Slut bra och han har mått toppen sen vi blev utskrivna. Men gåtan är om man i framtiden vågar på sig en till graviditet. Det är dock en bra bit fram isåfall, är nöjd till hundra just nu.

Nej inte havandeskapsförgiftning men hägt blodtryck som inte gav med sig. Tråkiga är att jag fortfarande har högt tryck men hoppas att det är bra om ett par dagar. Annars behöver jag troligtvis medicinera mot det.

Tack ska ni ha! HHoppas det sätter igång snart för er också! Och lycka till när det väl gör det. Och grattis på fölsedan nica!
  • nica

Tack holk

Låter verkligen inte som du haft särskilt bra upplevelser med förlossning eller efter. Hur mår ni nu? Hoppas att du får njuta för fullt med dina små guldklimpar

• Nathalie1992

Igår den 10/6 föddes äntligen vår dotter Leia, hon var 49cm lång och vägde 3560g :) önskar er all lycka som har det mest fantastiska framför er :)

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-11 20:44:48 följande:
    Snowboard- hur går det? Mensvärken blivit värre?

Hej hej, nä den har inte blivit värre. Den kommer och går i intensitet, men är ändå konstant. Vågade oss på att åka 15 mil på ett studentfirande och det gick ju bra, ingen bebis tittade ut. Det var lite kämpigt i bilen på slutet dock för vet inte vad han höll på med därinne men ont gjorde det i den nedre regionen. Tror att det är galet trångt för honom nu... Kom uuuuut!! Nu börjar jag faktiskt tappa tålamodet :(.

Hur går det hos dig?
Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?