• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • Snowboard

Glömde att önska dig lycka till på Din koll. Hoppas du får hinnsvepning och att det drar igång nu!

• nica

Men åhh vad dom ska vara dryga. Ska de vara så svårt att "hjälp" dig lite på traven men en svepning, eller iaf tala om du är mogen m.m.

Trodde ju nästan att de skulle vara på g för dig

• DevilsDaughter

snowboard: De kollade alltså inte ens om du var öppen något?

nica: Hoppas det går bra idag och att du får hinnsvepning!

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-16 08:29:35 följande:
    Men åhh vad dom ska vara dryga. Ska de vara så svårt att "hjälp" dig lite på traven men en svepning, eller iaf tala om du är mogen m.m.
    Trodde ju nästan att de skulle vara på g för dig smile4.gif
    Mja fast jag blev ju mesig också och sa inget direkt... Ja ja suck suck. Hon frågade om jag haft några känningar så jag berättade om senaste veckans mensvärk och om blödningen igår och då sa hon att det är ju på gång....men näääääääär??? :P

Ju mer jag tänker på igångsättning ju mer vill jag inte ha det. Så även om jag får sättas igång på torsdag så tror jag att jag kommer att vilja vänta tills det sätter igång själv.... om allt ser bra ut förstås. Fast jag kanske har fått tuppjuck till dess.... vem vet.
  • Snowboard
    DevilsDaughter skrev 2014-06-16 09:57:02 följande:
    snowboard: De kollade alltså inte ens om du var öppen något? nica: Hoppas det går bra idag och att du får hinnsvepning!

Nä de kollade inte det, det gör de visst bara på överburenhetskollen vecka 42+0. Vilken dag är du inne på nu?
  • nica

Snowboard- känns som man måste överdriva om de ska göra mer...men jag hoppas verkligen de kommer igång för dig snart. Gick 12 dagar över med äldsta sonen och tiden gick så långsamt+ att jag hade foglossning och bodde på 3dje våningen utan hiss. Igångsättning behöver inte vara långdragen och jobbig.

Devlins- trodde ju nästan du fått din lilla knodd då du var så tyst:-P

Snart dags för bm...tror jag ska vara extra ynklig idag så jag kan få hinnsvepning:-P ( är annars den typiska personen som inte vill vara till besvär)

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-16 11:20:02 följande:
    Snowboard- känns som man måste överdriva om de ska göra mer...men jag hoppas verkligen de kommer igång för dig snart. Gick 12 dagar över med äldsta sonen och tiden gick så långsamt+ att jag hade foglossning och bodde på 3dje våningen utan hiss. Igångsättning behöver inte vara långdragen och jobbig.

Devlins- trodde ju nästan du fått din lilla knodd då du var så tyst:-P

Snart dags för bm...tror jag ska vara extra ynklig idag så jag kan få hinnsvepning:-P ( är annars den typiska personen som inte vill vara till besvär)
    Jo jag vet, men jag kände att det inte fanns någon riktig "lucka" att klaga in sig på. Och jag är också som du (eller typiskt svensk) att jag inte gärna är till besvär, utan sitter hemma istället och gnäller :P.

Jag håller tummarna för att det går bra på din koll. Stort lycka till och håll mig/oss uppdaterade!
  • Purlan

Snowboard - min igångsättning var väldigt smidig även fast jag var skeptisk innan. Jag var väldigt less på att vara gravid och glad att det blev som det blev efteråt. Ligger bebisen fixerad? För isf borde de väl bara kunna ta hål på hinnorna och inte använda några preparat? Om du är hyfsat mogen så klart men det måste du väl för 17 vara?

• Snowboard
    Purlan skrev 2014-06-16 11:34:54 följande:
    Snowboard - min igångsättning var väldigt smidig även fast jag var skeptisk innan. Jag var väldigt less på att vara gravid och glad att det blev som det blev efteråt. Ligger bebisen fixerad? För isf borde de väl bara kunna ta hål på hinnorna och inte använda några preparat? Om du är hyfsat mogen så klart men det måste du väl för 17 vara?

Jaaa för 17!! :P Jo jag hoppas ju att jag ska vara så pass mogen att de kan ta hinnorna, bara jag slipper droppet... känns det som. Han är fixerad så det finns ju hopp om att det kan gå. Ja det blir som det blir, inget man kan styra över... men jag börjar känna mig som "en dålig kvinna" nästan som inte kan få ut sin bebis... Ja jag vet helt ologiskt tänk.
Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?