• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • nica
    Snowboard skrev 2014-06-16 21:25:42 följande:
    Vattnet har gått, formligen forsade och blötte ner de enda byxorna jag kan ha. Men nu är vi iaf påväg in för koll. Kommer nog att bli hemskickad igen dock. Känner inga värkar men stark mensvärk.

Yes äntligen händer det något för dig lycka till!
  • nica

Hoppas de är min tur sen får se under närmsta dygnet om något händer eller ej.

Nu blir de glo lite tv och bara ta de lugnt och hoppas

Devlins- har du känt av något mer?

• DevilsDaughter

snowboard: Åhhh va bra!! Du har nog fått din bebis vid det här laget! Häftig start på förlossningen!!

nica: nope, BF idag och noll känningar.. Lite lagom uppgiven idag trots att det är den dagen man väntat på.. Hoppas din hinnsvepning ger verka snart!

• nica

Inga känningar alls på att hinnsvepningen gjort någon nytta bf +8 idag ska iväg och köpa mig en kamera idag iaf så något att göra :-P

Trist att du inte känner något, jag hoppas att du slipper gå över allt för långt tid iaf.

• Snowboard

Halloj hörrni, nu har segisen Rasmus tittat ut! Det blev en kanonförlossning dessutom! 12 timmar från vattnet till att han kom ut. Visst gjorde det satans ont men jag klarade mig med enbart lustgas, trodde jag aldrig. 3292 g och 51 cm en liten herre trots lång jäsning. Fick sy 4 stygn innuti härligheten pga att han kom ut med armen först men sprack ingenting i övrigt. Jag är dödsnöjd!

Jag vet verkligen hur jobbig väntan är, det harni ju sett på min klagomur, så kämpa på hörrni ni är grymt tappra!!

• nica
    Snowboard skrev 2014-06-17 19:45:00 följande:
    Halloj hörrni, nu har segisen Rasmus tittat ut! Det blev en kanonförlossning dessutom! 12 timmar från vattnet till att han kom ut. Visst gjorde det satans ont men jag klarade mig med enbart lustgas, trodde jag aldrig. 3292 g och 51 cm en liten herre trots lång jäsning. Fick sy 4 stygn innuti härligheten pga att han kom ut med armen först men sprack ingenting i övrigt. Jag är dödsnöjd!

Jag vet verkligen hur jobbig väntan är, det harni ju sett på min klagomur, så kämpa på hörrni ni är grymt tappra!!

Stort grattis till lilla rasmus han var ungefär lika "stor" som min första som var 12 dagar över tiden.

Skönt att allt gick bra njut nu riktigt ordentligt av din lille plutt.
  • DevilsDaughter

Grattis Snowboard! Skönt att din plåga är över nu! Härligt att du är nöjd med förlossningen!!

Vaknade med samma känsla idag som igår- Det kommer ingen bebis idag… Vet ni vad min man sa igår när jag beklagade mig lite.. Att vill "vi" verkligen att bebisen kommer denna veckan då? Jag bara ehh va? Varför inte? Då sa han: Det är ju inte jättefint väder och det hade ju varit roligare att vara pappaledig när det är riktigt sommarväder. 
    Han tyckte alltså att vi gott kunde vänta med att få barnet ialla fall en vecka till så att han får riktigt semesterväder när han är ledig.. Kann ju säga att han kan vara glad att han lever idag! Jag är hemma hela dagarna rastlös med tre barn som bara vill hitta på saker (såklart)  medan jag helst vill gräva ner mig och varje dag känner mig som en värdelös mamma som inte kan njuta av att vara ledig tillsammans med mina barn.. 

• Snowboard
    DevilsDaughter skrev 2014-06-18 09:55:04 följande:

Grattis Snowboard! Skönt att din plåga är över nu! Härligt att du är nöjd med förlossningen!!

Vaknade med samma känsla idag som igår- Det kommer ingen bebis idag? Vet ni vad min man sa igår när jag beklagade mig lite.. Att vill "vi" verkligen att bebisen kommer denna veckan då? Jag bara ehh va? Varför inte? Då sa han: Det är ju inte jättefint väder och det hade ju varit roligare att vara pappaledig när det är riktigt sommarväder. 
    Han tyckte alltså att vi gott kunde vänta med att få barnet ialla fall en vecka till så att han får riktigt semesterväder när han är ledig.. Kann ju säga att han kan vara glad att han lever idag! Jag är hemma hela dagarna rastlös med tre barn som bara vill hitta på saker (såklart)  medan jag helst vill gräva ner mig och varje dag känner mig som en värdelös mamma som inte kan njuta av att vara ledig tillsammans med mina barn.. 

Tack DevilsDaughter!

Nääää sa han så? Oj oj han är då inte rädd om livet! När det kommer till graviditet och förlossning måste jag, tyvärr grabbar, säga att där har vi kvinnor tolkningsföreträde!

Hur går det för dig?
  • nica

Snowboard- får se om min bebis är envisare än din är på bf+11 idag. Hoppas du fått en härlig midsommar

• DevilsDaughter

snowboard: hehe aa han har fått äta upp dem orden kan jag säga;) Här går det segt tyvärr.. Hoppas allt är bra med er!

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?