• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • Snowboard
    Nathalie1992 skrev 2014-06-11 22:26:10 följande:
    Igår den 10/6 föddes äntligen vår dotter Leia, hon var 49cm lång och vägde 3560g :) önskar er all lycka som har det mest fantastiska framför er :)

Stort grattis! Hur många dagar gick du över? Hur var förlossningen? Lycka till med bebis nu :D
  • Nathalie1992
    Snowboard skrev 2014-06-11 22:42:31 följande:

Stort grattis! Hur många dagar gick du över? Hur var förlossningen? Lycka till med bebis nu :D
    Jag gick över 2 dagar. Förlossningen gick väldigt bra, dock så hade jag haft värkar i 2 dygn så jag var väldigt trött i kroppen. Kräktes av lustgasen.

Likaså öppnade jag mig ganska sakta men hade kraftiga och täta värkar...fick en sovdos som jag spydde upp, fick till sist EDA och det var rena gudagåvan, kunde då slumra till mellan värkarna :)

Men sen när jag öppnat mig mer så hade inte bebis sjunkit ner så mycket så BM vela att jag skulle testkrysta, det var inte det lättaste att krysta utan krystvärkar :) men i det hela så är jag väldigt nöjd och glad, jag fick trots allt ett underverk :)
  • nica
    Nathalie1992 skrev 2014-06-11 22:26:10 följande:
    Igår den 10/6 föddes äntligen vår dotter Leia, hon var 49cm lång och vägde 3560g :) önskar er all lycka som har det mest fantastiska framför er :)

Massa Grattis! Börjar bli jobbigt att vänta på bebisen nu, när man ser hur alla får sina små.

Skönt att din förlossningen gått bra men var utdragen. Min förata tog 5 dagar med värk till och från...fattar inte att jag orkade :-P
  • nica
    Snowboard skrev 2014-06-11 22:41:06 följande:
    Hej hej, nä den har inte blivit värre. Den kommer och går i intensitet, men är ändå konstant. Vågade oss på att åka 15 mil på ett studentfirande och det gick ju bra, ingen bebis tittade ut. Det var lite kämpigt i bilen på slutet dock för vet inte vad han höll på med därinne men ont gjorde det i den nedre regionen. Tror att det är galet trångt för honom nu... Kom uuuuut!! Nu börjar jag faktiskt tappa tålamodet :(.

Hur går det hos dig?

Här är det hur lugnt som helst. Hon tryckte ner som fan igår så de kändes som hela underlivet skulle gå sönder...trodde nästan att de skulle bli värre men ikke. Ligger och myse med mmina grabbar nu och de är ju inte helt fel de heller

Förstår att de är jobbigt för dig men de är väl max 7 dagar kvar till du får träffa den lille?
  • DevilsDaughter

Kul att det börjar komma lite bebisar i tråden!
    Någon som har BF nästa vecka liksom jag? Känns himla nära nu men ändå så långt borta om man går över.. Jag fick mkt känningar för 2-3 veckor sedan, förvärkar, slempropp och blodiga flytningar, men allt det är helt borta nu så nu känns det som kroppen förbereder sig på att hålla inne bebis länge tyvärr, gick över 3 veckor med sista barnet och misstänker att det iaf blir två veckor denna gången. Men jag längtar tills BF är passerat iaf..

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-12 08:43:32 följande:

Här är det hur lugnt som helst. Hon tryckte ner som fan igår så de kändes som hela underlivet skulle gå sönder...trodde nästan att de skulle bli värre men ikke. Ligger och myse med mmina grabbar nu och de är ju inte helt fel de heller smile1.gif
    Förstår att de är jobbigt för dig men de är väl max 7 dagar kvar till du får träffa den lille?
    Ja nu börjar den krypande irritationen att komma. Idag började jag böla för att yoghurten var slut. Dessutom så fort det blir varmare än 20 grader ute så blir mina fingrar som prinskorvar och det är så trångt därinne nu så jag mår illa hela tiden och har halsbränna för magsäcken sitter uppe i strupen, och att andas är ju knappt att tänka på. Nä usch idag är jag bara negativ, allt känns helt drygt.

Ringde förlossningen idag också för läkaren jag var hos vecka 40+0 sa att jag skulle tillbaka vecka 41+3 för en koll, men jag fick aldrig någon klarhet i om DE skulle kalla mig eller om JAG skulle beställa tid. Jag skulle tydligen beställa tid, så jag fick en på måndag 41+4. Det var fullt på söndagen och BM som jag pratade med sa att hon hoppades att jag fått barn innan dess... jag upplevde det som att hon typ menade att det var så många som skulle få barn då eller nått. Kul jul, min värsta farhåga är att det är fullt på förlossning och BB och att alla barnmorskorna är superstressade och man blir lämnad vind för våg. Detta är ju trots allt min första "riktiga" födsel (Bla bla bla vad jag babblar på). Läkaren som jag träffade sa att nästa koll blir 42+0 och sedan bestäms det om man drar igång det hela då eller avvaktar ytterligare några dagar... gah jag står inte uuuut snart.

*klaga klaga klaga*

Hoppas du slipper denna plåga med din lillparvel, oddsen är ju ganska bra det brukar ju gå fortare och fortare med vart barn man får.

• Snowboard
    DevilsDaughter skrev 2014-06-12 09:15:41 följande:
    Kul att det börjar komma lite bebisar i tråden!
    Någon som har BF nästa vecka liksom jag? Känns himla nära nu men ändå så långt borta om man går över.. Jag fick mkt känningar för 2-3 veckor sedan, förvärkar, slempropp och blodiga flytningar, men allt det är helt borta nu så nu känns det som kroppen förbereder sig på att hålla inne bebis länge tyvärr, gick över 3 veckor med sista barnet och misstänker att det iaf blir två veckor denna gången. Men jag längtar tills BF är passerat iaf..
    TRE veckor!!!! Men gudars hur överlevde du? (Och vart bor du som låter det gå sååå länge?) Blev du igångsatt eller kom hen av sig själv? Hur stor var bebben när hen tittade ut? Jag är orolig att jag ska få en jätteklump bara för att han ligger kvar där inne och jäser =/
  • DevilsDaughter

snowboard: Bor i Karlskrona (blekinge).. Jag blev igångsatt och var vid igångsättningen inte överdrivet mogen så det va lite problem med att ens få hål på hinnorna, undra om min kropp missat helt att jag ens va gravid!? Hon vägde 3895, så inte så jättestor ändå. Är väldigt nyfiken på när hon skulle ha kommit om det skulle ha kommit igång av sig självt. Här är de lite av åsikten att så länge mamma och barn mår bra och allt ser bra ut i magen så sätter man inte igång.. Men jag hade knappt något fostervatten kvar så det var därför jag sattes igång..

• nica

Snowboard- förstår att du är trött, gnällig och irriterade nu. Du har ju gått över en vecka och mår inte super. Man får gnälla då på något sätt känns de lite bättre Hoppas de vill komma igång förre måndag för dig.

Jag har bm tid på måndag och får ev. Hinnsvepning då om bebisen inte vill titta ut förre.

Devils- hade bf i måndags men räknade med att gå över. ..även fast man hoppas att bebisen vill komma tidigare. Gick över 12 dagar med förata och 6 dagar med andra så får se hur de blir med denna lilla plutt.

• DevilsDaughter

nica: Jag var inställd från början på att gå över, riktade till och med in mig på juli. MEN så gick ju slemproppen med blodiga flytningar och förvärkar under en veckas tid , v 37-38 och jag var ju då såå säker på att det var på gång och glömde allt om att gå över. Blev otroligt besviken och deppig när alla tecken försvann och jag började inse att jag antagligen skulle gå över denna gången också. Dock har jag börjat finna mig i det något mer nu och känner mig inte lika nere över det. Dock var det en enorm besvikelse, man gick liksom på helspänn varje dag och bara väntade på att det skulle dra igång på riktigt och så det tog nog lite på psyket när man liksom började inse att det inte hände mer än så.. 
    Då går det ju åt rätt håll för dig iallafall! Jag har fått mina barn senare och senare, skönt att ha passerat BF iaf!

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?