• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • nica

Hur går det för er andra? Själv är de väldigt lugnt här. ..hon trycker ner en hel del på kvällarna men annars inget.

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-13 11:31:44 följande:
    Hur går det för er andra? Själv är de väldigt lugnt här. ..hon trycker ner en hel del på kvällarna men annars inget.

Här händer inget i vanlig ordning. Sov dock crappigt så jag är trött, trött idag. Sitter på järnvägsmuseet och försöker att fördriva tiden och stimulera sonen. Vilken dag är du inne på nu?
  • nica

Bf+4 idag. Orkar inte vara så flitig och roa mina grabbar...så just nu sitter dom och kollar wall e och jag slöar i soffan :-P

Dom roar sig själva rätt bra dock när dom inte bråkar.

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-13 12:33:27 följande:
    Bf+4 idag. Orkar inte vara så flitig och roa mina grabbar...så just nu sitter dom och kollar wall e och jag slöar i soffan :-P

Dom roar sig själva rätt bra dock när dom inte bråkar.

Ja det är ju fördelen att ha två. Min käre son är översocial tror jag och vill alltid leka med allt och alla. Han har superlätt att hitta tillfäliga lekkompisar när vi går någonstans. Nackdelen är att hans mor inte orkar åka någonstans :P. Idag samlade jag ihop mig och åkte iväg i hopp om att när vi kommer hem så får jag slumra ifred på soffan... Får se hur det går med den planen.
  • nica

Orken är inte riktigt med just nu...tänk flera ggr idag att jag ska gå ut och " rasta av" barnen som har massa energi men de blåser och regnar massa blir ju inte piggare av detta vädret :-P

Hoppas du får vila lite i soffan och om de är något som ska störa så får de vara bebisen som vill ut.

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-13 16:09:57 följande:
    Orken är inte riktigt med just nu...tänk flera ggr idag att jag ska gå ut och " rasta av" barnen som har massa energi men de blåser och regnar massa smile4.gif blir ju inte piggare av detta vädret :-P
    Hoppas du får vila lite i soffan och om de är något som ska störa så får de vara bebisen som vill ut.
    Jag förstår det veeerkligen. Förra veckan så var jag ute en del med sonen och hade någon slags energi, men ju fler dagar som går från BF ju mer avslagen och energilös har jag blivit. Så jag hajar verkligen att du inte orkar.

Jag lyckades få honom att titta på "Flygplan" (filmen) medan jag smet upp på övervåningen och lyckades somna till en liten stund.... innan han kom upp och tyckte att jag skulle vakna med bååååda ögonen. Som tur var så hjälpte faktiskt tuppluren. Det gäller att sova exakt rätt mängd, blir det för länge så blir man ju ännu mer degig.

Det kommer iaf inte bli någon bebis idag så det blir till att sikta på morgondagen istället.... BF +10 *urk*.
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-13 18:35:49 följande:
    Jobbigt med väntan men skönt att du fick vila smile1.gif

Hittade en rrolig tråd som man kan roa sig att läsa nu när man väntar ut tiden m.familjeliv.se/forum/thread/52886508-roliga-... . ..skrattat massor smile2.gif
    Men Gud sluta! Jag har läst lite i tråden och jag skrattar så tårarna sprutar. Min son tror att jag är ledsen för att jag gråter och säger "kom mamma få en kram". Hahahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Jag måste sluta läsa lite nu för jag har fått en jäkla värk i ligamenten av allt garvande. Men sjukt kul tråd!
  • nica

Hehe visst är de roligt...gör de lite lättare med väntan :-P

Hur går de?

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-14 11:19:39 följande:
    Hehe visst är de roligt...gör de lite lättare med väntan :-P
    Hur går de?
    Tjena tjena, här händer det.....ingenting! =) Ovanligt va? Kommer nog missa att jag ska till förlossningen när (om? *hemska tanke*) det sätter fart för att jag är så van att inget händer. 

Börjar dock få lite stresskänningar inför insikten att jag kanske tyvärr måste göra kejsarsnitt igen. Det vill jag absolut verkligen totalt blankt inte! Vad som helst utom det. 

Ska nog läsa lite fler roliga förlossningshistorier så att jag blir lite glad. Sedan ska jag trotsa kroppen och dra igång operation storstäd här hemma. Har lämnat sonen på "dagis" (mormor och morfar) så nu har jag lite "egentid" över... så då lär jag passa på. Vill ha så lite sånt där hängandes över mig när lillebror väl bestämmer att göra entré.

Hur mår du idag?
Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?