• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • Snowboard
    nica skrev 2014-06-24 15:26:37 följande:

Är inne på 42+0 idag och allt känns hopplöst. Mina fina grabbar får vara hos mormor över natten OM och ett väldigt stort OM de skulle sätta igång inatt.

Vad sas mer då? Om det inte händer något nu då, är det igångsättning då om 2 dagar eller väntar du/ni lite till?
  • nica

Väntar 2 dagar sen så blir det kontroll igen och sen får vi se vad som händer. Känner inte av något alls av hinnsvepningen så känns som att inget kommer hända.

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-24 15:44:17 följande:
    Väntar 2 dagar sen så blir det kontroll igen och sen får vi se vad som händer. Känner inte av något alls av hinnsvepningen så känns som att inget kommer hända.

Dagsrapport, hur står det till?
  • nica

Ingen bebis ännu. Slemproppen har kommit idag men inget annat hänt. Så får se om de är ett tecken eller ej. Annars blir det kontroll i morgon igen.

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-25 15:11:16 följande:

Ingen bebis ännu. Slemproppen har kommit idag men inget annat hänt. Så får se om de är ett tecken eller ej. Annars blir det kontroll i morgon igen.

Jag håller tummarna! För mig var ju slemproppen ett tecken. Heja du!
  • nica

Omg står i kö för igångsättning, så idag verkar de som det blir av! Nervös. Ska ringa igen och se hur läget ser ut på sjukhuset om 2 timmar.

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-26 09:04:17 följande:
    Omg står i kö för igångsättning, så idag verkar de som det blir av! Nervös. Ska ringa igen och se hur läget ser ut på sjukhuset om 2 timmar.

Lycka till nu! Allt kommer att gå bra ska du se. Heja du! :)
  • nica

Tack till er är på väg in nu! Super nervös! Men snart har jag min lilla hos mig

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-26 12:59:05 följande:
    Tack till er är på väg in nu! Super nervös! Men snart har jag min lilla hos mig

Stort lycka till och hoppas att du är väl på gång nu! Spännande värre :D
  • nica

Nu är hon äntligen här! 3380g och 50g. Gick bra och rätt snabbt fick en tablett 16.15 och hon var ute 20.35.

• Snowboard

Stort  g

nica skrev 2014-06-26 23:45:23 följande:

Nu är hon äntligen här! 3380g och 50g. Gick bra och rätt snabbt fick en tablett 16.15 och hon var ute 20.35.

Stort grattis nica, ääääntligen! Det var sannerligen en snabbis det! Njut nu och om några veckor så är du, förhoppningsvis, helt med på banan igen (kroppsligt alltså). Stor kram!
  • nica

Tackar! känns så bra att äntligen ha henne här. Dock så vill hon äta hela tiden känns det som :-P brösten ömmar som tusan men de lugnare sig förhoppningsvis snart

• Snowboard
    nica skrev 2014-06-28 11:38:08 följande:

Tackar! känns så bra att äntligen ha henne här. Dock så vill hon äta hela tiden känns det som :-P brösten ömmar som tusan men de lugnare sig förhoppningsvis snart

Ja för mig kajkade ju amningen ihop direkt och jag orkar inte hålla på. Höll på i 2,5 v förra gången innan jag gav upp (hade svinont, det kom knappt något och bebis var arg och hungrig). Så det är ersättning som gäller här. Men han äter som en HÄST! Heeeela tiden ska han ha mat. Han gick upp 400g på en vecka! Har säkert gått upp ett par hundra gram till sedan dess. Gulp vart ska detta sluta? 

Hur mår din donna?
  • nica

Hehe känner igen de med att äta som en häst, min stora grabb gjorde också de ( gav upp amningen direkt så de var ersättning som gällde) han knubbade till sig rätt rejält och var en liten knubbis efter ett par veckor min andre grabb åt även han ersättning efter haft en pärs med amningen i 3 veckor men blev inte lika rund och go som storebror.

Nu har amningen gått bra från början...gör dock ont som fan i början men de känns bra denna gången. Har super bra kille som hjälper till och stöttar massa också och de känns så skönt. Pojkarnas pappa hjälpte inte till ett skit.

I natt var en bra natt för då vaknade hon bara ett par gånger och åt sen somnade hon om så känner mig nästan pigg :-P

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?