• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • nica

Har Bf 9 juni och räknar med att gå över tiden så jag gjorde de med mina grabbar. Någon känsla av att sin bebis kommer tidigare eller?

• Purlan

Nej, jag tror det knappast eftersom jag enligt mina egna beräkningar har BF just 9 juni. Så med mitt facit så blir det kring den 14:e har du gått över mycket?

Har också två killar sen innan

• nica

Med min stora kille gick jag över 12dagar! Andra killen "bara" 6 dagar. Nu är de en liten tjej i magen så får se hur länge hon envisas att stanna kvar Vet du vad de är för liten i magem nu? Ser att du bor utanför hbg, ska du föda i hbg?

• Purlan

Nej, vi har inte kollat denna gången heller. Ska bli spännande att se

Det blir Helsingborg här ja, bor du också här nere?

• nica

Har du nån känsla av vad det kan vara? Det blir troligtvis Helsingborg för min del också (fött pojkarna där). Var och kolla bebisen på förlossningen idag p.g.a hon varit väldigt lugn. Åkte först till hbg men det var fullt och de fortsatte komma folk så vi åkte in till Lund istället. Allt såg bra ut och bebisen spralla rundor massor efter ett tag

• Knoddas

Jag har också bf 5 juni enl RUL (enl mina beräkningar,

3 juni) :) Första barnet för mig, så jag har ingenting att utgå från vad det gäller om bebis vill komma före eller efter utsatt datum, men jag räknar med att gå över tiden.

• nica

Spännande med första barnet då är allt nytt Hur har erq graviditeter varit? Knoddas vet du var de är för liten som är i magen?

• birdland

11 Juni för mig. Första barnet så jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig. Går säkert över tiden men börjar vara riktigt less nu så jag hoppas att han kikar ut lite tidigare. 

• Purlan

nica - nja. Magen är annorlunda den här gången, men jag tror nog ändå på kille. Vi får bara killar i släkten just nu

Då får vi se om vi ses i Hbg då

birdland och Knoddas - spännande med nr 1

• Knoddas

Jag har nog haft en oförskämt bra graviditet... Inget illamående eller nåt sånt. Började få ont ordentligt först för några veckor sedan. Nu däremot är det inte så roligt längre, framförallt kvällstid känns det ibland som att fogarna ska brinna upp.

Var hos bm idag och fick tid för extra UL på måndag för att kolla så bebis är tillräckligt stor. Jag låg tydligen i underkant (även om bm sa att det var på gränsen till onödigt att skicka mig på ul - men för säkerhets skull).

Ni som varit gravida tidigare, har ni märkt ngn skillnad mellan graviditeterna?

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?