• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • nica

Purlan- spännande och se vad de blir. Själv har jag så svårt att vänta 9 månader på att få reda på vad som bakas:-P Vem vet vi kommer kanske vara på bb samtidigt Går du hos bm i hbg? Birdland- spännande med första är de en pojke?

• nica

Knoddas- skönt att di haft en bra graviditet och "bara" haft problem nu i slutet. Med första barnet hade jag foglossning, andra mådde jag relativt bra och nu tredje gången har jag mått illa och kräkts i början. Kan inte klaga denna gången har bara vanliga krämpor + att den lilla trycker ner väldigt mycket de senaste veckorna. Är de ditt sf mått som ligger lågt? Själv har mina barn inte varit så stora när de fötts.

• Purlan

nica - vi gjorde dessutom moderkaksprov denna gången och har ett telefonnummer och ett papper med en kod hemma dit vi kan ringa för att få reda på könet

Japp, går hos Crispa. Har gått hos Maud på Najaden de andra gångerna och valde att hänga med när hon flyttade till Crispa.

Knoddas - Mina graviditeter har varit väldigt problemfria, i alla fall vad gäller mitt mående. Mycket hungersug och trötthet i början och den här gången har jag haft ont i  höfterna om jag legat på natten så att jag fått hålla mig i väggarna på väg tll mina nattliga toabesök, men det håller bara i sig en minut typ.

Nr 1 vägde 3770 när han kom, då fick jag gå på ett TUL för att SF-kurvan legat still men han var ju högst normal
    Nr 2 vägde 4410 (!) när han kom och han var jobbig och snurrade i magen och vändes i v 40. Han snurrade fel och rätt själv igen innan han till slut föddes normalt en vecka senare. Hur han nu hade plats till det...

Så det ska bli spännande att se vilken storlek den här bebisen har...

E april-2009 och A mars-2011
  • Knoddas

Just ja, vi vet vad det är för liten en i magen... Men det blir officiellt först när liten bestämmer sig för att komma ut:)

• Knoddas

Nica - Ja, precis. Jag hade 32 nu när hon mätte, vilket är innanför "godkänt" intervall, men storleken har saktat av lite och följer inte den ursprungliga kurvan så därför tog hon det säkra för osäkra. Är inte så orolig över det (eftersom bm är så lugn) men väldigt skönt att de kollar upp det.

Jag bor f.ö. söder om Sthlm men bodde tidigare i Helsingborg... Saknar hbg nu under sommaren, så härliga promenadstråk efter vattnet.

• Knoddas

Purlan - Det där med att hålla sig i väggarna känner jag igen. Skrattar lite smått åt mig själv och min orörlighet varje natt jag ska upp (det är tur att ingen filmar för det ser nog väldigt roligt ut).

• nica

Purlan- jag går till mammakulan, vet inte var din ligger någonstans men gissar att du är nöjd då du verkar haft samma som innan? Haft några känningar att de närmar sig? Ser dina pojkar fram emot bebis? Knoddas- Skönt att få kollat upp de ändå kanske, de är ju alltid kul att få se bebisen Känner du några förvärkar eller så? Mina grabbar vägde 3170g och 2975g när dom föddes, han ungefär samma i sf mått denna gång Hade 34 igår så tror kanske bebisen kan vara i samma storlek som storebrödrarna

• Knoddas

Nica - Jag tror att jag har förverkar/sammandragningar rätt ofta. Magen blir ialf stenhård i nån minut då och då och sen försvinner det. Själv? Jag tycker ibland att det är svårt att veta om det är förvärkar eller bara bebis som roar sig med att trycka ut ryggen.

Ja, just nu ser jag fram emot att få tjuvkika lite på bebis på måndag. :)

• Liiz01

Hej! Jag hoppar gärna in här sista tiden av graviditeten. Det är skönt att kunna bolla tankar med personer i samma situation. Roligt att några väntar sin tredje!

Jag har bf 8/6 men enligt mina uträkningar 5/6. Första barnet. Bebisen är fixerad och ligger långt ner. Jag har ilningar neråt dagligen, sammandragningar och förvärkar. Bm säger att det inte indikerar på att bebis kommer tidigare men känslan säger att det inte är långt kvar.. Denna trötthet dessutom, herregud!

Hur har ni andra d?

• nica

Knoddas- sammandragningar kan du säkert haft då blir magen hårdare. Förvärkar känns mer. Jag känner av en del sammandragningar, förvärkar men de är rätt lugnt hört vissa som har det konstant. Lizz01- Välkommen min första pojke var fixerad i vecka 29 och kom inte förrän 12 dagar över...trodde att han skulle komma tidigare också men ikke. Haft mycket tryck neråt med bebisen i magen nu...kan dock inte uttala mig ännu om hon kommer tidigare eller ej. Vet du vad de är för liten i magen? Även fast man försöker tänka att man kommer gå över så hoppas man ju så att bebisen kommer tidigare så man slipper vänta så länge

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?