• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • Liiz01
    nica skrev 2014-05-31 08:39:15 följande:

Holk- Men fy vad jobbigt smile4.gif vilken veckan skulle du nu vara enligt rul? Tänkte när man är 37+0 är ju bebisen färdig och de borde sätta igång dig! Hur mår du nu?

Liiz01- kan nog vara förvärkar, kan ha de i ryggen också. Hoppas de blir värre:-P enda gången man önskar någon nåt sånt hehe

Knoddas - känner inte av något, halsbränna får jag hela tiden. Bebisen trycker ner så hon träffar en nerv som låser såjag inte kan gå och de hugger till som fan. De är min killes första barn så varje gång jag säger aj blir han orolig och tror nästan att de är på g. :-P

Någon mer som samlat på sig vätska? Jag har köpt stödstrumpor men kan inte ha dom på mig då de är så varmt att man kokar.

Någon som har tips på att minska .svullnaden i ben och händer?

Tack och lov så verkar jag inte samlat någon vätska. Om du inte kan ligga inne med stödstrumpor med benen högt så kan du ha benen i en spann med svalt vatten. Har hört att det fungerar.

Vi får se ang förvärkarna. Det jag känner i rygg etc är mer molande så det känns mer som vanliga gravidkrämpor/foglossning :(
  • Purlan

På väg hem. Det vill inte riktigt starta. Förhoppningsvis kan det starta själv efter en rejäl hinnsvepning. Känns som rätt beslut, gillar inte attforcera allt för mkt.

• Liiz01
    Purlan skrev 2014-05-31 11:02:54 följande:

På väg hem. Det vill inte riktigt starta. Förhoppningsvis kan det starta själv efter en rejäl hinnsvepning. Känns som rätt beslut, gillar inte attforcera allt för mkt.

Hoppas det kommer igång av sig självt snart!
  • nica

Liiz01- tycker de låter lite som förvärk men lite. Hur många dagar är de kvar för dig nu?

Jag har sagt till bebisen att f.o.m. ät hon Välkommen att komma närsom :-P

Plutan- hoppas de startar av sig själv och det går precis som du önskar din förlossning ska vara

Holk- hur gåt det för dig?

• Holk

Trycket vägrar ge med sig riktigt trots högre dos medicin. Har därför idag fått hinnsvepning och eventuellt för jag en till ikväll. Om inte detta funkar blir det förmodligen gel eller sticka hål på hinnorna imorgon. SNART är min lilla här! *håll tummarna*

Ni som är omföderskor och har gjort hinnsvepning då. Hur kändes det för er när den blev gjord? Funkade det? Om ja, hur lång tid efter svepningen hände något och vad hände då?

Hur går det för dig Purlan?

Nica: Jag är också svullen som in i om.fötter o vader men tycker också det är supervarmt med stödstrumpor plus att dom kliar tycker jag. Högläge med benen och kallt vatten på är det enda tips jag kan ge faktiskt.

Hur går det för dig Liiz01?

• Purlan

Holk -här händer ingenting. Känner mig som en sprickfärdig ballong, men har knappt ens några sammandragningar idag :-/

Jag är idag riktigt trött, less och har tyvärr noll tålamod med mina stackars barn:-/

Hoppas att det drar igång för dig imorgon om de försöker!!

• Knoddas

Nica- ett tips är att ta en tennisboll och rulla, med tryck, efter vaderna. Det brukar hjälpa tycker jag... Om det är vaderna som är problemet vill säga (har dock inte testat nu under graviditeten eftersom jag lyckats klara mig undan vätskesamlingar). Det kanske är enklast att be killen om assistans om du vill prova.

Holk - Hoppas det går igång nu. Spännande!

Idag har jag haft (vad jag tror är) regelbundna förvärkar hela dagen, var tionde minut. Magen blir stenhård och jag får typ mensvärksliknande smärta samtidigt. Tror dessutom att slemproppen kommit i omgångar under dagen... Vet ju att man kan gå runt så här länge, men hoppas att bebis nu är nära att titta ut.

• nica

Tack för tipsen om vätskan i benen ska testa!

Ska till bm i morgon, hoppas de är sista gången jag ska dit.

Holk- hoppas de går vägen för dig nu, jag gjorde hinnsvepning med barn nr 2 kommer inte ihåg riktigt när de satt igång efter de men vet att de gjorde nytta. Håller tummarna och tårna för dig!

Pluran- förstår att tålamodet inte är de bästa och barnen går dig på nerverna just nu men de är fullt förståeligt. Hoppas de vill sätta i gång för dig snart. Blir de igångsättning annars för dig?

Knoddas- hoppas de blir intensivare värkar för dig och tättare så du snart får träffa bebisen.

• Purlan

Nica - jag vet inte. Eftersom igångsättningen inte funkade i fredags vet jag ej. Ska på återbesök på förlossningen på onsdag och skulle väl kunna tro att de tar hinnorna OM bebisen trängt ner mer så att det kan ske riskfritt, men mer cytotec tror jag inte de ger eftersom den inte hade rätt effekt i fredags.

Antar att de kommer att mäta bebisen igen också.

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?