• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • Holk

Haha jag som är hormonell och mått extra kasst idag så blev kanske lite 'huggigt' svar till dig. Sorry.

Ja och fortsätter blodtrycket såhär måsten sätta igång mig också tycker man. Men får se vad tanten säger imorgon men är dock inte allt för positivt inställd på att hon 'gör som jag vill'.

Purlan skrev 2014-05-27 20:19:23 följande:
    Ja förlåt, det var inte meningen att vara negativ! Det kommer att bli hur bra som helst Håller tummarna att BM tycker hinnsvepning är en bra plan och att det kan dra igång sen. Ligger blodtrycket dessutom högt så borde det väl höja hennes motivation?

• Purlan
    Holk skrev 2014-05-27 21:23:14 följande:

Haha jag som är hormonell och mått extra kasst idag så blev kanske lite 'huggigt' svar till dig. Sorry.

Ja och fortsätter blodtrycket såhär måsten sätta igång mig också tycker man. Men får se vad tanten säger imorgon men är dock inte allt för positivt inställd på att hon 'gör som jag vill'.

Äsch, förstår dig. Förtjänade det, kunde lindat in mina ord lite mer

Det är ungefär det mottagandet alla kommentarer om min mage får just nu. Fy fasiken vad jag är less på det!
  • nica

De är 17 månadef mellan mina pojkar så vet om vilket arbete de kan vara. Nu är de så skönt att de är så tätt meoöan dom, de leker super bra när dom inte bråkar som tillhör när man är syskon så klart Jobbigt med blodtrycket, lycka till i morgon. Knoddas- hoppas du slipper ul och fått din lilla bebis istället. Har sjukt jobbig halsbränna idag och känner mig stor och osmidig som en flodhäst idag :-P

• Purlan

Tjoho!! BM-besök nu på morgonen och hennes första kommentar var, "oj, den har växt rejält, bebisen, den fyller verkligen ut magen". Sen kände hon lite till och jag anar repris på graviditet nr 2 - tvärläge...

Så kl 13.30 blir det ultraljud och lägeskontroll.

• nica

Lycka till Purlan, du får informera oss sen. Jobbigt om bebisen ligger i tvärläge. Någon som har känningar på att de närmar sig? Själv så försöker jag känna efter och hitta tecken samtidigt som jag inte alls känner mig redo :-P

• Holk

Kanske missat men vad är det med din mage?

Varit hos BM idag. Högt blodtryck som jag visste. 177/102. Lugnade ner sig efter ett tag till 150/95. Men haft sjuk klåda inatt. Knappt sovit något pga den och svår huvudvärk. Efter samtal med läkare ska jag fasta inatt o ta lever, gallsyre och tox prover imorgon bitti. Det tråkiga är att jag egentligen hoppas på.att proverna är dåliga så dom måste sätta igång mig nu. Men om dom är dåliga hoppas jag såklart att mini inte blivit påverkad.

Purlan skrev 2014-05-27 21:52:17 följande:
    Äsch, förstår dig. Förtjänade det, kunde lindat in mina ord lite mer

Det är ungefär det mottagandet alla kommentarer om min mage får just nu. Fy fasiken vad jag är less på det!

• Purlan

Om man kunde få känna lugn...bebisen låg ju mycket riktigt i tvärläge tillsammans med en ansenlig mängd fostervatten. Så mycket att de började kolla mage och njurar igen. Det verkade visserligen ok i v 26 när vi var på extrakoll, men just nu är jag bara helt låg och helt säker på att nåt är fel. Det har varit så mycket nu med det kassa KUB-resultatet och fostervatten och snurrande. På fredag blir det vändning och pga mängden fostervatten troligen igångsättning eftersom bebisen troligen lägger sig fel igen annars.

De mätte ju dessutom bebisen och fick den till 4300!!! Hur kan den vara så stor?! Och tänk om de mätt fel och den är ännu större. Nr 2 vägde ju typ 400 gram mer än vad de mätte honom till. Tröstar mig med att det var en ung läkare och tänker att hon nog mätte fel!

Både vill och inte vill. Är rädd för vad det innebär med en igångsatt förlossning men vill ju ännu mindre ha kejsarsnitt! Just nu vill jag bara ha min lilla hos mig och att allt ska vara ok med den!!!

Mycket katastroftänk här nu som ni märker...

• Knoddas

Purlan - De där viktuppskattningarna kan ju vara fel både upp och ner. Kanske är den t.o.m. mindre än vad de uppskattat den till. Du ska se att allt går bra!! Och tänk, på fredag/lördag kanske du har ditt lilla tillskott hos dig. Det kommer att gå jättebra!

• nica

Holk- usch vad jobbigt för dig, förstår att du vill få det överstökat. Hoppas att de går bra för dig i morgon!

Plura- vad var de för problem vid kub?

Då de bara uppskattar vikten behöver bebisen inte vara så stor. Jag har en kusin som fått igångsättning 2ggr runt v 38. Första igångsättning gick snabbt och enkelt och andra tog " bara" tid att komma igång. Men då du fått barn tidigare och är så långt gången så tror jag nog allt ska gå bra.

Känns som mina små krämpor och hugg/ilningar bara är bagateller nu.

• Liiz01
    Purlan skrev 2014-05-28 15:00:36 följande:

Om man kunde få känna lugn...bebisen låg ju mycket riktigt i tvärläge tillsammans med en ansenlig mängd fostervatten. Så mycket att de började kolla mage och njurar igen. Det verkade visserligen ok i v 26 när vi var på extrakoll, men just nu är jag bara helt låg och helt säker på att nåt är fel. Det har varit så mycket nu med det kassa KUB-resultatet och fostervatten och snurrande. På fredag blir det vändning och pga mängden fostervatten troligen igångsättning eftersom bebisen troligen lägger sig fel igen annars.

De mätte ju dessutom bebisen och fick den till 4300!!! Hur kan den vara så stor?! Och tänk om de mätt fel och den är ännu större. Nr 2 vägde ju typ 400 gram mer än vad de mätte honom till. Tröstar mig med att det var en ung läkare och tänker att hon nog mätte fel!

Både vill och inte vill. Är rädd för vad det innebär med en igångsatt förlossning men vill ju ännu mindre ha kejsarsnitt! Just nu vill jag bara ha min lilla hos mig och att allt ska vara ok med den!!!

Mycket katastroftänk här nu som ni märker...

På fredag som i övermorgon? Snabba ryck! Håller tummarna för att vändnibgsförsöket går bra så du slipper ks!

Jag ligger och vilar och har lite ont. Inte värkont utan mer molande i sidan, på magen, höfter o svank. Ibland krampar det under magen (ligamenten) och då blir jag alldeles svettig. Herregud, hur ska jag klara förlossningssmärtor när jag reagerar så på lite kramp?!

Känner ni andra av liknande besvär?
Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?