Purlan skrev 2014-05-28 15:00:36 följande:
Om man kunde få känna lugn...bebisen låg ju mycket riktigt i tvärläge tillsammans med en ansenlig mängd fostervatten. Så mycket att de började kolla mage och njurar igen. Det verkade visserligen ok i v 26 när vi var på extrakoll, men just nu är jag bara helt låg och helt säker på att nåt är fel. Det har varit så mycket nu med det kassa KUB-resultatet och fostervatten och snurrande. På fredag blir det vändning och pga mängden fostervatten troligen igångsättning eftersom bebisen troligen lägger sig fel igen annars.
De mätte ju dessutom bebisen och fick den till 4300!!! Hur kan den vara så stor?! Och tänk om de mätt fel och den är ännu större. Nr 2 vägde ju typ 400 gram mer än vad de mätte honom till. Tröstar mig med att det var en ung läkare och tänker att hon nog mätte fel!
Både vill och inte vill. Är rädd för vad det innebär med en igångsatt förlossning men vill ju ännu mindre ha kejsarsnitt! Just nu vill jag bara ha min lilla hos mig och att allt ska vara ok med den!!!
Mycket katastroftänk här nu som ni märker...
På fredag som i övermorgon? Snabba ryck! Håller tummarna för att vändnibgsförsöket går bra så du slipper ks!
Jag ligger och vilar och har lite ont. Inte värkont utan mer molande i sidan, på magen, höfter o svank. Ibland krampar det under magen (ligamenten) och då blir jag alldeles svettig. Herregud, hur ska jag klara förlossningssmärtor när jag reagerar så på lite kramp?!
Känner ni andra av liknande besvär?