nica skrev 2014-05-28 16:46:59 följande:
Holk- usch vad jobbigt för dig, förstår att du vill få det överstökat. Hoppas att de går bra för dig i morgon!
Plura- vad var de för problem vid kub?
Då de bara uppskattar vikten behöver bebisen inte vara så stor. Jag har en kusin som fått igångsättning 2ggr runt v 38. Första igångsättning gick snabbt och enkelt och andra tog " bara" tid att komma igång. Men då du fått barn tidigare och är så långt gången så tror jag nog allt ska gå bra.
Känns som mina små krämpor och hugg/ilningar bara är bagateller nu.
KUB:en visade en risk på 1:45 på Downs (och de andra trisomierna var också höjda) pga bred nackspalt och att ett av de två blodproven de tog visade förhöjt värde. Jag har gjort moderkaksprov som inte visade ngt, men det var bara på de vanligaste kromosomavvikelserna så oron att det ska vara nåt annat finns ändå. Gjorde även utökad organscreening i v 26 pga att nackspalten kunde vara en indikator på hjärtfel eller något annat organfel, typ njurarna som de kollade nu då.
Stor mängd fostervatten är också en indikator på kronosomfel el mage/njurfel så...tankarna skenar. Vore nog skönt att köra igång på fredag för att få reda på fakta...