• Purlan

BF 5 juni-2014. Fler?

Nu känns det som att nedräkningen börjat. Två veckor kvar till BF. Är ni fler där ute som har BF samma dag som jag?

Med både första och andra barnet gick jag över nästan en vecka, men jag lever på hoppet att denna bebis håller tiden. 

E april-2009 och A mars-2011
  • Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?
  • Purlan
    nica skrev 2014-05-28 16:46:59 följande:

Holk- usch vad jobbigt för dig, förstår att du vill få det överstökat. Hoppas att de går bra för dig i morgon!

Plura- vad var de för problem vid kub?

Då de bara uppskattar vikten behöver bebisen inte vara så stor. Jag har en kusin som fått igångsättning 2ggr runt v 38. Första igångsättning gick snabbt och enkelt och andra tog " bara" tid att komma igång. Men då du fått barn tidigare och är så långt gången så tror jag nog allt ska gå bra.

Känns som mina små krämpor och hugg/ilningar bara är bagateller nu.

KUB:en visade en risk på 1:45 på Downs (och de andra trisomierna var också höjda) pga bred nackspalt och att ett av de två blodproven de tog visade förhöjt värde. Jag har gjort moderkaksprov som inte visade ngt, men det var bara på de vanligaste kromosomavvikelserna så oron att det ska vara nåt annat finns ändå. Gjorde även utökad organscreening i v 26 pga att nackspalten kunde vara en indikator på hjärtfel eller något annat organfel, typ njurarna som de kollade nu då.

Stor mängd fostervatten är också en indikator på kronosomfel el mage/njurfel så...tankarna skenar. Vore nog skönt att köra igång på fredag för att få reda på fakta...
  • Holk

Purlan; hoppas vändningen fungerar och att allt.går bra för dig!

Ligger just nu inne på fförlossningsrum och har tagit prover o ligger med ctg. Fått intensiv klåda som dom blev oroliga över.

Fastat i snart 12 timmar, = ge mig mat!

• nica

Purlan- förstår att du har de väldigt jobbigt nu och de är mångar frågor du vill ha svar på. En dag kvar sen får du förhoppningsvis alla svar.Håller tummar att allt går bra för dig önskar jag kunde säga något för att minska dim oro. Kram!

Holk-låter inte så kul för din del heller, du får uppdatera hur det går.

Förstår att du är hungrig och nästan känner dig som svältande:-P

Hur går det för er andra? Ingen som känner att det närmar sig bebis? Hur mår ni?

• Holk

Blääää.. har blivit inlagd. Fått blodtryckssänkande. Flödet i navelsträngen är i underkant. Ja nu får vi väl se hur detta blir. :-/

• nica
    Holk skrev 2014-05-29 13:18:05 följande:
    Blääää.. har blivit inlagd. Fått blodtryckssänkande. Flödet i navelsträngen är i underkant. Ja nu får vi väl se hur detta blir. :-/

Skönt på ett sätt att du är inloggad för då har de koll på dig och bebis.

Förstår dock att de är jobbigt för dig. Vet de varför de är dåligt flöde i navelsträngen? Eller varför du mår som du gör?
  • Purlan
    Holk skrev 2014-05-29 13:18:05 följande:

Tänker på dig holk!
  • Holk

Fått flera tabletter för trycket som sänker sig med dem men sen går det upp igen. Är redan sjukt uttråkad här. Och är mest orolig över att den lilla i magen ska krascha för snabbt. Tappade lite slemmis igår och haft lite smärtsamma värkar inatt. Hoppas det sätter igång snart om dom inte sätter igång mig. Känner mig helt matt av allt.

Plus! Första natten utan min son sen han föddes. Inte pratat med pappan än. Undrar hur det har gått. Jag som alltid tagit nätterna.

Purlan; Lycka till idag!

• nica

Purlan lycka till idag!

Holk hoppas att de kanske kan sätta igång dig idag med så du slipper allt skit.

Förstår att de är jobbigt att vara utan lillen kommer ihåg hur det var.

• Purlan

Tack. Ligger med ctg nu. Känns mycket märkligt att inte ha en aning om hur dagen slutarz

Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?