• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • Enlängtan
    Dixiechick skrev 2014-05-12 15:27:01 följande:

Tänkte påminna om min ansökan till den låsta tråden...

Förlåt, har inte varit in via datan men ska fixa det nu
  • Fidelisen
    Enlängtan skrev 2014-05-12 15:44:12 följande:
    Finns länk i trådstarten :) en låst bildtråd

Ok. Får fixa när jag sitter vid datorn
  • garin
    Fidelisen skrev 2014-05-12 11:39:31 följande:

Någon som känner igen detta och vet vad man kan göra?

Ibland så har Livia lite ledsna dagar. Hon äter, äter och äter men spyr sedan upp typ allt och gråter medan hon ammar.

Det verkar som magknip.

Tycker så synd om henne.

Precis så gör min pojk med. Tror det är lite knip eller allmänt obehag när magen och tarmarna är i rörelse liksom. Han vill då ligga vid bröstet men gnyr lite ibland. Brukar sedan gå över så han blir lugn. Jobbigt men jag försöker stå ut med det! Sålänge han tar bröstet resonerar jag som så att det lugnar honom, även om det säkert finns andra metoder också...
  • Fidelisen
    garin skrev 2014-05-12 15:59:31 följande:
    Precis så gör min pojk med. Tror det är lite knip eller allmänt obehag när magen och tarmarna är i rörelse liksom. Han vill då ligga vid bröstet men gnyr lite ibland. Brukar sedan gå över så han blir lugn. Jobbigt men jag försöker stå ut med det! Sålänge han tar bröstet resonerar jag som så att det lugnar honom, även om det säkert finns andra metoder också...

Jag tänker så jag med, att det säkert ger ngn form av tröst trots allt. Men det är lite jobbigt att hon ska må dåligt. Min lilla älskling.
  • misspethunia

Inget urinläckage här heller. Känner till slut bara att det liksom spänner i de regionerna och när jag då går på toa så kissar jag massor. Tror också att det har med nerverna att göra, fast fråga mig inte hur för det har jag ingen koll på. :) Kvarstår det får jag kolla upp det.

Apropå sex så har jag ännu inte alls tänkt i de banorna än, men så är det ju bara 6 dgr sen skruttan kom ut.

• garin
    Fidelisen skrev 2014-05-12 16:03:34 följande:

Jag tänker så jag med, att det säkert ger ngn form av tröst trots allt. Men det är lite jobbigt att hon ska må dåligt. Min lilla älskling.
    Ja eller hur, hjärtat brister typ när lillen börjar gny mitt i allt och man ser hur han ibland spänner och vrider sig av obehag, men lättnaden när det sen släpper är skön även hos mig!! Hur var det förresten, ni hade bokat/planerat in en usa-resa nu i maj va? Blir den av?
  • Fidelisen
    garin skrev 2014-05-12 16:25:37 följande:
    Ja eller hur, hjärtat brister typ när lillen börjar gny mitt i allt och man ser hur han ibland spänner och vrider sig av obehag, men lättnaden när det sen släpper är skön även hos mig!! Hur var det förresten, ni hade bokat/planerat in en usa-resa nu i maj va? Blir den av?

Vi har en resa bokad 1/6-6/7. Vi har inte bestämt oss. BVC tycker att vi borde få tillbaks pengarna via kreditkortets avbokningskydd då de anser det rent olämpligt att flyga 8+3 timmar med en baby.

Så vi vet inte.
  • Mary 562

Jösses vad inlägg det hunnit blivit!  Har knappt kunnat tagit mig tid att komma in  på den här tråden.  har läst något enstaka inlägg med mobilen ibland, men inte kunnat skriva /eller svara något... Ska försöka läsa ikapp,
    men tills vidare så,  Kram på er alla, har sett att några har det riktigt kämpigt  :-/

En Guldklimp! flicka på 5070gr, 56 cm! <3
  • Mary 562
    kerstinsmide skrev 2014-05-03 18:45:13 följande:
    Är det någon av er som har fått något tips på vad man ska göra om ens bebis är supertorr? Mitt lilla Liv är torr som fnöske och vi har försökt att bada henne i vatten med lite olja men det blev nog bara värre. Samtidigt vill man inte smörja direkt på om det skulle täppa tiöl huden från att andas?

Jag köpte jordnötsolja från apoteket, är jättebra att smörja direkt på huden med, täpper inte till.
    bättre än såna babyoljor som är gjorda på mineraloljor (parafinum liquidum)
    En Guldklimp! flicka på 5070gr, 56 cm! <3
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet