Ladygum skrev 2014-05-13 17:19:31 följande:
Inget konstaterat, men Walter har helt klart bekymmer med sin mage. Jag tänkte att jag skulle testa annan kost i 4 veckor för att se om det blir bättre. Walter skriker mycket, blir illröd i ansiktet, fäktar med armar och ben, spänner sig som en båge. Han har även plitor i ansiktet och på bröstkorgen som iofs skulle kunna vara hormonplitor. Tycker det är så knepigt att han är så lugn när han får ligga vid bröstet bara. Han kan skrika hur mycket som helst, men får han bara ligga o amma/snutta så blir han lugn. Blir tokig på det hela! Vad tror ni om det hela?
Hej Jag känner igen det du beskriver. Min Filippa hade oxå magont,magknipp så hon vred sig. Ville bara suga på tittarna o va sällan nöjd. "Hängde" på tuttarna o jag var helt låst. Hon skrek mkt på kvällarna men sen även dag o eftermiddag. Vår lilla tjejen gick upp första o andra vecka efter fl bara 10-20 g tredje v. 90g så bm föreslog att testa o ge Nan till natten direkt efter bröstamning för att hon ska e hungrig o tro mig det hjälpte direkt. Hon sov hela natten. Dagen efter var hon hungrig igen fick Nan 60ml på dagen o sen till natten samt jag ammade henne resten av dagen/kvällen. Så höll vi på i 6 dagar.Idag fick hon ingen flaska då hon e helt nöjd sen kl 06 o det verkar som om jag har fått mer bröstmjölken, började dricka (svagdricka o amningste). Prata med din bm om kanske din son får för lite av bröstmjölken o har ont i magen för att han e hungriga? Lycka till