Enlängtan skrev 2014-05-10 09:34:33 följande:
Ni som har bebisar som plötsligt börjat amma jätteofta, av det som jag googlat fram om bebisfaser så brukar de vilja öka på produktionen när de är kring 3 veckor och sen kommer nästa fas kring 5 veckor.
Reglerad amning har jag aldrig hört om. Tänker att det borde ju motverka syftet lite de ggr barnet vill amma ofta för att öka på produktionen? :) Men har man ett barn som kanske snuttar jättelite, är nöjd en kort stund och sen vill snutta igen (hela tiden) då kanske det är en metod som funkar för att få barnet att äta längre stunder då h*n äter? :)
Min piga använder mig som mänsklig napp på kvällarna då hon gärna vill vara näääääära intill med massa kroppskontakt samtidigt som hon halvsover och det känns ju acceptabelt då ligger jag själv bara och glor lite tv ibland vill hon inte ens ha bröstet i munnen utan ligger bara mot bröstet och snosar på det.
Jag hade inte heller hört talas om det förens BVC sköterskan sa att jag inte skulle låta honom amma varje timme eftersom mjölken inte hinner fyllas på, och jag trodde det var tvärtom, ju mer de ammar desto mer mjölk produceras. Blir helt förvirrad, haha :) Därför började jag googla lite och det verkar råda delade meningar om fri/reglerad amning. Vill ju göra det som blir bäst för Charlie samtidigt som man blir väldigt låst om han ska amma hela kvällarna.. Som nu när vi ska på middag ikväll, är inte alls bekväm med att amma inför andra och jag kommer ju få springa iväg var 20.nde minut...