Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Mkt bra initiativ. Jag följs gärna åt i babydjungln :)
Mkt bra initiativ. Jag följs gärna åt i babydjungln :)
Jag måste sova med amnings-bh och inlägg varje natt för annars hade jag fått simma i sägen. Byter inlägg två ggr varje natt då de är överfulla av läckage.
För mig är det svårare med amningen att amma på nätterna. Eftersom jag är snittad får jag inte resa mig hur som helst i sängen och kan därför inte liggsitta och amma utan måste trixa mig upp och sitta rätt upp vilket inte är jättekul och bekvämt tre ggr varje natt i minst 40 minuter åt gången. Hade hoppats kunna liggsitta och slumra lite under tiden han äter. Hur gör ni andra som blivit snittade? Tycker dessutom det är så jobbigt att inte kunna resa mig ur sängen eller soffan med lillen i famnen utan jag måste lägga ifrån mig honom för att komma upp.
Måste fråga er. Det här med amning och vikt är ju en historia för sig. Har bara gått ner 7 av mina 16 grav kg på 2 1/2 vecka. Vet inte om det är mkt eller lite men den sista ecka har jag inte gått ner ett gram trots långa promenader och bra mat. Hur mycket har ni gått ner och hur fort? Dessutom undrar jag om någon vet hur lång tid det tar för livmodern att dra ihop sig helt.