• Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Här tänkte jag att vi från gruppen: BF April 2014 med första barnet kan fortsätta våra att dela våra funderingar/åsikter/tankar med varandra efter att våra skatter kikat ut.

Hoppas vi blir många från det härliga gänget som hängt under graviditeten som fortsätter att "träffas" här inne.

Nu har man ju alla bebisfunderingar som kan vara kul att prata om med andra nyblivna mammor

bf 18 april 2014
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-08 12:05
    Länk till sluten medlemsgrupp där vi kan ladda upp bilder på våra skatter:

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bilder-for-oss-fran-gruppen-bf-april-2014-forsta-barnet-123660
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
  • Evelina04
    Enlängtan skrev 2014-05-08 12:07:06 följande:
    Ps har lagt till länken till slutna medlemsgruppen i trådstarten :) Skriv gärna ett inlägg här i tråden när ni ansökt om medlemskap så jag vet att gå in via datorn och acceptera

Jag har ansökt :D
    Bf 19:e april 2014
  • Evelina04

Ååh jag har sååååå ont i mina bröst!!!!! Dom är mjuka och fina så det är inte att dom är överfulla men det gör förbannat ont när jag rör dom :( jag slutade ju med amningsnappen för ca en vecka sen, kan det ha med det att göra? Någon som haft samma? Sen tycker jag att jag har mycket mindre mjölk än jag brukar, lillen suger inte lika effektivt och blir snabbt hungrig igen! Fy va stressad jag blir över det! Han vill äta typ en gång i timmen så det känns som brösten inte hinner fyllas på :(

• rpl
    Evelina04 skrev 2014-05-08 18:00:56 följande:
    Ååh jag har sååååå ont i mina bröst!!!!! Dom är mjuka och fina så det är inte att dom är överfulla men det gör förbannat ont när jag rör dom :( jag slutade ju med amningsnappen för ca en vecka sen, kan det ha med det att göra? Någon som haft samma? Sen tycker jag att jag har mycket mindre mjölk än jag brukar, lillen suger inte lika effektivt och blir snabbt hungrig igen! Fy va stressad jag blir över det! Han vill äta typ en gång i timmen så det känns som brösten inte hinner fyllas på :(

Ont i brösten har jag inte haft men mindre mjölk märkte jag i helgen. Det var därför som jag fick värma fryst bröstmjölk till honom och ge på flaska samtidigt som jag pumpade trots att det inget kom för att "lägga en leverans" :). På Bvc sa de att ju oftare och längre de suger desto mer mjölk kommer det att komma inom 3-5 dagar. Tydligen ska det gå så upp och ner. Tycker själv det är jobbigt när man märker att han inte blir mätt därför gav jag flaskas och tompumpade massor. Nu tycker jag att mjölkenproduktionen börjat öka. Håll ut som de sa till mig :)
  • Enlängtan

Har lagt till er som sökt

Evelina04: Ditt pyre kanske har kommit i en period när han vill börja öka på produktionen och därför vill äta ofta? Kräks han något efter att han ätit? Tänkte om inte annat är ju det ett tecken på att han får tillräckligt med mat.

Vet att Matilda hade några dagar/nätter när hon var kring 3 veckor då hon åt med typ 1 timmes mellanrum.

Kramar

• LyCKa55

Är det bara jag som inte kan gå in på den här nya slutna tråden? Jag kan inte gå in på länken, den är grå för mig som all annan text. Länkar brukar va blå via mobilen för mig(androidmobil)

• Gullvivan
    Enlängtan skrev 2014-05-08 18:53:12 följande:

Har lagt till er som sökt smile1.gif

Evelina04: Ditt pyre kanske har kommit i en period när han vill börja öka på produktionen och därför vill äta ofta? Kräks han något efter att han ätit? Tänkte om inte annat är ju det ett tecken på att han får tillräckligt med mat.

Vet att Matilda hade några dagar/nätter när hon var kring 3 veckor då hon åt med typ 1 timmes mellanrum.

Kramar

Vad skönt att höra att er lilla skatt åt nästan varje timme vid tre veckors ålder.. Min lilla tjej är tre veckor nu och jag började precis fundera på varför hon helt plötsligt ska äta var o varannan timme :)
  • Enlängtan
    LyCKa55 skrev 2014-05-08 19:08:39 följande:

Är det bara jag som inte kan gå in på den här nya slutna tråden? Jag kan inte gå in på länken, den är grå för mig som all annan text. Länkar brukar va blå via mobilen för mig(androidmobil)

Är den grå i både trådstarten och inlägget där jag länkade? För mig är den blå men jag har iphone. Det går inte att kopiera själva texten för länken och klistra in i webbläsaren sen?
  • Ladygum
    Evelina04 skrev 2014-05-08 18:00:56 följande:

Bara varit med om att det blivit knölar och det gör riktigt ont, men dina var ju mjuka o fina så... Kan säkert ha med amningsnappen att göra, men sen så tror jag det tar ett tag för brösten att vänja sig. Lite öm tycker jag man är hela tiden.

Jag har varit så orolig över amningen sedan dag 1 och tyvärr är det ju inte bra med stressen. Mitt tips är att du ska lita på din mjölkproduktion! Låt han äta så mycket han vill så ska ju det där reglera sig självt. Min lillkille ligger för det mesta vid bröstet och som ett kvitto på att det fungerar får vi viktökning och ett antal kissblöjor varje dag. Lättare sagt än gjort, men koppla av och lita på din förmåga!
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet